ذوب‌آهن در اندیشه سبقت از پیکان

ذوب‌آهن پس از پشت سر گذاشتن هفته‌ای شیرین و صدرنشینی در گروه A لیگ قهرمانان آسیا از امروز دوباره به لیگ برتر بازمی‌گردد. شاگردان علیرضا منصوریان در حالی مقابل خودروسازان تهرانی به میدان می‌روند که به سه امتیاز این بازی خارج از خانه نیاز مبرم دارند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: آن‌ها که در هفته بیست و چهارم دو امتیاز حساس بازی به سپیدرود را از دست دادند برای صعود در جدول و ارتقای جایگاه چاره‌ای جز شکست پیکان ندارند. ذوبی‌ها پس از شکست سه بر صفر مقابل استقلال در هفته نوزدهم لیگ برتر دیگر شکستی را متحمل نشدند و تاکنون از 9 بازی پنج پیروزی و چهار تساوی به دست آورده‌اند. آن‌ها در لیگ برتر پدیده، استقلال خوزستان، نفت آبادان را از پیش رو برداشته‌اند و با تیم‌های ماشین‌سازی، سپاهان و سپیدرود رشت به‌تساوی رضایت داده‌اند. در لیگ قهرمانان آسیا هم مقابل الزورا به تقسیم امتیاز قناعت کردند اما النصر عربستان و الوصل امارات را به بدترین شکل مجازات کردند. با این شرایط سبزپوشان اصفهانی انگیزه‌های فراوانی برای شکست پیکان خواهند داشت چراکه برای آن‌ها کسب یک رتبه قابل‌قبول در پایان لیگ هجدهم اهمیت دارد.

تساوی ذوب‌آهن و پیکان در بازی رفت

دیدار ذوب‌آهن و پیکان تهران در دور رفت لیگ فصل جاری با تساوی یک‌بریک پایان یافت. در نیمه نخست آن دیدار تیم ذوب‌آهن حملاتی را بر روی دروازه تیم پیکان برنامه‌ریزی کرد که بازیکنان این تیم در ارسال ضربات نهایی بی‌دقت بودند و نتوانستند گلی به ثمر برسانند. بااینکه تیم میهمان یعنی پیکان تهران در این نیمه نتوانست موقعیت چندانی روی دروازه ذوب‌آهن خلق کند، ولی در دقیقه 41 روی یک ضربه ایستگاهی توسط مهدی شیری دروازه ملی‌پوش ذوب‌آهن رشید مظاهری را باز کرد. ذوبی‌ها برای جبران گل خورده تمام تلاش زیادی کردند ولی در امر گلزنی موفق نبودند و نیمه نخست این دیدار با نتیجه یک‌بر صفر به سود پیکان پایان یافت. نیمه دوم این دیدار در حالی آغاز شد که تیم ذوب‌آهن برای جبران گل خورده حملاتی را روی دروازه پیکان انجام داد ولی بازیکنان این تیم نتوانستند در امر گلزنی موفق ظاهر شوند تا اینکه در دقیقه 68 تیم ذوب‌آهن صاحب یک ضربه پنالتی شد که توسط مسلمان به گل تبدیل شد. بعد از گل تساوی ذوب‌آهن، تیم میهمان در دقیقه 75 صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که بی‌هدف از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت، در ادامه بازی ضربه محسن مسلمان در دقیقه 80 از پشت محوطه تیم پیکان به تیرک دروازه برخورد کرد تا یک موقعیت خوب برای ذوب‌آهن با بدشانسی از بین برود. تلاش هر دو تیم برای گلزنی بی‌نتیجه بود و در پایان این دیدار با تساوی یک‌بریک به پایان رسید. در آن بازی امید نمازی سرمربیگری تیم سبزپوش اصفهانی را بر عهده داشت و مجید جلالی تیم آبی‌پوش تهرانی را هدایت می‌کرد. اما در بازی امروز این دو تیم با مربیانی جدید روبروی هم صفر آرایی می‌کنند. علیرضا منصوریان سکان‌دار ذوبی‌ها خواهد بود و پیکانی‌ها با مربیگری حسین فرکی به میدان می‌آیند.

امید منصوریان به ساق‌های ارسلان مطهری

تیم فوتبال ذوب‌آهن پس از ماه‌ها ناکامی سرانجام گمشده‌اش را پیداکرده است. ارسلان مطهری در هفته اخیر نقش یک منجی را برای تیم اصفهانی بازی کرده است. بازیکنی که از کمترین فرصت‌ها بیش‌ترین بهره را می‌برد. در بازی امروز هم‌چشم امید منصوریان به این مهاجم ششدانگ و کار بلد خواهد بود. بازیکنی که توانایی‌هایش را در نیم‌فصل دوم آشکار کرده و به یک ستاره بی‌چون‌وچرا در ذوب‌آهن تبدیل‌شده است. او در چند فصل اخیر با پیراهن تیم هایی مثل تراکتورسازی و پارس جنوبی جم نتوانسته بود نمایش قبلی را از خود نشان دهد و حالا در ذوب‌آهن و زیر نظر مربی محبوب خود به اوج بازگشته و یکی از مهاجمان آماده لیگ در نیم‌فصل دوم به‌حساب می‌آید. مطهری در بازی برابر الغرافه که در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شد توانست با ضربه سر نتیجه را عوض کند. دیداری حساس که در انتها به نفع سبزپوشان دیار زاینده‌رود به پایان رسید و آن‌ها به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه یافتند. در ادامه او با گلزنی برابر پدیده نخستین سه امتیاز لیگ برتری علیرضا منصوریان همراه با ذوب‌آهن را به ارمغان آورد تا بازهم دست استاد خود را در موقع حساسی گرفته باشد. دربازی‌های بعد هم موتور گلزنی مطهری خاموش نشد و او در بازی هفته گذشته مقابل الوصل گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا تیمش را به یک پیروزی شیرین مقابل حریف اماراتی رهنمون کند.

پیکان با فرکی همچنان ضعیف درنتیجه‌گیری

پیکان با حسین فرکی در نیم‌فصل دوم و درمجموع 9 بازی 9 امتیاز و میانگین یک امتیاز در هر بازی را به دست آورده است که نتیجه خوبی برای این تیم به‌حساب نمی‌آید. پیکان در نیم‌فصل نخست با مجید جلالی در 15 مسابقه 16 امتیاز گرفته بود که چیزی در همان حدود میانگین یک امتیاز می‌شود. بااین‌حال و با توجه به حضور حسین فرکی اما پیکان هنوز نتوانسته است درنتیجه‌گیری عملکرد بهتری داشته باشد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار