مراجعه ۶ مجروح مرتبط با چهارشنبه‌سوری/ ۱۵ تخت بیمار اضافه شد

رییس بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان گفت: طی روزهای اخیر تاکنون شش نفر به دلیل حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) مراجعه داشتند که تعداد پنج نفر درمان سرپایی شدند و یک نفر هم بستری شده است.

رییس بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان گفت: طی روزهای اخیر تاکنون شش نفر به دلیل حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) مراجعه داشتند که تعداد پنج نفر درمان سرپایی شدند و یک نفر هم بستری شده است.
به گزارش ایمنا، سعید کریمی ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری مخاطرات و معضلات اجتماعی چهارشنبه سوری با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت بیمارستان امام موسی کاظم (ع) ارایه خدمات به بیماران سوختگی است، اظهار کرد: ساختار این بیمارستان برای سرویس دهی به بیماران سوانح و سوختگی طراحی شده است؛ بیشترین حجم کار این بیماران پایان سال و به ویژه ایام نزدیک به چهارشنبه سوری است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۴۹ مصدوم چهارشنبه سوری در اصفهان به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) مراجعه کردند، افزود: از این تعداد ۴۲ نفر درمان سرپایی بودند و هفت نفر هم بستری شدند. در سال ۹۶ این آمار رو به افزایش بوده و تعداد به ۵۳ نفر رسیده است که تعداد ۳۸ نفر مرد و ۱۵ نفر خانم بودند، از این تعداد ۴۵ نفر درمان سرپایی و هشت نفر هم بستری شدند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: امسال نیز تاکنون شش نفر به دلیل حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) مراجعه داشتندکه تعداد پنج نفر درمان سرپایی شدند و یک نفر هم بستری شده است.
وی ادامه داد: برای کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال باید فرهنگسازی در دراز مدت انجام شود. از فعالیت انجام شده در این زمینه، هماهنگی‌هایی با کمیته فرهنگ شهروندی در خصوص نصب بنر و تابلوهای هشدار به شهروندان انجام شده است و هماهنگی با رسانه ملی درباره ارایه پیام هشدار به صورت زیر نویس در این خصوص صورت گرفته است و در تهیه و چاپ بروشورها سعی شده که به مخاطبان پیام ها رسانده شود.
کریمی با تاکید به اینکه با هماهنگی مرکز اورژانس اصفهان و سیستم دانشگاه و پلیس راهور به مدت ۴۸ ساعت در حالت آماده باش هستیم، گفت: بر این اساس امشب و چهارشنبه آینده کارکنان بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان در حالت آماده باش است ضمن اینکه ۱۵ تخت جدید نیز برای این ایام به بیمارستان اضافه شده است.
رییس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان گفت: ترقه درست کردن و آسیب های ناشی از ترقه هم رده با آتش است و در سال ۹۵ تعداد بیشتر بوده است و باید با فرهنگسازی در کشور استفاده از ترقه را به صفر برسانیم و فقط ترقه‌های ایمن در مکان‌های خاص استفاده شوند و از شبکه‌های مجازی در این خصوص نباید غافل شود.
وی یادآور شد: می‌طلبد که رسانه‌ها از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی درباره چهارشنبه سوری غفلت نکنند و می‌توان از تعداد بالای دنبال کنندگان برای این کار بهره برد تا بتوان جان افراد را نجات داد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار