پرداخت زکات در استان اصفهان 60 درصد افزایش یافت

رییس ستاد زکات استان اصفهان گفت: میزان زکات پرداخت شده سال 1397 در این استان به نسبت سال پیش از آن نزدیک 60 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر در جلسه شورای زکات شهرستان اردستان افزود: پرداخت زکات در استان اصفهان با وجود مشکلات اقتصادی وضعیت مناسبی داشته، چنان که سال گذشته 290 میلیارد ریال جمع آوری شد.
وی بیان کرد: 60 درصد از مبلغ جمع آوری شده سهم نیازمندان و 40 درصد نیز مربوط به کارهای عمرانی بوده که در روستاها برای تعمیر مسجد، ساخت خانه عالم، غسالخانه، تعمیر مدرسه و دیگر امور عام المنفعه اختصاص یافت.
افزون بر 200 میلیارد ریال زکات در سال 1396 از استان اصفهان جمع آوری شده بود.
رییس ستاد زکات استان اصفهان در ادامه با اشاره به لزوم اجازه شورا برای جمع آورزی زکات یادآور شد: زکات از شئونات حاکمیت است و در این ارتباط با حکم رهبری معظم انقلاب، شورای عالی زکات در کشور با حضور چهار وزیر و 12 نفر از شخصیت های برجسته تشکیل شده که نشان از اهمیت آن دارد.
وی اضافه کرد: تشکیل شورای زکات روستایی به شدت مورد توجه مسوولان است و به عنوان یک کمیته امداد کوچک در روستا به حساب می آید که از افراد مسوول و معتمد روستا تشکیل شده و یک نفر از خانم های معتمد روستا نیز در آن عضو می شود.
رنجبر شناسایی و معرفی افراد دارای اعتبار مردمی و کمک گرفتن از آنها و شناسایی افراد واجد پرداخت زکات ساکن خارج از روستا را از جمله مسوولیت های شورای زکات برشمرد و عنوان کرد: این شورا یک مرجع برای تحقیقات کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز خواهد بود و افرادی که می خواهند زیر پوشش قرار گیرند، باید به تایید این شورا برسد.
وی در مورد پرداخت کمک معادل دولت در طرح زکات نیز گفت: سال گذشته و امسال استانداری اصفهان مبلغ 6 میلیارد ریال در اختیار نوسازی مدارس قرار داده که با نظر شورای زکات استان هزینه خواهد شد.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان نیز در ادامه از جمع آوری پنج میلیارد ریال زکات در این شهرستان خبر داد که شامل 500 میلیون ریال زکات واجب و چهار میلیارد و 500 میلیون ریال زکات مستحبی بود.
بوالقاسم صادقی تشریح کرد: همچنین سال گذشته مبلغ 190 میلیون ریال زکات فطره و 100 میلیون ریال کفاره روزه در شهرستان اردستان جمع آوری شد.
وی با اشاره به تشکیل شورای زکات در 25 روستای اردستان افزود: 20 روستای دیگر که شرایط پرداخت زکات را دارند نیز در آینده نزدیک شاهد تشکیل شورا خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار