معین: فاز اول خط دو مترو طی ۴ سال بهره برداری می‎‌شود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش مدیریت شهری بر این است که طی مدت چهارسال فاز نخست خط دوم مترو حدفاصل زینبیه تا میدان امام‌حسین(ع) را مورد بهره برداری قرار دهد و سپس اجرای فاز دوم حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا ابتدای خیابان کهندژ را اجرایی کند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش مدیریت شهری بر این است که طی مدت چهارسال فاز نخست خط دوم مترو حدفاصل زینبیه تا میدان امام‌حسین(ع) را مورد بهره برداری قرار دهد و سپس اجرای فاز دوم حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا ابتدای خیابان کهندژ را اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهارکرد: وضعیت سال ۹۷ علی‌رغم تمام مشکلات بسیار خوب بود، در این سال بودجه سه هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان که نگران تحقق آن بودیم، تا هفته پیش ۷۶ درصد محقق و برخی تسویه حساب ها انجام شد که امیدوارم تا پایان سال تحقق بودجه به بیش از۸۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه تحقق خوب بودجه کمک کرد تا بسیاری از مسایل شهر حل شود، افزود: اصفهان در محقق‌کردن درآمدهای سیاستی شامل کمک‌های دولتی و سوبسیدها در بین کلان‌شهرهای کشور مقام اول را به خود اختصاص داده و موفق شد سهم قابل توجهی از اعتبارات دولتی که مختص کلانشهرها بود را وصول و در اصفهان هزینه کند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اولین مشکل سال جاری موضوع خشکسالی کمرشکنی بود که شهر اصفهان را فراگرفته بود، در واقع ۱۸ ماه بود که آبی در رودخانه زاینده رود جاری نبود و بارندگی‌ها بسیار کم بود، اما خوشبختانه با تلاش انجام شده توانستیم فضای سبز شهر را از بلای خشکسالی حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: امسال حدود ۱۰ میلیارد تومان برای حفظ فضای سبز شهراصفهان آب خریداری شد و توانستیم سرانه‌ها را حفظ کنیم که شهروندان گواه این موضوع هستند.

معین با اشاره به آغاز برنامه عملیاتی خط اول مترو از فروردین ۹۷، گفت: خوشبختانه رکوردی که ثبت شده جابه جایی روزانه ۸۵ هزار نفر مسافر با مترو است که امیدواریم با ایجاد تغییراتی در خطوط اتوبوسرانی و دسترسی به مترو بتوانیم این عدد را به ۱۰۰ هزار نفر افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ محیط زیست اصفهان دو اقدام مهم را انجام دادیم و آن احداث دو پراک سوار در ابتدا و انتهای خط یک مترو بود که یکی در مجاورت ترمینال صفه و پارک سوار دوم در خیابان امام خمینی، شهرک قدس ابتدای خط یک مترو بود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ساماندهی پارکینگ ‌ ‌ها درطول مسیر مترو انجام شده تا امکان استفاده هر چه بیشتر از مترو برای مردم فراهم شود.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های سال آینده شواری شهر اصفهان پرداخت وگفت: سال آینده برای مصرف اعتبارات در امور زیربنایی و پروژه‌های ضروری تلاش خواهیم کرد.

معین گفت: تلاش مدیریت شهری بر این است که طی مدت چهارسال فاز نخست خط دوم مترو حدفاصل زینبیه تا میدان امام‌حسین(ع) را مورد بهره برداری قرار دهد و سپس اجرای فاز دوم حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا ابتدای خیابان کهندژ را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه در واپسین روزهای سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته و در سال ۹۷ هزینه شده است، تصریح کرد: پنج ایستگاه خط دو تملک و حفاری دستی آن انجام و در ادامه دستگاه حفار یا TBM و تیغه‌های جلویی آن تامین و طی هفته گذشته عملیات حفاری خط دو آغاز شد.

شرمندگی مدیران شهری از ترافیک و الودگی هوای شمال شهر

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ادامه بلوار فرزانگان، گفت: یکی از اقدامات ضروری ایجاد اتوبان بین جاده فرودگاه تا میدان تاکسیرانی بود چرا که بخش زیادی از شهر را از آلودگی و ترافیک به ویژه در عاشق اصفهانی و سه راه نقشینه نجات می ‌ ‌دهد.

وی ادامه داد: ترافیک و آلودگی بخش شمالی شهر در منطقه ۱۴ همواره باعث شرمندگی ما به عنوان مسئولان شهر بود، از این رو ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

معین با بیان اینکه عملیات احداث تقاطع غیر همسطح در بزرگراه اردستانی تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، افزود: در حال حاضر پایه ‌ های پل روگذر ساخته شده و بخشی از زیرسازی‌ها و عرشه پل در حال احداث است که امیدوارم اواخر سال ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال جاری همچنین تقاطع غیر همسطح میدان استقلال به اتمام رسید و توافقی برای احداث تقاطع غیر همسطح کارخانه قند در راستای احداث رینگ حفاظتی شهر انجام شده است که در صدد آغاز عملیات اجرایی آن در اوایل سال آینده هستیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: بخش‌هایی از رینگ در بخش شهرهای دولت آباد و برخوار است که باید تملک اراضی در مسیر پروژه توسط دستگاه‌های اجرایی آن شهرها تملک شود.

وی احداث چند پارک محلی در نقاط مختلف شهر به ویژه احداث بوستان پردیس هنر را از دیگر اقدامات انجام شده در سال‌جاری برشمرد و گفت: خوشبختانه علی‌رغم محدودیت منابع، اقدامات خوبی انجام شده و توانستیم بخشی از خدماتی که آرزوی آنها را داشتیم، محقق کنیم.

تحریم‌های ظالمانه مانع ورود اتوبوس‌های برقی به شهر

معین با اشاره به افق پیش رو برای شهر اصفهان گفت: نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی و بازنگری در خطوط اتوبوسرانی جزء اولویت‌های شهر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگرتحریم‌های ظالمانه بر علیه ایران نبود، در سال جاری شاهد استفاده از اتوبوس‌های برقی در شهر بودیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساماندهی منطقه مرکزی به لحاظ پارکینگ همچنین پیش‌بینی حمل ونقل عمومی برای خیابان‌های فرعی شهر برای سال آینده در دستور کار قرار گرفته است، افزود: البته در سال جاری حمل ونقل عمومی در خیابان‌های گلزار و ابوالحسن اصفهانی برقرار شده است.

وی با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذار خارجی تلاش‌های زیادی در شهر انجام شده است، افزود: خوشبختانه در روزهای اخیر سفر هیئت سرمایه‌گذاری عمان منجر به انعقاد ۲۰ تفاهم نامه و ۵ قرارداد با بخش خصوصی شد که این رویکرد را در سال ۹۸ نیز دنبال خواهیم کرد.

معین با بیان اینکه توسعه فضای سبز در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم بخشی از سالن اجلاس را در پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسانیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار