ذوب‌آهن استاد بازگشت‌های رویایی

نقطه عطف بازی ذوب‌آهن با النصر تنها دو دقیقه پیش از پایان وقت قانونی بازی اتفاق افتاد. جایی که بازیکنان تیم عربستانی در یک هجومی همه‌جانبه مهاجم برزیلی تیمشان را راهی هجده‌قدم تیم ایرانی کردند و رشید مظاهری چاره‌ای جز خطا روی گیالیانوی برزیلی پیدا نکرد تا داور هنگ‌کنگی به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: نقطه عطف بازی ذوب‌آهن با النصر تنها دو دقیقه پیش از پایان وقت قانونی بازی اتفاق افتاد. جایی که بازیکنان تیم عربستانی در یک هجومی همه‌جانبه مهاجم برزیلی تیمشان را راهی هجده‌قدم تیم ایرانی کردند و رشید مظاهری چاره‌ای جز خطا روی گیالیانوی برزیلی پیدا نکرد تا داور هنگ‌کنگی به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد.

به نظر می‌رسید گل شدن این ضربه کار شاگردان منصوریان را تمام می‌کند و نماینده سبزپوش ایران باید با شکست از ورزشگاه آل مکتوم دبی خارج ‌شود. عبدالرزاق حمدا... بازیکن مراکشی النصر پشت ضربه ایستاد و رشید مظاهری هم با حرکت به چپ و راست دروازه سعی در برهم زدن تمرکز ذهنی حمدا... داشت. این حربه مؤثر واقع شد و توپ بازیکن النصر راهی به چهارچوب دروازه پیدا نکرد. همین ضربه به هدررفته این فرصت را به ذوبی‌ها داد تا یک دقیقه بعد به بدترین شکل ممکن شاگردان روی ویتوریا را مجازات کنند. یک اوت دستی و تأثیرگذاری اوساوگونا که به‌شدت از سوی مدافعان النصر مراقبت می‌شد این موقعیت را برای ارسلان مطهری تازه به میدان آمده ایجاد کرد تا با ضربه سر دروازه برد جونز استرالیایی را باز کند و بازگشتی رویایی برای تیمش رقم بزند. تیمی که دو بار از حریف عقب‌افتاده اما نه‌تنها موفق به جبران نتیجه شده بلکه گل برتری را هم به ثمر رسانده است. درست در آخرین روز ماه گذشته یعنی سی‌ام بهمن‌ماه ذوب‌آهن در ورزشگاه ثانی بن‌جاسم دوحه در بازی دوم مرحله پلی‌آف به مصاف الغرافه قطر رفت. سبزهای اصفهانی که در مرحله نخست با دشواری الکویت را از پیش رو برداشته بودند در حالی مقابل تیم قطری قرار گرفتند که نیم‌فصل لیگ را با رتبه چهاردهمی به پایان رسانده بودند.

آن‌ها در نیمه نخست با دو گل از حریف عقب افتادند و که کار ذوب‌آهن در همین مرحله پایان‌یافته به نظر می‌رسید. اما بازگشت رویایی شاگردان منصوریان در نیمه دوم یک پیروزی تاریخی را برای آن‌ها رقم زد. ذوبی‌ها نه‌تنها موفق به جبران گل‌های خورده شدند بلکه گل برتری را نیز به ثمر رساندند. نکته جالب این‌که در ثبت این پیروزی رد پای مدافعان ذوب‌آهن هم دیده می‌شد و مدافعان که روی ضربات ایستگاهی پیش‌آمده بودند تا از فرصت‌ها استفاده کنند در بازی با الغرافه، محمد نژادمهدی گل برتری ذوبی‌ها را به ثمر رساند تا برای تیمش شبی خاطره‌انگیز را رقم بزند. دوشنبه‌شب در ورزشگاه آل مکتوم دبی هم این با نژادمهدی به‌تنهایی برای تیمش رویا سازی نکرد بلکه زوج او یعنی وحید محمد زاده را هم در این کار شریک کرد. ذوبی‌ها که مقابل تیم پرقدرت عربستانی ازنظر ستاره و امکانات قابل قیاس نبودند با تکیه‌بر فاکتورهای فیزیکی و تکنیکی پای به میدان گذاشتند بلکه چاشنی شانس هم به کمک آن‌ها آمده و ورق‌بازی را به سود آن‌ها بازگرداند. البته گلی که در همان دقیقه 6 از حریف دریافت کردند می‌توانست مقدمه‌ای بر فروپاشی زودهنگام نماینده‌ ایران باشد. اما منصوریان با جنب‌وجوشی که کنار زمین نشان می‌داد اجازه نداد شاگردانش زیر فشار 15 دقیقه نخست النصری‌ها خرد شوند. پس از تسلط ذوبی‌ها بر توپ و میدان آن‌ها حریف را تحت‌فشار قراردادند تا بلکه گل تساوی را به ثمر برسانند.

رسیدن به گل برابری هرچند 24 دقیقه زمان برد اما ارزشش را داشت چراکه 10 دقیقه بعد گل دوم را هم برای میهمان به همراه آورد. محمد نژادمهدی و وحید محمدزاده مدافعان پیش‌تاخته ذوب‌آهن چنان بلایی بر سر عبدا... الخیبری و یارانش آوردند که تا مدت‌ها در خاطرشان باقی خواهد ماند. در نیمه دوم النصری‌ها که همه‌چیز را ازدست‌رفته می‌دیدند با تمام توان برای جبران عقب‌ماندگی و به ثمر رساندن گل برتری وارد بازی شدند. آن‌ها تنها 10 دقیقه پس از شروع نیمه دوم یک ضربه پنالتی به دست آوردند که هرچند بار نخست توسط رشید مظاهری مهار شد اما در تکرار گل تساوی النصری‌ها را رقم زد. پس‌ازاین گل دو تیم که همه‌چیز را برابر می‌دیدند و تقریبا قدرت یکسانی داشتند کمی بااحتیاط بیشتری به دروازه‌ها نزدیک می‌شدند.

البته روی ویتوریا با چند تعویض سعی کرد تا با گمراه کردن منصوریان تیمش را به گل برتری نزدیک‌تر کند اما برگ برنده را سرمربی ذوبی آهن در دقیقه 72 رو کرد. جایی که محمدرضا عباسی را بیرون کشید و ارسلان مطهری را روانه میدان کرد. این تعویض تااندازه‌ای ریسکی محسوب می‌شد چراکه مطهری عملا به‌عنوان مهاجم به بازی آمد و این تعویض بیشتر حمله‌ای تلقی می‌شد تا حفظ نتیجه. مطهری هم در دقیقه 88 به بهترین شکل ممکن پاسخ اعتماد منصوریان را داد و با گلی که به ثمر رساند ذوب‌آهن را به نخستین پیروزی در مرحله گروهی لیگ قهرمان رساند. بردی که ارزش آن در هفته‌های پایانی همین رقابت‌ها بیشتر نمایان خواهد شد جایی که تک امتیازها برای صعود یا حذف تیم‌ها تعیین‌کننده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار