طرح "استانِ اصفهان شمالی" به نتیجه نخواهد رسید

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم طرح استان اصفهان شمالی به دلیل مشکلات پیش رو به نتیجه نخواهد رسید و فقط در همین حد است که اعلام وصول شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم طرح استان اصفهان شمالی به دلیل مشکلات پیش رو به نتیجه نخواهد رسید و فقط در همین حد است که اعلام وصول شود.
حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های قسمت شمال و شمال شرق استان یک مقدار مظلوم واقع شده و توسعه آنچنانی نداشتند، طرح استان اصفهان شمالی در صحن علنی مجلس اعلام وصول شده است. معتقدم طرح استان اصفهان شمالی به دلیل مشکلات پیش رو به نتیجه نخواهد رسید و فقط در همین حد است که اعلام وصول شود.
وی افزود: به نظر بنده این طرح به دلیل مشکلات پیش رو به نتیجه نخواهد رسید و فقط در همین حد بوده که اعلام وصول شود. این طرح اگر حتی در مجلس رأی هم بیاورد به دلیل بار مالی که دارد شورای نگهبان آن را رد می‌کند. حتی گفته می‌شود مقام معظم رهبری هم با اضافه شدن استان دیگر به کشور مخالف است.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این موضوع به پیشنهاد نماینده مردم کاشان در مجلس مطرح و قرار شده شهرستان‌های نائین، اردستان، نطنز و کاشان در قالب یک استان ادغام شوند. موضوع مرکزیت استان جدید در آن فعلاً مطرح نیست.
طباطبایی نژاد در خصوص وضعیت مرکزیت استان اصفهان شمالی گفت: موضوع مرکزیت در حال حاضر مطرح نیست، ولی بنده اعلام کردم به شرطی موافقت می‌کنم که این طرح با مرکزیت شهرستان اردستان باشد.
وی ادامه داد: معتقدم شهرستان اردستان بیشتر بقیه شهرستان‌های استان مظلوم واقع شده و آن توسعه که بقیه شهرستان‌ها داشتند در این منطقه صورت نگرفته که شاید یکی از دلایل آن دوری از مرکز استان باشد. اگر قرار باشد اردستان تحت مجموعه‌ای دیگری غیر از اصفهان باشد که مرکزیت نداشته باشد لزومی به این تغییر نیست و مجموعه شهرستان با این موضوع مخالف است.
عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه طرح اصفهان شمالی را بیش از بیست نماینده شهرستان‌های مختلف امضا کردند گفت: این طرح یک طرح پیشنهادی است که باید ببینیم در ادامه چه می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار