واریز 82 درصد اعتبار دهیاری ها در دولت تدبیر و امید

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: 82 درصد از مجموع اعتبارهایی که از ابتدای راه اندازی دهیاری ها تا کنون به حساب آنها واریز شده، از سوی دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: 82 درصد از مجموع اعتبارهایی که از ابتدای راه اندازی دهیاری ها تا کنون به حساب آنها واریز شده، از سوی دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، سعید جندقیان بیدگلی روز پنجشنبه در نشست تخصصی 'مردم نگاری و هویت' در کاشان افزود: تبلیغ نمی کنم اما بیشترین توجه به روستاها در دولت تدبیر و امید صورت گرفت، چنان که تنها 18 درصد از منابع در دولت های دیگر تزریق شده بود.
وی جغرافیای ایران اسلامی را جزو متمدن ترین نقاط جهان برشمرد و بر آغاز توسعه پایدار از روستاهای کشور تاکید کرد.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور بیان کرد: در هر منطقه ای اگر سه مولفه جمعیت، تولید و هنر وجود داشته باشد باید بدون توجه به مقیاس به کیفیت توجه کرد زیرا آن جامعه متمدن می باشد.
به گفته وی، در نخستین نگاه شرایط ظاهری و نمای هر روستا بیانگر فرهنگ و تاریخ ما است و از این رو روستاها دارای اهمیت بوده و باید مردم نگاری بر پایه هویت روستایی مورد بحث قرار گیرد.
جندقیان بیدگلی با اشاره به 48 وظیفه دهیاران و تفویض نشدن اختیارها عنوان کرد: امکان افزودن 350 دهیاری امسال در کشور وجود دارد اما باید مدیریت این دهیاری ها تجمیع شوند.
وی اضافه کرد: دهیاری های کمتر از 30 خانوار به مدیریت تمام وقت نیاز ندارند و باید چند روستای نزدیک به هم دارای یک مدیر باشند که هم اکنون در حال تجمیع مدیریت دهیاری ها هستیم.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه افزون بر 37 هزار دهیاری برای توزیع امکانات دچار مشکل بوده و فاقد امنیت شغلی هستند، یادآور شد: لایحه تجمیع مدیریت دهیاری ها پس از کش و قوس های فراوان هم اکنون در کمیسیون اجتماعی کلانشهرها در مرحله تایید و ارسال به مجلس شورای اسلامی است.
وی همچنین با اشاره به وجود نزدیک 62 هزار روستا و آبادی در کشور افزود: 38 هزار و 800 روستا بالای 30 خانوار و بقیه زیر 30 خانوار هستند که به آنها آبادی گفته می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار