خط امام برمبنای توحید و ولایت پایه گذاری شده/خط رهبری در امتداد خط امام است

امام جمعه ورنامخواست گفت: خط امام خمینی (ره) خاطره نیست که عده‌ای خاطره‌گویی کنند بلکه خط امام خمینی(ره)، درک مبانی و آرمان‌های والای ایشان است.

خط امام برمبنای توحید و ولایت پایه گذاری شده/خط رهبری در امتداد خط امام است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام زارعی در آئین بزرگداشت امام خمینی(ره) در جمع مردم ورنامخواست با اشاره به اینکه خط امام خمینی (ره)، خاطره و عکس یادگاری داشتن با امام نیست، اظهار کرد: خط امام خمینی (ره) خاطره نیست که عده‌ای خاطره‌گویی کنند بلکه خط امام خمینی(ره)، درک مبانی و آرمان‌های والای ایشان است.

وی افزود: باید توجه داشت که در بین همه علما آنچه همه داشتند، امام خمینی (ره) همه ویژگی‌ها را یک‌جا داشتند و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بودند لذا باید توجه داشت که جامعیت امام خمینی (ره)، جامعیت منحصر به فردی بود که تبلور آمال یک ملت شد و مردم یک‌جا تمام آرزوهای خود را در امام می‌دیدند.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: باید به این مهم توجه داشت که در آغاز نهضت، جز در محافل علمی و نخبگان حوزوی امام خمینی(ره) شهرتی نداشت و در جامعه شناخته‌شده نبود اما بعد از اینکه ایشان با دست خالی و بدون عِده و عُده و صرفاً با توکل به خداوند متعال، با همه وجود جان خود را کف دست گذاشت و وارد عرصه مبارزه فعال و تهاجمی در مقابل رژیم و پشتیبانان رژیم منحوس پلوی شد، بعد از این ورود شجاعانه یک‌باره شخصیت امام خمینی(ره) شناخته شد و محبت و علاقه مردم نسبت به امام شروع شد .

وی با اشاره به اینکه خط امام خمینی(ره) بر مبنای توحید و ولایت پایه گذاری شده است، ادامه داد: همه ما موظفیم امام خمینی(ره) و شاخص‌های خط ایشان را بشناسیم و گام‌هایمان را بر اساس آن‌ها برداریم چراکه خط امام تمدن ساز است و این مهم ایجاب می‌کند شاخص‌های خط ایشان را به درستی به نسل‌های جدید و آینده بشناسانیم.

زارعی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در زمان غربت معنویت برای احیاء اسلام ناب محمدی(ص) و برافراشتن پرچم دینداری و حمایت از محرومان و مستضعفان جامعه قیام کرد و وجدانهای بیدار مردم کشور را برای مقابله با استکبار بسیج نمود.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در زمانی قیام کرد که چالش‌ها و خطرات بزرگی اسلام ناب محمدی را تهدید می‌کرد و دو قطب بزرگ در غرب و شرق بر جهان سیطره داشته و هیچ صدایی از اسلام ناب محمدی به گوش نمی رسید و به برکت قیام امام خمینی(ره) و حمایت مردمی دین مبین اسلام حیاتی دوباره گرفت و پرچم اسلام در جهان برافراشته شد و اسلام ناب محمدی که امام خمینی (ره) منادی آن بود، بیداری وسیعی را در منطقه بوجود آورد .

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) مسئله ای بسیار مهم به شمار می آید چراکه تفکرات ناب امام راحل و انقلاب ایشان، مردم بسیاری را در بسیاری از کشورهای جهان به تکاپو واداشت تا در برابر زیاده خواهی مستکبران ایستادگی کنند و این مهم پایه های ظلم را در جهان به لرزه درآورد و انقلاب اسلامی ایران همچنان در حال ثمر دادن است.

وی خاطرنشان کرد: باید به این مهم توجه داشت که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بر سه اصل ایمان به خدا، مردم‌سالاری و باورهای اسلامی شکل گرفت و ایشان برای ارتقاء ایران اسلامی و استقلال کشور و احیاء اسلام ناب محدی تلاش‌های بسیاری کرد چراکه ایشان سنگ زیربنای زندگی شان همان جمله معروف «تمام عالم در مظهر خداست» بود و از این رو دشمن در تلاش است تا با تحریف شخصیت امام خمینی(ره) و تفکرات ناب ایشان به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند.

زارعی با اشاره به اینکه اسلام گرایی، عدالت محوری و ولایت فقیه اصول اصلی پیروی از خط امام است، متذکر شد: بنابر این خط امام خمینی(ره) در ولایتمداری و تبعیت از ولایت نمود پیدا می کند از این رو کسی نمی تواند مدعی حرکت در خط امام باشد اما از ولایت تبعیت محض نکند .

وی تاکید کرد: امروز برخی نوشته های امام خمینی(ره) را برمی دارند و با تفسیر رای می گویند که ما در مسیر امام پیش می رویم اما ملاک این نیست بلکه ملاک این است که آیا آنها در مسیر رهبر معظم انقلاب که همان مسیر امام است حرکت می کنند چراکه از برکات و درایت های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است که در طول سال های متمادی، توطئه های دشمنان نقش بر آب شده است.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: امروز فرمانده کل قوا حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) پس از امام خمینی پرچم انقلاب اسلامی در دست گرفته اند و بهترین امانت دار برای آن به شمار می‌آید چراکه ایشان همواره در مسیر امام خمینی (ره) گام برداشته اند و مردم با بصیرت ایران اسلامی نیز همواره پشتیبان ولایت فقیه خود بودند و در تمامی صحنه ها به فرامین ایشان لبیک گفته اند که این خود نکته ای بسیار مهم و حائز اهمیت است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار