خیز ذوب‌آهن برای صعود زودهنگام

ذوب‌آهن امشب در ورزشگاه فولادشهر برای کسب یک موفقیت بزرگ آسیایی به میدان خواهد رفت. صعود زودهنگام از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای تیمی که نیم‌فصل نخست لیگ برتر را با رتبه چهاردهمی به پایان رسانده است، رویایی به نظر می‌رسد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز:ذوب‌آهن در حالی مرحله رفت این رقابت‌ها را به پایان رساند که هیچ تیمی در گروه‌های چهارگانه منطقه غرب آسیا نتوانست هفت امتیازی شود و حالا آن‌ها این فرصت را دارند تا با شکست تا الوصل امارات در فولادشهر جشن صعود زودهنگام پر پا کنند. تیمی که با دشواری فراوان خودش را به مرحله گروهی رساند و دو بازگشت تحسین‌برانگیز در این رقابت‌ها داشت. سبزپوشان اصفهانی که با کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر یکی از سهمیه‌های ایران در معتبرترین لیگ باشگاهی قاره کهن را به خودشان اختصاص داده بودند پس از کاهش سهمیه فوتبال باشگاه کشور مجبور به حضور در مرحله پلی اف این رقابت‌ها شدند و در این مسیر الکویت و الغرافه قطر را قربانی کردند تا به مرحله گروهی راه پیدا کنند. البته جاه‌طلبی شاگردان علیرضا منصوریان به همین‌جا ختم نشد و آن‌ها در مرحله گروهی هم شگفت‌انگیز ظاهر شدند. تساوی خانگی مقابل الزورا عراق در نخستین بازی هرچند کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسید اما برتری مقابل الاهلی عربستان و الوصل امارات خاطرات شیرین نایب‌قهرمانی آن‌ها در رقابت‌های 2010 را دوباره زنده کرد. ذوبی‌ها پس از سه بازی با هفت امتیاز بر صدر گروه A رقابت‌های مرحله غرب آسیا تکیه زده‌اند و الزورا عراق با چهار امتیاز در تعقیب نماینده ایران است. الوصل امارات و الاهلی عربستان تیم‌های سه امتیازی گروه محسوب می‌شوند و چشم به اتفاقات بازی‌های مرحله برگشت دوخته‌اند.

الوصل تیم دست‌وپابسته بازی رفت

ذوبی‌ها درست دو هفته پیش در ورزشگاه زعبیل دبی با حریف زردپوش اماراتی روبرو شدند. حریفی که در لیگ باشگاهی کشورش رتبه‌ای بهتر از دهمی جدول را در اختیار ندارد. زردپوشان اماراتی در بازی رفت میزبان بی‌آزاری نشان دادند و بدون مقاومت آن‌چنانی تسلیم نماینده کشورمان شدند. تیمی که در درون دروازه و خط دفاعی از مشکلات فراوانی رنج می‌برد و با هشت گل خورده عنوان ضعیف‌ترین خط دفاعی گروه را در اختیار دارد. شاگردان منصوریان هم از همین نقطه‌ضعف بیشترین بهره را بردند و با ضربه‌های هدفمند اوساگوآنا و ارسلان مطهری در همان نیمه نخست به گل رسیدند. در اواخر بازی هم حمید بوحمدان با یک ضربه زمینی سومین گل بازی را به ثمر رساند تا تک گل کاندو مهاجم برزیلی میزبان بی‌اثر شود. بازیکنی که در حال حاضر سرشناس‌ترین ستاره الوصلی ها به شمار می‌رود.

فابیو لیما خطرناک‌ترین بازیکن میهمان

خطرناک‌ترین بازیکن میهمان در بازی امروز می‌تواند فابیو لیمای برزیلی باشد. بازیکنی که در دیدار رفت غایب بود و نماینده امارات تاوان سنگین را بابت این غیبت پرداخت. لیما در بازی نخست الوصل مقابل الاهلی عربستان همه کاره تیمش بود و تک گل برتری تیم زردپوش اماراتی هم با ضربه پنالتی او به دست آمد. لیما در بازی دوم مقابل الزورا در دقیقه 39 از داور کارت قرمز دریافت کرد و بازی بعدی مقابل ذوب‌آهن را از دست داد. بر این اساس به نظر می‌رسد لیما یکی از 11 بازیکن منتخب ریچکمپ سرمربی رومانیایی میهمان خواهد بود. بر این اساس ذوبی‌ها باید به‌شدت مراقب این برزیلی 25 ساله باشند که نقطه اتکای الوصلی ها به شمار می‌رود. لیما چند ماه پیش جدی‌ترین گزینه قهرمان عربستان برای پرکردن جای خالی عمر الخریبین ستاره سوریه‌ای و مرد سال سابق آسیا بود اما باشگاه اماراتی به هر شکل ممکن ستاره تیمش را حفظ کرد.

تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر به شیوه بازی اوساگوآنا و ارسلان مطهری بسیار وابسته شده است. دو مهاجمی که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان رادارند. اوساگوآنا مهاجم تنومندی است در بازی هوایی و نواختن ضربات سر مهارت بالایی دارد و می‌تواند فشار سنگینی را به مدافعان حریف وارد کند. مطهری هم مهاجم تیزچنگی به شمار می‌رود که در یک‌لحظه زهر خودش را می‌ریزد. هماهنگی این دو بازیکن در بازی امشب ذوب‌آهن می‌تواند به صعود زودهنگام نماینده ایران کمک شایانی بکند. زوجی که دربازی‌های آسیایی این فصل گل‌های سرنوشت سازی را برای تیم اصفهانی به ثمر رسانده‌اند و یکی از عوامل مهم درخشش ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا بوده‌اند. در بازی امشب هم بدون تردید منصوریان روی توانایی ذاتی این دو بازیکن حساب ویژه‌ای بازکرده تا بلکه با گلزنی آن‌ها خیال تیمش را از صعود آسوده کند. این صعود زودهنگام به سبزپوشان اصفهانی کمک می‌کند تا با فراغ بال بیشتری لیگ برتر را ادامه دهند و با استراحت دادن به بازیکنان اصلی، از فشار سنگین حضور هم‌زمان در دو لیگ بیرون بیایند. همچنین ذوبی‌ها با قطعی کردن صعود می‌توانند از همین حالا به فکر تقویت تیمشان در مرحله دشوار حذفی باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار