ذالنور به مطهری: با خر غصبی به حج نرو!

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه کسی که روی صندلی ریاست مجلس نشسته و قانون را «لِه» می‌کند، مانند کسی است که با خر غصبی به حج می‌رود، یادآور شد: تمام اعتراض امروز ما به این دلیل بود که به ما اجازه داده نشد از مجرای طبیعی حرف بزنیم و ناچار شدیم نسبت به این مسئله اعتراض کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه کسی که روی صندلی ریاست مجلس نشسته و قانون را «لِه» می‌کند، مانند کسی است که با خر غصبی به حج می‌رود، یادآور شد: تمام اعتراض امروز ما به این دلیل بود که به ما اجازه داده نشد از مجرای طبیعی حرف بزنیم و ناچار شدیم نسبت به این مسئله اعتراض کنیم.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره حواشی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: خاتمی سهم مهمی در فتنه ۸۸ داشت و اصول اساسی ما را مورد تعرض قرار داد.

وی با بیان اینکه زمانی که از فتنه صحبت می‌کنیم مقصودمان مردمی نیستند که به آنان تلقین شده بود که رأی شأن از بین رفته و به خیابان‌ها کشیده شدند، افزود: منظور ما از فتنه گر کسانی هستند که می‌دانستند در انتخابات تقلبی صورت نگرفته و حتی حاضر به بازشماری صندوق‌ها نشدند و صرفاً این مسئله را بهانه‌ای برای به هم زدن اوضاع جامعه کردند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: مردمی که به نتایج انتخابات معترض بودند، زمانی که گره زلف فتنه گران را با دم نظام سلطه دیدند، حماسه ۹ دی را خلق کردند و بر این اساس مردم، فتنه گر نیستند و زمانی که مسائل برایشان روشن شد در ۹ دی ماه جبران کردند.

ذوالنور با اشاره به اینکه خاتمی سردمدار فتنه ۸۸ بود، گفت: رئیس دولت اصلاحات از سال ۸۸ تاکنون تلاش کرده تا صرفاً چند دقیقه با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشد اما چرا رهبر معظم انقلاب به وی اجازه ملاقات نمی‌دهد؟ آیا رهبر معظم انقلاب که با شعرا، مداحان و خانواده شهدا دیدار می‌کند، برای رئیس جمهور سابق کشور وقت ندارد!؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: پیام رهبر معظم انقلاب از این رفتار این است که می‌خواهند رئیس دولت اصلاحات خیانت‌هایی که در فتنه ۸۸ به منافع ملی و مردم کرده است، جبران کند و زمانی که موضع ایشان در قبال این افراد مشخص است، پس ما هم باید از ایشان تبعیت کنیم.

نماینده مردم قم گفت: در فتنه ۸۸ بسیاری از مردم بی گناه کشته شدند. ۸ ماه اقتصاد کشور به هم ریخت، حیثیت نظام در دنیا بر باد رفت و زیر چتر رئیس دولت اصلاحات شعارهای علیه امام و رهبری داده شد و سران فتنه پیغام دادند که ما رمق نظام را گرفتیم و اگر آمریکایی‌ها، تحریم‌ها را تشدید کنند کار نظام تمام است و امروز مردم تاوان آن مسائل را می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات فعلی کشور بی ارتباط با جریان فتنه نیست، تأکید کرد: مقام معظم رهبری در جایی بیان کردند که خاتمی باغی نظام است و در مقابل نظام طغیان دارد و بر این اساس اگر نمایندگان تعهد کتبی داده اند که به ولایت فقیه و نظام التزام عملی دارند باید قانون را رعایت کنند و حتی اگر در ذهنشان مرید خاتمی، میرحسین موسوی و یا نتانیاهو هستند باید در عمل خط قرمزهای نظام را رعایت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه دیدار نمایندگان با رئیس دولت اصلاحات حاکی از فقدان مشروعیت آنان برای نمایندگی است، خاطرنشان کرد: ما حاضریم به صورت حقوقی با این افراد مناظره کنیم و بنده بر اساس تعصبات دینی صحبت نمی‌کنم. بلکه حرفم آن است که نمایندگان باید به مسائل اصلی التزام کامل داشته باشند و اگر کسی می‌خواهد نقش اپوزیسیون داشته باشد، نباید در جایگاه نمایندگی قرار گیرد چرا که نمی‌شود با امکانات نظام علیه نظام حرف زد.

ذوالنور متذکر شد: ما بارها در مجلس گلو پاره کردیم تا بلکه درباره اظهارات برخی از نمایندگان که بوی سیاسی دارد، تذکر دهیم اما هیئت رئیسه اجازه بیان تذکر را به ما ندادند اما چطور امروز به وکیلی اجازه داده شد که تذکر اصل ۷۵ دهد در حالی که هیئت رئیسه قسم خورده است بی طرف باشد.

وی با بیان اینکه کسی که روی صندلی ریاست مجلس نشسته و قانون را «لِه» می‌کند، مانند کسی است که با خر غصبی به حج می‌رود، یادآور شد: تمام اعتراض امروز ما به این دلیل بود که به ما اجازه داده نشد از مجرای طبیعی حرف بزنیم و ناچار شدیم نسبت به این مسئله اعتراض کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار