ذوب‌آهن از فرش تا عرش

سرانجام پس از هفته‌ها انتظار رتبه ذوب‌آهن در جدول لیک برتر تک‌رقمی شد. سبزپوشان اصفهانی که در لیگ هجدهم روند پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته‌اند با برتری مقابل پیکان در دیدار شنبه گذشته دو پله دیگر در جدول رده‌بندی بالا آمدند و بر جایگاه هشتم جدول ایستادند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: این موفقیت تحسین‌برانگیز هفته‌هاست برای نماینده اصفهان تکرارمی‌شود و آن‌ها بااقتدار در دو لیگ برتر و قهرمانان آسیا حاضر می‌شوند. شاگردان علیرضا منصوریان که دوشنبه‌شب هفته پیش موفق به شکست الوصل در دبی شده بودند به فاصله پنج روز در لیگ برتر به میدان رفتند و خودروسازان تهرانی را از پیش رو برداشتند تا خاطره تساوی آزاردهنده مقابل سپیدرود رشت را از یاد ببرند. حالا ذوب‌آهن به تیمی تبدیل‌شده که حریفان داخلی و آسیایی برایش تفاوتی نمی‌کند و تنها پیروزی در هر بازی برای آن‌ها اهمیت دارد. رسیدن به این موفقیت بزرگ اگرچه در ابتدا با دشواری‌هایی روبرو شد اما سرانجام زمان کامیابی و سرمستی فرار رسید تا نماینده اصفهان نه‌تنها از رتبه چهاردهمی جدول که هفته‌ها بر آن تکیه زده و همه هواداران را نگران کرده بود جداشده و حتی نیم‌نگاهی هم به کسب رتبه‌های بالاتر داشته باشد.

بوحمدان ستاره این روزهای ذوب‌آهن

علیرضا منصوریان در بازی با پیکان به بازیکن اصلی تیمش استراحت داده بوده بود تا دربازی‌های پیش رو بتوانند از این شش بازیکن استفاده کند. محمدرضا حسینی، محمد رشید مظاهری، کریستین اوساگوآنا، محمد زبیر نیک‌نفس، میلاد فخرالدینی و ارسلان مطهری بازیکنانی به شمار می‌رفتند که از ابتدا مقابل پیکان به میدان نرفتند. البته در نیمه دوم منصوریان، حسینی و اوسواگوآنا را به زمین فرستاد اما خبری از نیک‌نفس، مظاهری، فخرالدینی و مطهری نبود. شاگردان علیرضا منصوریان که در 10 دیدار اخیر خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا توانستند با امتیاز به کار خود پایان دهند بازی برابر پیکانی‌ها را هجومی آغاز کردند و در میانه‌های نیمه نخست نیز توانستند از روی پاس حدادی فر و شوت دقیق بوحمدان به گل نخست بازی دست پیدا کنند. گلی که تا پایان بازی آن را حفظ کردند و با کسب با سه امتیاز کامل از شهر قدس راهی شهر اصفهان شدند.

ثبت پنجمین برد خارج از خانه سبز‌پوشان اصفهانی

شاگردان منصوریان با کسب پیروزی مقابل پیکان به ششمین پیروزی خود در این فصل لیگ برتر دست پیدا کردند و نکته جالب‌توجه این است که از این تعداد پنج برد در خارج از خانه کسب‌شده است و تنها یک دیدار مربوط به بازی‌های خانگی بوده است؛ ذوب‌آهن هفت هفته در لیگ برتر شکست نخورده است. ذوبی‌ها تاکنون در لیگ برتر شش پیروزی، 11 تساوی و هفت شکست به دست آورده‌اندو با 29 امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی قرارگرفته‌اند. شاگردان منصوریان یک بازی عقب‌افتاده نیز برابر سایپا دارند و از این شانس برخوردارند با پیروزی در آن بازی یک رده دیگر نیز صعود داشته باشند.

منصوریان به ششمی لیگ چشم امید دوخته است

علی‌رضا منصوریان در نشست خبری بعدازاین بازی گفته بود: می‌دانستیم بازی سخت خواهد بود، با توجه به این‌که برنامه لیگ فشرده است بدون اعتراض باید مسیرمان را باقوت ادامه می‌دادیم و در ترکیب هشت تغییر داشتیم؛ بازی کاملا پایاپای بود، با توجه به نزدیکی دو تیم در جدول نمی‌شد انتظار داشت بازی خیلی گل داشته باشد. ما به دنبال ایجاد موقعیت خوب برای خودمان در جدول ‌هستیم، رقیب اصلی ما فولاد و سایپا برای رتبه ششم جدول به شمار می‌روند و آن‌ها گروه‌های بسیار خوبی دارند؛ امیدوارم هر تیمی که لیاقت دارد قهرمان شود، ما حساسیتی در این مورد نداریم، نتیجه ا بازی پرسپولیس هم تنور لیگ را داغ‌تر کرد و لیگ امسال شبیه به لیگ سال 93 است که ما با ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتورسازی در کورس بودیم.

ذوبی‌ها برای نبرد با پرسپولیس آماده می‌شوند

بازی بعدی ذوب‌آهن در لیگ برتر روز چهارشنبه 28 فروردین‌ماه و در ورزشگاه فولادشهر برابر تیم پرسپولیس است که شانس اصلی قهرمانی لیگ برتر محسوب می‌شود. با توجه به‌روزهای خوب منصوریان در ذوب‌آهن و نتایج درخشان نماینده سبزپوش اصفهان، شاگردان برانکو کار سختی برای کسب امتیاز در اصفهان دارد و این می‌تواند به سایر تیم‌های مدعی قهرمانی کمک کند. در حال حاضر پرسپولیسی‌ها با چهار امتیاز اختلاف نسبت به تراکتورسازی بر صدر جدول رده‌بندی تکیه زده‌اند. همچنین تیم‌های استقلال و سپاهان هم هفت امتیاز با سرخ‌پوشان تهرانی فاصله‌دارند. بر این اساس چشم امید این مدعیان قهرمانی به منصوریان و شاگردانش دوخته‌شده بلکه با متوقف کردن پرسپولیسی‌ها در فولادشهر به آن‌ها کمک کند تا فاصله امتیازی خودشان را با صدرنشین کمتر کرده و همچنان در کورس قهرمانی باقی بمانند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد ذوبی‌ها هم با توجه به نتایج قابل قبولی که در هفته‌های اخیر به دست آورده‌اند همچنان می‌خواهند به جاه‌طلبی‌هایشان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ادامه دهند. چنین شرایطی می‌تواند نویدبخش یک بازی هیجان‌انگیز در دیدار عصر چهارشنبه این دو تیم باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار