برخی تولیدکنندگان به تعهدات خود پایبند نیستند

رئیس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان استان اصفهان گفت: اگر تولیدکننده ایرانی نتواند کالای خود را در این خاک عرضه کند به ثبات اشتغال کشور ضربه وارد می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان استان اصفهان گفت: اگر تولیدکننده ایرانی نتواند کالای خود را در این خاک عرضه کند به ثبات اشتغال کشور ضربه وارد می‌شود.
به گزارش ایسنا ابراهیم جلیلی امروز (یکشنبه) در دومین همایش حمایت از مصرف‌کنندگان، اظهار کرد: امروز از منظر دیگری به حق مصرف‌کننده نگاه می‌کنیم، با نگاهی به قوانین دین، رعایت حقوق مصرف‌کننده رعایت حق‌الناس است و دولت‌ها مکلف به آن هستند تا از حقوق مردم در برابر مشکلات حمایت کنند، چراکه دولت بدون مردم و مردم بدون دولت مفهومی ندارد.
وی ادامه داد: اینکه تولیدکننده باید حق مصرف‌کننده را رعایت کند و مصرف‌کننده حق تولیدکننده را رعایت نکند، معنایی ندارد چراکه این روابط دوطرفه است، واردکننده نمی‌تواند بگوید کالایی که وارد کرده اگر عیبی دارد به او ارتباطی ندارد و وظیفه دارد حق را رعایت کند، چراکه در ازای این خدمت پول دریافت کرده است.
رئیس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان استان اصفهان تصریح کرد: در قانون حمایت از مصرف‌کننده رعایت حق‌الناس بر عهده دستگاه‌های اجرایی است و تک‌تک آحاد جامعه در مقابل یکدیگر مسئول هستند و باید در اقداماتشان شفافیت وجود داشته باشد.
وی گفت: حق اطلاع‌رسانی نباید از مجموعه‌ها گرفته شود تا مشتریان بدانند کالایی که خریداری می‌کنند دارای چه مشخصاتی است و بر چه اصولی قیمت‌گذاری شده، تا سردرگم نشوند.
جلیلی با بیان اینکه اگر تولیدکننده ایرانی نتواند کالای خود را در این خاک عرضه کند به اشتغال کشور ضربه وارد می‌شود، تأکید کرد: امروز برخی تولیدکنندگان به تعهدات خود پایبند نیستند و در این خصوص چه کسی باید جوابگوی مصرف‌کنندگان باشد.
رئیس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده مصرف‌کنندگان از تمام دستگاه‌های قضایی تقاضا دارم به مشکلات رسیدگی کنند تا بحث کیفیت تولیدات مطلوب شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار