ملخ های صحرایی تهدیدی برای اصفهان محسوب نمی شوند

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با توجه به عملیات مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی در استان های جنوبی کشور، در زمان حاضر هیچگونه تهدیدی برای این استان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، حسنعلی رحیمی افزود: پیش بینی ها و اقدام های لازم برای هر گونه احتمال ورود ملخ های صحرایی به استان اصفهان صورت گرفته است اما تا زمان حاضر هیچ نگرانی و تهدیدی در این زمینه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون حفظ نباتات، کنترل ملخ ها به عهده دولت است، تصریح کرد: شبکه مراقبت جهاد کشاورزی در حال ردیابی و کنترل این آفت است و به محض مشاهده، اقدام ها و کنترل لازم صورت می گیرد.
رحیمی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر اقدام های اولیه و فوری در مبارزه با ملخ ها در استان‌های جنوبی مانند هرمزگان، فارس، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه اگر تهدیدی برای اصفهان در این زمینه بوجود بیاید ممکن است بیشتر از سمت استان های یزد و کرمان به دلیل وزش باد از سمت جنوب شرقی باشد، توضیح داد: ملخ ها به سیستان و بلوچستان رسیده اند و کار کنترل و مبارزه با آنها در حال اجراست.
به گفته رحیمی اگر کنترل این حشرات در سیستان و بلوچستان موفقیت آمیز نباشد به کرمان می رسند که احتمال آن ضعیف است.
وی با بیان اینکه این حشرات به محض ورود به هر منطقه ابتدا از مراتع برای تغذیه خود استفاده می کنند، اضافه کرد: آنها در مراحل بعد به سراغ باغ ها و مزرعه ها می روند.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه تکثیر ملخ های صحرایی در زمان کوتاه انجام می شود، ادامه داد: حمله این آفت 2 نوع انفرادی و مهاجری است که در زمان حاضر این ملخ ها به صورت مهاجری به ایران وارد شده اند و همه محصولات را تخریب می کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار