تهیه بسته حمایتی اداره کل مالیاتی استان اصفهان از تولید

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان گفت: وصول مالیات در سال 97 نسبت به سال 96 افزایش داشته و این افزایش همراه با رضایت فعالان اقتصادی بوده است.

به گزارش ایسنا، بهروز مهدلو در نشست مالیاتی اتاق بازرگانی، برگزاری 25 کارگاه آموزشی در سال 97 برای مؤدیان مالیاتی را یکی از اقدامات مؤثر این اداره کل برشمرد و اظهار کرد: در سال 97، 25 کارگاه آموزشی برگزار شد و در سال 98 برگزاری 100 کارگاه آموزشی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

او از تهیه بسته حمایتی اداره کل مالیاتی استان از تولید خبر داد و گفت: در این بسته تلاش شده که تولیدکنندگان کمتر با مسائل و چالش‌های مالیاتی روبرو شوند.

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان تأکید کرد: برخورد با فرار مالیاتی از رویکردهای مهم اداره کل مالیاتی است و طی یک سال اخیر بیش از 100 مورد شناسایی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تأکید بر ضرورت ایجاد تعامل دوسویه بین اتاق بازرگانی و اداره کل مالیاتی استان شد، اظهار کرد: به جای کندروی و تندروی می‌توان تعامل بینابین تعریف کرد و اتاق بازرگانی در این راستا آماده همکاری نزدیک با اداره کل مالیاتی است.

مسعود گلشیرازی با اشاره به افزایش پرونده‌های مالیاتی در هیئت‌های حل اختلاف، گفت: برخی از مؤدیان مالیاتی به جهل و عده کمی به عمد در ارائه مستندات مالی قصور دارند، اما تفکیک این دو بخش می‌تواند به حل دعاوی مالیاتی کمک کند.

او تصریح کرد: طی یک ماه از آغاز به کار هیئت نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی،90 درصد مراجعه فعالان اقتصادی استان مربوط به مسائل مالیاتی و 10 درصد به مسائل ارزی اختصاص یافته است.

او با اشاره به بخشنامه ارزی دولت مبنی بر بازگشت اجباری ارز و برداشتن معافیت‌های مالیاتی صادرکنندگان، گفت: اتخاذ تصمیمات عالمانه و به موقع می‌تواند برای اقتصاد کشور راهگشا باشد و این قبیل بخشنامه باعث کاهش صادرات کشور می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به شاخص‌های کسب‌وکار و پایین بودن سهم استان از میانگین تولید ناخالص داخلی کشور، اظهار کرد: تمام رفتار و تصمیمات دستگاه‌های دولتی باید منجر به افزایش تولید ناخالص داخلی، کاهش نرخ بیکاری و بهبود شاخص‌های کسب‌وکار شود اگر اتفاقی در این سه بخش نیفتاد باید در رفتار این سازمان‌ها تجدیدنظر کرد.

او استقلال هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی را عامل موثر در تنظیم رای صادره دانست و گفت: هیئت‌ها باید فارغ از وابستگی به سازمان مالیاتی بر اساس مستندات و اظهارات مؤدیان آرای خود را صادر کنند.

گلشیرازی تأکید کرد: هم باید حقوق دولت تأمین شود و هم اقتصاد استان باید توسعه پیدا کند.

در ادامه عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار برخورد سازمان مالیاتی با افرادی خاطی که کد اقتصادی را به فروش می‌گذارند شد و گفت: نباید تولیدکنندگان به خاطر مشتریانی که کد اقتصادی را در بازار خریداری کردند مورد مواخذه قرار گیرند.

احمد پزنده، از مدیرکل مالیاتی استان خواست که ممیزان مالیاتی هر صنف را به‌صورت تخصصی انتخاب کند و افزود: وحدت رویه مالیاتی نسبت به محاسبه مالیاتی یک صنف از تبعیض بین فعالان آن بخش جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار