ذوب‌آهن دوباره حال و هوای آسیایی می گیرد

تیم فوتبال ذوب‌آهن امشب در سومین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوصل امارات به میدان می‌رود. سبزپوشان اصفهانی که از دو دیدار قبلی چهار امتیاز اندوخته دارند در حالی مقابل حریف زردپوش اماراتی قرار می‌گیرند که خوب می‌دانند در صورت کسب پیروزی نیمی از راه صعود را پیموده‌اند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: در این گروه الزورا عراق هم امتیاز با ذوب‌آهن و به دلیل تفاضل گل بهتر صدرنشین است و ذوب‌آهن در رده دوم قرار دارد. الوصل امارات و النصر عربستآن‌هم به ترتیب با 3 و بدون امتیاز رتبه‌های سوم و جدول گروه را به خودشان اختصاص داده‌اند. با این شرایط به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای صعود از گروه A مسابقات میان نمایندگان ایران، عراق و امارات باشد و تیم عربستانی با توجه به دو شکستی که متحمل شده است شانس صعود چندانی ندارد.

ذوب‌آهن جبران مافات کرد

تیم فوتبال ذوب‌آهن لیگ قهرمانان فصل جاری را با تساوی بدون گل مقابل الزورا عراق آغاز کرد. یک تساوی خانگی مقابل نماینده عراق که حدود 25 سال از رقابت‌های آسیایی دور بود. ذوبی‌ها هرچند در آن بازی خانگی سوار بر توپ و میدان بودند اما نتوانستند دروازه الزورا را باز کنند تا شاگردان حکیم شاکر با یک امتیاز شیرین از ورزشگاه فولادشهر خارج شوند. ستاره آن بازی هم کسی نبود جز جلال حسن دروازه‌بان تیم ملی عراق. بازیکن که در جام ملت‌های آسیا هم در چهارچوب دروازه تیم ملی کشورش ایستاد و مقابل تیم ملی کشورمآن‌هم به میدان رفت. پس‌ازاین تساوی برخی کارشناسان که تصور می‌کردند الزورا ضعیف‌ترین تیم این گروه است به ذوبی‌ها ایراد گرفتند که چرا نتوانسته‌اند از پس این تیم عراقی بربیایند و سه امتیاز بازی نخست خانگی را به دست آوردند. اما بازی بعد تیم عراقی مقابل الوصل امارات نشان داد که شاگردان حکیم شاکر نه‌تنها ضعیف‌ترین تیم این گروه نیستند بلکه یکی از مدعیان جدی صعود به شمار می‌روند. ذوبی‌ها در دومین دیدار با برتری مقابل النصر دو امتیاز ازدست‌رفته مقابل الزورا را جبران کردند تا نشان دهند برای این فصل از لیگ قهرمانان آسیا اهداف بلندپروازانه ای را در سردارند. برتری مقابل حریف عربستانی در امارات که خانه حریف محسوب می‌شد از شگفتی‌ها هفته دوم مسابقات به شمار می‌رفت. حریفی تا بن دندان مسلح که بازیکنان گران‌قیمتی را هم در اختیار داشت. ستاره‌های آن بازی هم دو مدافع میانی ذوب‌آهن یعنی محمد نژاد مهدی و وحید محمد زاده بودند که دو گل برای تیمشان به ثمر رساندند. ارسلان مطهری هم اسلحه پنهان منصوریان به شمار می‌رفت که 18 دقیقه پس از ورود به زمین تیر خلاص را بر پیکره تیم النصر شلیک کرد.

حال‌وروز نامناسب الوصل در لیگ امارات

ذوبی‌ها امشب در ورزشگاه زعبیل دبی مقابل حریفی به میدان می‌روند که در لیگ امارات از حال‌وروز مناسبی برخوردار نیست. الوصل امارات در حال حاضر از 19 بازی تنها 23 امتیاز اندوخته دارد و بر جایگاه نهم جدول چهارده تیمی لیگ کشورش تکیه زده است. الوصلی ها هفته گذشته شکست تلخی را مقابل النصر متحمل شدند و با نتیجه 2-4 بازی را به حریف آبی‌پوش واگذار کردند. این شکست در حالی رقم خورد که آن‌ها پیش‌ازاین دیدار به ترتیب مقابل الوحده، الامارات و الظفره به پیروزی رسیده بودند. با این شرایط تیم زردپوش اماراتی باروحیه نه‌چندان مناسب به مصاف ذوب‌آهن خواهد آمد. الوصلی ها می‌دانند اگر در بازی امشب موفق به کسب پیروزی نشوند، بهترین فرصت برای حضور در میان مدعیان صعود را از دست خواهند داد. همین موضع ممکن است آن‌ها را به فکر انجام یک بازی انتحاری مقابل نماینده کشورمان بیندازد.

سبزها به صعود می‌اندیشند

ذوب‌آهن پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های فراوان حداقل در چند ماه اخیر به‌تازگی شکل تیمی مناسبی پیداکرده است. سبزپوشان اصفهانی که لیگ فصل جاری را با سکان داری امید نمازی آغاز کرده بودند پس از کسب نتایج ضعیف با این سرمربی مجبور به خداحافظی شدند تا با یک نسخه کاملا وطنی به مسابقات بازگردند. علیرضا منصوریان پس‌ازاین که هدایت نماینده اصفهان را بر عهده گرفت سعی کرد تا شرایط سبزها را بهبود ببخشد. این مأموریت در ابتدا با دشواری‌ها فراوانی روبرو شد اما چند هفته‌های است شاهد به بار نشستن اندیشه‌های تاکتیکی سرمربی جدید هستیم. کسب چند پیروزی دلچسب در لیگ برتر که به جدایی ذوب‌آهن از رتبه چهاردهمی و صعود به رتبه دهمی شد، پیشرفت قابل قبولی برای تیم اصفهانی به شمار می‌رفت. همچنین شکست النصر در دبی هم به کارنامه منصوریان اضافه شد تا او و شاگردانش سرانجام از زیر تیغ انتقادها خارج شوند و به خوشبختی لبخند بزنند. ذوبی‌ها اگر در بازی امشب موفق به شکست حریف اماراتی شوند باروحیه‌ای عالی به لیگ بازخواهند گشت تا آماده نبرد با پیکان در تهران شوند. همچنین کسب پیروزی در این بازی می‌تواند سبزها را آماده تمام کردن کار صعود در بازی برگشت مقابل همین تیم الوصل در فولادشهر کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار