ذوب‌آهن در امارات به دنبال امتیاز

تیم فوتبال ذوب‌آهن امشب در دبی باید با النصر عربستان روبرو شود. سبزپوشان اصفهانی در حالی به مصاف حریف عربستانی می‌روند که پس از برتری مقابل پدیده در لیگ برتر روحیه دوچندانی پیداکرده‌اند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: تیم فوتبال ذوب‌آهن امشب در دبی باید با النصر عربستان روبرو شود. سبزپوشان اصفهانی در حالی به مصاف حریف عربستانی می‌روند که پس از برتری مقابل پدیده در لیگ برتر روحیه دوچندانی پیداکرده‌اند.

ذوبی‌ها که پس از هفت ماه و نیم انتظار، سومین پیروزیشان در لیگ را جشن گرفتند به امتیاز دیدار امشب نیاز دارند تا شانس صعود از این گروه را داشته باشند. حتی تساوی در بازی با النصر هم می‌تواند برای ذوبی‌ها نتیجه‌ای قابل‌قبول تلقی شود اما شکست در این بازی امیدهای صعود نماینده کشورمان را به‌شدت کم خواهد کرد، به‌ویژه آن‌که ذوب‌آهن باید دو بازی خارج از خانه با حریفان هم‌گروه برگزار کند.

النصر تیم دوم لیگ عربستان

تیم فوتبال النصر در نخستین بازی خود با الوصل امارات پیکار کرد و مغلوب حریف هم‌گروه شد. نماینده عربستان‌ که در حال حاضر رتبه دوم لیگ باشگاهی کشورش را در اختیار دارد در حالی مغلوب تیم رده دهمی لیگ امارات شد که کاملا بر جریان بازی تسلط داشت. زرد پوشان عربستانی 11 موقعیت گل به دست آوردند اما از هیچ‌یک نتوانستند استفاده کنند. النصر باوجود پیروزی در هر چهار مسابقه اخیرش در لیگ حرفه‌ای عربستان، در خانه الوصل شکست خورد تا تیم اماراتی با سه امتیاز صدرنشین گروه A این رقابت‌ها شود. النصری‌ها پس از تحمل این شکست در لیگ عربستان مقابل الاتفاق به میدان رفتند و این تیم را با شکست از پیش رو برداشتند. با این اوصاف النصری‌ها برای شکست ذوب‌آهن و گرفتن سه امتیاز به میدان خواهند آمد. احمد موسی، ستاره ملی‌پوش نیجریه‌ای که در هر سه مسابقه جام‌جهانی ۲۰۱۸ نیز به میدان رفت و با نمایش فوق‌العاده در آخرین بازی مرحله گروهی دو گل برابر ایسلند به ثمر رساند، مهم‌ترین بازیکن النصر عربستان محسوب می‌شود. البته این بازیکن از فهرست آسیایی تیم النصر خط‌خورده است چراکه باید همراه باد تیم ملی فوتبال نیجریه در جام ملت‌های آفریقا حاضر شود. هدایت زرد پوشان را ویتوریا پرتغالی بر عهده دارد که در عرصه مربیگری باسابقه است. عمر هوساوی، یحیی الشهری و عبدالرحمن عبید دیگر ستاره تیم النصر عربستان هستند که در جام‌جهانی نیز سابقه بازی دارند. این تیم یکی از گزینه‌های صعود به مرحله حذفی است و ذوب‌آهن بازی بسیاری دشواری را مقابل حریف سرشناس سعودی پیش رو دارد.

دو امتیاز بر بادرفته ذوب‌آهن مقابل الزروا

ذوب‌آهن در نخستین دیدار این گروه مقابل الزورا عرق به میدان رفت. بازی با تیم عراقی که 25 سال از رقابت‌های لیگ باشگاهی آسیا دور بود بهترین فرصت برای سبزپوشان اصفهانی به شمار می‌رفت تا نخستین پیروزی خودشان را به دست آوردند به‌ویژه آن‌که تصور می‌شد الزورا ضعیف‌ترین تیم گروه A باشد. ذوبی‌ها با ترکیبی هجومی به مصاف نماینده عراق رفتند و رد هر دونیمه هم توپ و میدان را در اختیار داشتند اما موفق به باز کردن دروازه میزبان نشدند تا دو امتیاز حساس را ازدست‌داده باشند. دو امتیاز بربادرفته‌ای که در پایان بازی‌های مرحله گروهی ممکن است برای ذوبی‌ها بسیار گران تمام شود. در آن دیدار جلال حسن ستاره ملی‌پوش تیم عراقی یک‌تنه مقابل ضربات بازیکنان ذوب‌آهن ایستاد تا تیمش با بدون شکست اصفهان را به مقصد عراق ترک کند.

علیرضا منصوریان در بازی پنج‌شنبه گذشته مقابل پدیده پنج جوان زیر 23 را به میدان فرستاد و این جوانان به ذوب‌آهن کمک کردند تا با برتری مقابل حریف سومین پیروزی فصل تیم اصفهانی در لیگ برتر رقم خورد. در بازی امشب احتمال دارد منصوریان یکی از دو بازیکن جوان تیمش را هم مقابل النصر به میدان بفرستد. البته در بازی با الزورا بازیکنانی همچون علیرضا چراغعلی و حمید ملکی در ترکیب اولیه نماینده اصفهانی به میدان رفتند و مهران درخشان مهر هم در اواخر نیمه دوم به کار گرفته شد. در بازی امشب بدون شک رشید مظاهری سنگربان اصلی ذوب‌آهن خواهد بود. زوج خط دفاعی را هم وحید محمد زاده و محمد نژادمهدی تشکیل خواهند داد. مهران درخشان مهر و میلاد فخرالدینی هم در نقش مدافع راست و چپ انجام‌وظیفه خواهند کرد. حمید بوحمدان هم بهترین گزینه منصوریان برای ایفای نقش هافبک دفاعی است. قاسم حدادی فر به‌عنوان باتجربه‌ترین بازیکن ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا نبض میانه میدان تیمش را در دست می‌گیرد تا توازن را میان خطوط سه‌گانه ذوب‌آهن برقرار کند. در خط آتش هم حضور ارسلان مطهری، زبیر نیک‌نفس و محمدرضا عباسی قطعی به نظر می‌رسد و تنها نکته مبهم بازی کردن یا نیمکت نشینی کریستیم اوساگوانا خواهد بود. مهاجمی نیجریه‌ای که در نیم‌فصل به ذوب‌آهن پیوست و خیلی زود در این تیم جا افتاد. جای خالی این بازیکن در دیدار مقابل الزورا به‌شدت احساس شد و به نظر می‌رسد منصوریان در دیدار امشب بروی درخشش اوساگونا حساب جداگانه‌ای بازکرده باشد. بازیکنی بلندقد که در زدن ضربات سر مهارت ویژه‌ای دارد و با تکیه‌بر قدرت بدنی خود می‌تواند مدافعان تیم النصر را تحت‌فشار قرار دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار