رشد جمعیت اصفهان در ۲۰ سال آینده به صفر می‌رسد

معاون آمار و انفورماتیک اداره ‌کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: تا ۲۰ سال آینده رشد جمعیت استان اصفهان به صفر می‌رسد و بعد از آن رشد منفی جمعیت آغاز می‌شود.

معاون آمار و انفورماتیک اداره ‌کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: تا ۲۰ سال آینده رشد جمعیت استان اصفهان به صفر می‌رسد و بعد از آن رشد منفی جمعیت آغاز می‌شود.
به گزارش تسنیم، مجتبی یکتامنش در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرضا با بیان اینکه تا 20 سال آینده رشد جمعیت استان اصفهان به صفر می‌رسد و بعد از آن رشد منفی جمعیت آغاز می‌شود، اظهار داشت: وضعیت جمعیتی استان اصفهان در کشور، وضعیت خوبی نیست.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود جمعیت 82 میلیونی کشور تا حدود دو دهه آینده به حدود 60 میلیون نفر کاهش یابد، افزود: دولت باید سیاست‌های حمایتی جمعیتی را در راستای افزایش جمعیت تدوین کند.
معاون آمار و انفورماتیک اداره ‌کل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه زنگ خطر کاهش جمعیت به صدا درآمده است، بیان کرد: شهرضا در سال‌ها 85 تا 95 یک شهرستان مهاجرپذیر بوده است اما در سال‌های 90 تا 95 به شهرستان مهاجرفرست تبدیل شده است.
وی با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند در استان اصفهان گفت: 4 میلیون و 34 هزار و 951 نفر در استان مشمول دریافت کارت ملی هوشمند هستند و تا کنون 3 میلیون و 200 هزار و 464 نفر از جامعه هدف برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اند که این آمار حدود 80 درصد جامعه هدف است.
یکتامنش با بیان اینکه تا سه ماه آینده پوشش کارت ملی هوشمند فراگیر می‌شود و در استان اصفهان 21 درصد از جمعیت هنوز برای کارت ملی هوشمند اقدامی نکرده‌اند، تصریح کرد: امسال 2 میلیون و 844 هزار و 814 نفر کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون 231 دفتر خدمات شهروندی در ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان دولت و ادارات پست استان برای اخذ کارت ملی هوشمند تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 169 ایستگاه ثابت و 62 ایستگاه سیار است
معاون آمار و انفورماتیک اداره ‌کل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به این‌که در شهرضا برای 108 هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده و هنوز 19 درصد از جمعیت باقی مانده است، بیان کرد: کارت ملی هوشمند بستر ورود به دولت الکترونیک است.
وی با بیان اینکه فرایند استفاده از این کارت در بانک ملی چهار استان کشور از جمله اصفهان آغاز شده است، تصریح کرد: سالانه 75 میلیون دفترچه بیمه در کشور چاپ می‌شود که از سال 98 با رواج استفاده از این کارت‌ها، اطلاعات درمانی بیماران در کارت ملی هوشمند ثبت و از چاپ دفترچه بیمه جلوگیری می‌شود.

یکتامنش با بیان اینکه با حذف دفترچه‌های بیمه و جایگزینی آن با کارت ملی هوشمند کاغذ از چرخه تولید حذف می‌شود، گفت: کارت ملی هوشمند از بسیاری از پول‌شویی‌ها جلوگیری می‌کند و بستر مالی امنی را برای مردم فراهم می‌کند.
وی با اشاره به این‌که 90 درصد از طلاق‌های شهرضا در مبارکه انجام می‌شود، بیان کرد: 210 واقع طلاق در 11 ماهه سال 97 مربوط به شهرضا است که به ثبت رسیده است.
معاون آمار و انفورماتیک اداره ‌کل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه آمار طلاق در شهرضا و استان اصفهان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، تصریح کرد: 40 درصد از طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی مشترک اتفاق می‌افتد که زنگ خطری برای رشد جمعیت کشور محسوب می‌شود، در مقابل 20 درصد طلاق‌ها نیز در سنین بالاتر و پس از فرزندآوری انجام می‌شود که ناشی از تهاجم فرهنگی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار