سیزده بدر، حافظ طبیعت باشیم

شهردار باغبادران گفت:تاسفانه سیزدهم فروردین یکی از روزهایی است که به دلیل کم توجهی و بی مبالاتی برخی افراد نسبت به محیط زیست و طبیعت، بیشترین آسیب ها به طبیعت وارد می شود و این در حالیست که می توان با رعایت برخی رفتارها محیط زیست را حفظ کرد.

اردشیر محمدی با بیان اینکه روز طبیعت آیینی است که به عنوان روز پایانی نوروز در ایران باستان ریشه داشته است، اظهار کرد: پارک ساحلی شهر باغبادران و بیشه‌زارهای اطراف این مجموعه یکی از زیباترین پارک‌های شهرستان لنجان بوده که در این ایام به خصوص روز طبیعت پذیرای مهمان‌های نوروزی است.

وی افزود: ترافیک بالای خودروها و جمعیتی که شهر در ایام مختلف سال خصوصا در روز سیزده بدر در شهر ساحلی باغبادران حضور می یابند نشان دهنده اشتیاق مسافران و اهالی شهرهای مجاور و حتی دور دست به حضور در شهر باغبادران و استفادهن از زیبائی ها و طبیعت بکر آن است.

شهردار باغبادران با بیان اینکه روز طبیعت فرصتی مناسب برای لمس طبیعت و لذت بردن از آن است، تصریح کرد: متاسفانه سیزدهم فروردین یکی از روزهایی است که به دلیل کم توجهی و بی مبالاتی برخی افراد نسبت به محیط زیست و طبیعت، بیشترین آسیب ها به طبیعت وارد می شود و این در حالیست که می توان با رعایت برخی رفتارها محیط زیست را حفظ کرد و این یک وظیفه عمومی بوده چراکه محیط زیست داشته ای عمومی است و همه نسبت به آن مسئول هستند.

وی ادامه داد: رعایت چند نکته همچون همراه داشتن کیسه زباله در خودرو و برگرداندن زباله ها از طبیعت، خودداری از شکار، زنده گیری حیوانات، چیدن گیاهان و گل ها و همچنین عدم رهاسازی ماهی قرمز که از گونه ای مهاجم در بین آبزیان به شمار آمده و حتی باعث بیماری در گونه های طبیعی می شود می تواند کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست داشته باشد.

محمدی اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان می توان بجای رهاکردن سبزه در رودخانه ها و روان آبها، که موجب آلودگی می شود، سبزه ها را در خاک دفن کنیم چراکه این اقدام سبب حاصلخیزی خاک و همچنین جلوگیری از آلودگی زیست محیطی می شود.

وی عنوان کرد: ضمن خیر مقدم به میهمانان از اینکه می توانیم در زمان نشاط و شادی خدمت گذاری آنان را داشته باشیم خرسندیم، اما صمیمانه درخواست داریم تا ما را در حفظ این امانت الهی یاری کنند و با مراقبت از محیط زیست و درختان و جمع آوری زباله های خود و قراردادن در محل های مناسب دوستی خود را با طبیعت به اثبات رسانند.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: توزیع کیسه‌های زباله جهت استفاده شهروندان و مسافران در پارک ساحلی و بوستان‌های شهری انجام خواهد گرفت تا شهروندان با جمع آوری پسماند غذا و مواد زاید خود مدیریت شهری را در حفظ و نگهداشت محیط زیست یاری کنند.

وی یاداور شد: همچنین برنامه‌ریزی لازم در خصوص جمع آوری زباله و پاکسازی طبیعت در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتخاذ شده و شهروندان می‌توانند در صورت نیاز مجددا از نیروهای مستقر در پارک ساحلی و بیشه‌زارها پلاستیک‌های زباله دریافت کنند تا روزی پرنشاط با حفظ محیط زیست اطراف خود را سپری کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار