ارتقای سلامت کاری شورا در گرو نظارت بر بودجه 98

هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور 12 نفر از اعضای شورا و همچنین شهردار اصفهان و معاونان و مدیران سازمان‌های وابسته برگزار شد. در ابتدای جلسه قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان گزارشی از عملکرد خدمات ارائه ستاد سفر شهر اصفهان داد و در ادامه حسین امیری، جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان نیز آماری از خدمات ارائه‌شده اعلام کرد.

هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور 12 نفر از اعضای شورا و همچنین شهردار اصفهان و معاونان و مدیران سازمان‌های وابسته برگزار شد. در ابتدای جلسه قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان گزارشی از عملکرد خدمات ارائه ستاد سفر شهر اصفهان داد و در ادامه حسین امیری، جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان نیز آماری از خدمات ارائه‌شده اعلام کرد. رئیس شورای شهر با بیان اینکه شورای شهر آمادگی خود را برای کمک بیشتر به مناطق آسیب‌دیده از سیل اخیر اعلام می‌کند، اظهار کرد: اعزام نیروهای امدادی به لرستان درحالی‌که انجام شد که پس از درخواست کمک از شهرداری اصفهان تا پایان همان روز این نیروها در خرم‌آباد حضور پیدا کردند. اسکان، حمل‌ونقل و تغذیه مسافران نوروزی به نحو مطلوب و آبرومندی در اصفهان دنبال شد که نتیجه تلاش مدیران سازمان‌ها و مناطق شهری بود که به‌طور آماده‌باش در نوروز حضور داشتند تا علاوه بر نیاز موجود در شهر برای یاری‌رساندن به دیگر نقاط کشور نیز آماده باشند. فتح ا... معین تصریح کرد: در آغاز سال ۹۸ می‌توانیم بگوییم هیچ پروژه عمرانی در شهر اصفهان رها نشده و همگی آن‌ها دنبال شده است. او با بیان اینکه سطح خدمات شهرداری نه‌تنها با وجود مشکلات موجود کاهش پیدا نکرد بلکه در سال ۹۷ سطح ارائه خدمات بسیار مناسب‌تر از سال گذشته بود، ادامه داد: اصفهان جزء معدود کلانشهرهایی بود که درزمینه پرداخت پرسنلی، پیمانکاران و نیز مطالبات شهرداری، جذب کمک‌های دولتی و استفاده از تسهیلات قانونی از طریق فروش اوراق مشارکت یا جذب تسهیلات بانکی موفق عمل کرد. معین با اشاره به اینکه امیدوارم بتش مهمی از خط دوم مترو در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: با تعامل مدیریت شهری، بودجه سال ۹۸ با کمترین اختلاف‌نظر و با تفاهم کامل تخصیص داده شد و امیدواریم نظارت بر بودجه به نحو مطلوب‌تری در سال ۹۸ دنبال شود تا به ارتقای سلامت کاری در شهرداری منجر شود.

طرح‌های زیباسازی اصفهان کم‌هزینه و زیبا بود

در ادامه علیرضا نصر نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: خدمات شهرداری باید در قالب یک گزارش مکتوب در اختیار تمامی مدیران قرار گیرد و در بحث زیباسازی طرح‌های اجرا شد هم کم‌هزینه و هم زیبا و مرتبط با اصفهان بود. نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: برخی از سالن‌های ورزشی که در اختیار مسافران قرارگرفته بود، در اختیار پیمانکاران بوده است که برخی از آنها اعلام کردند از بابت در اختیار قرار دادن سالن‌ها متضرر شده‌اند که این موضوع را باید بررسی و جبران هزینه شود. در موضوع سرویس بهداشتی بویژه در مرکز شهر دچار مشکل هستیم و این مشکل در طول سال هم پایدار است که باید برای آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد. فریده روشن نیز در این جلسه اظهار کرد: از خدمات ستاد سفر تشکر می‌کنم و نقاط ضعفی هم وجود داشته است که امید است در آینده برطرف شود. عضو شورای شهر بیان کرد: سیل یک بلای طبیعی است ولی قصور انسانی در شدت حادثه مؤثر است و این سیل باید برای ما زنگ هشدار باشد و همان‌طور که سیل در خوزستان و لرستان یک بحران است، خشک‌سالی در منطقه مرکزی ایران هم یک بحران است. تونل بهشت‌آباد در صورت تکمیل می‌توانست با انتقال بخش زیادی از آب به خطه مرکزی ایران جلوی حد زیادی از خسارات را بگیرد. امیر احمد زندآور نیز در تذکر خود تصریح کرد: تغییرات اقلیمی تهدیدی برای بشریت است و باید با برنامه‌ریزی منسجم حرکت کنیم و زمانی که اصفهان معین چند استان است، انتظاران از آن بالاتر می‌رود که باید در حوزه مادی‌ها و لایروبی آن‌ها توجه داشته باشیم. این عضو شورای شهر در ادامه مطرح کرد که باید از نیروهایی که خالصانه در مناطق سیل‌زده در حال خدمت‌رسانی‌ هستند باید تجلیل و تقدیر به عمل آید. شیرین طغیانی نیز در این جلسه مطرح کرد: در این روزها بسیاری از استان‌ها و شهرها درگیر سیل هستند و ما هم چندین سال است که با خشک‌سالی درگیر هستیم و درست است که خشک‌سالی به‌صورت یک‌باره نبوده ولی ای‌کاش بخشی از توجهات رسانه‌ها و ... به سیل به این بخش هم باشد.

تذکراتی از جنس آب و بحران آن

پورمحمد شریعتی‌نیا-عضو شورای شهر

از شهرداری و ستاد سفر شهر اصفهان و تمامی برنامه‌های اجرا شده تشکر می‌کنم؛ همچنین از شهردار اصفهان و تمامی کسانی که در سیل لرستان به کمک این مردم رفتند. پس‌ازاین همه بارش تنها 70 سانتی‌متر برف از کوهرنگ باقی‌مانده است و 25 درصد از سد زاینده‌رود پرشده است و همه بارش‌ها تبدیل به روان آب می‌شود درحالی‌که همه کارشناسان معتقدند با این میزان بارش‌ها باید این زاینده‌رود سرریز می‌کرد. چاه‌هایی که بر سر روان‌ها ایجادشده است، صدور مجوزهایی برای برداشت بی‌رویه و این قبیل اقدامات این بحران را ایجاد کرده است و ای‌کاش کشور را به‌صورت یکپارچه مدیریت می‌کردیم نه به‌صورت بخشی و محلی! از سال 49 به بعد وزارت نیرو بارگذاری زیادی روی زاینده‌رود داشته است؛ رئیس‌جمهور و استاندار محترم در این فرصت که سیل ویرانگر همه را بیدار کرده است و زمینه برای کار کارشناسی فراهم کرده یک کمیته حقیقت‌یاب ایجاد کنند و هیئت دولت هم بدون مداخله سیاسی تصمیم‌گیری کند.

طراحی باغ پایدار ایرانی در اصفهان

کوروش خسروی -رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر

انتظار داریم که شهرداری اصفهان همچون سال‌های ۹۶ و ۹۷ نسبت به توسعه روابط بین‌المللی شهر توجه داشته باشد، سال گذشته تجربه‌های خوبی با عمان و مسقط داشتیم و در بهار امسال نیز در برنامه‌ریزی‌ها برگزاری همایشی با همکاری شیان و میلان را در دستور کار داریم.

عملکرد سامانه erezerving و اجرای این طرح به‌صورت آزمونه (پایلوت) با گردش مالی ۳۰ میلیون تومان مناسب بود و امیدواریم در سال جاری با همکاری هتل‌ها و مهمانسراها موفقیت‌های بیشتری را از سوی این سامانه شاهد باشیم. عملیاتی شدن طرح همپایی از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان ضرورت دارد. این طرح تاکنون در مبارکه و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اجرایی شده و ضروری است که در سال جاری در اصفهان نیز اجرایی شود. برطرف کردن اشکالات لایحه حمایت از صنایع خلاق را نیز از ملزومات در دستور کار شهرداری اصفهان در سال جاری است، همچنین ضروری است نمایشگاه صنعت سینما را با مشارکت بیشتر و بهتر بخش خصوصی در سال جاری برگزار کنیم. اجرای طرح آب‌گرم‌کن خورشیدی در ساختمان‌های نوساز را از توقعات شورای شهر از معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان دانست و گفت: همچنین با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در روزهای پایانی سال گذشته ضروری است پروژه‌های محرک توسعه در مناطق شهرداری اجرایی شود.

رضایت مردم از پردیس هنر و نورپردازی شهری

عباسعلی جوادی - رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر

در نوروز علاوه بر سرکشی‌هایی که داشتم، با خانواده‌ام در مکان‌های مختلف حضور پیداکرده و با مردم و مسافران که صحبت کردم که صحبت‌های آنان نشان از رضایتمندی بالایی بود که از اقدامات شهرداری داشتند. مسافران نوروزی اصفهان جدای از راضی بودن از جاری شدن آب در بستر زاینده‌رود، از نورپردازی‌های شهر و زیبایی پردیس هنر ابراز رضایت کردند. مسافران نوروزی همچنان در مورد سرویس‌های بهداشتی دچار مشکل بوده و گاهی از نظافت آن گله می‌کردند که لازم است این موضوع در آینده موردتوجه بیشتری از سوی شهرداری اصفهان قرار گیرد. اقدام شهرداری در زمانی که باران اجازه اسکان مسافران را در باغ فدک نداده بود در انتقال مردم به سالن‌های سرپوشیده قابل‌توجه بود به‌گونه‌ای که موتورسیکلت‌سوارانی برای این کار قرار داده‌شده بودند تا این انتقال به‌طور مطلوب انجام‌شده و آنان دچار سردرگمی نشوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار