ال کلاسیکوی ایرانی در نقطه جوش

لیگ برتر از امروز با برگزاری سه دیدار وارد هفته بیست و هفتم می‌شود. دیداری‌های این هفته قرار است طی سه روز برگزار شود و بر این اساس فردا هم سه دیدار دیگر به سرانجام می‌رسد.عصر شنبه هم دو بازی برگزار خواهد شد تا پرونده این هفته از مسابقات بسته شود.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: اما مهم‌ترین بازی این هفته از رقابت‌ها،نبرد سنتی پرسپولیس و سپاهان خواهد بود. تیم‌هایی که به ترتیب با چهار و پنج قهرمانی پرافتخارترین‌های لیگ برتر به شمار می‌روند و کری خوانی میان آن‌ها حداقل در یک دهه اخیر این دیدار را به ال کلاسیکوی ایرانی جذابی تبدیل کرده است.دیداری که 28 اردیبهشت‌ماه سال 87 در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی برگزار شد و حکم به قهرمانی تیم سرخ‌پوش تهرانی داد.شرایط جدول در آن بازی به‌گونه‌ای رقم خورده بود که طلایی پوشان اصفهانی با یک تساوی جام قهرمانی را بالای سر می‌بردند این مهم تا دقیقه 97 بازی به‌دست‌آمده بود.دیداری که با گل‌های محسن خلیلی برای پرسپولیس و احسان حاج صفی برای سپاهان با تساوی دنبال می‌شد. در این میان هفت دقیقه وقت تلف‌شده از سوی سعید مظفری زاده اعلام شد و درحالی‌که سپاهانی‌ها تنها یک دقیقه با برپایی جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی فاصله داشتند گل ویرانگر سپهر حیدری همه آرزوهای آن‌ها را بر باد داد.از آن زمان به بعد همه بازی‌های این دو تیم شکل همه‌یاهیچ پیدا کرد و کری خوانی هواداران پرسپولیس و سپاهان دربازی‌های لیگ برتر و جام حذفی ادامه‌دار شد.در لیگ فصل جاری هم دو تیم تا پایان نیم‌فصل پا به‌پای هم پیش آمدند و تا چند هفته پیش چشم از یکدیگر برنمی‌داشتند اما شکست سپاهانی‌ها مقابل استقلال و تساوی برابر نساجی این فرصت را برای شاگردان برانکو فراهم کرد تا پنج امتیاز از رقیب اصفهانی فاصله بگیرند.پرسپولیسی‌ها به دنبال هت تریک قهرمانی هستند تا همچون سپاهان این عنوان هم در کارنامه آن‌ها به ثبت برسد.آن‌ها در بازی فردا شب مقابل نماینده زردپوش اصفهان به دنبال شکست میهمان خواهند بود چراکه در صورت پیروزی هم یکی از رقیبانشان را از صحنه خارج می‌کنند و هم به قهرمانی بسیار نزدیک می‌شوند.از سوی دیگر طلایی پوشان اصفهانی خوب می‌دانند شکست در این دیدار می‌تواند به قیمت از دست رفتن تمام آمال و آرزوهای آن‌ها تمام شود.بر این اساس شاگردان امیر قلعه‌نویی برای کیش‌ومات کردن رقیب سرخ‌پوش تهرانی پا به میدان مسابقه خواهند گذاشت و بدون تردید با تمام قوا و چه‌بسا چندین برابر بازی‌های عادی خواهند جنگید تا میزبان را از پیش رو بردارند. همه این ویژگی‌ها بازی فردا شب را به یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین دیداری‌های تاریخ دو باشگاه تبدیل کرده است.

پیروزی‌های بیشتر برانکو مقابل قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی تاکنون در لیگ برتر هفت بار با تیم‌های مختلف مقابل پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ قرارگرفته است. در این هفت تقابل، قلعه‌نویی فقط یک‌بار موفق شده برانکو را شکست دهد، سه بار برانکو از سد قلعه‌نویی گذشته و سه تقابل این دو سرمربی هم برنده‌ای نداشته است. دو برد از سه برد برانکو مقابل پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر که در ورزشگاه آزادی به‌دست‌آمده، با نتایج پرگل بوده است. در هفته‌ بیستم لیگ شانزدهم شاگردان برانکو در تیم پرسپولیس موفق شدند در ورزشگاه آزادی با سه گل از سد شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم تراکتورسازی تبریز که جدی‌ترین حریف آن‌ها برای قهرمانی در لیگ برتر بودند، بگذرند. در آن فصل درنهایت پرسپولیس سه هفته زودتر از پایان رقابت‌های لیگ برتر نخستین قهرمانی خود با برانکو را در فوتبال ایران به دست آورد.

امیر قلعه‌نویی برای لیگ هفدهم به باشگاه ذوب‌آهن اصفهان پیوست. شاگردان برانکو در بازی فصل گذشته‌ خود مقابل این تیم اصفهانی در ورزشگاه آزادی با چهار گل از سد این تیم گذشتند تا قلعه‌نویی در دو فصل پیاپی دوشکست سنگین را مقابل برانکو متحمل شود. البته سرمربی ذوب‌آهن در بازی برگشت تلافی کرد و سرانجام موفق به شکست برانکو شد.

نبرد بهترین گلزنان لیگ در آزادی

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی فردا شب تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به خط حمله دو تیم بازمی‌گردد. خط حمله‌هایی که بهترین‌های لیگ برتر را در اختیار دارد. از یک سوی استنلی کی روش با 14 گل زده موتور گلزنی سپاهانی‌ها به‌حساب می‌آید و به کابوسی برای مدافعان تیم‌های لیگ تبدیل‌شده است. از سوی دیگر علی علیپور با 13 گل زده در تعقیب کی روش است و بهترین گلزن پرسپولیسی‌ها محسوب می‌شود. این دو بازیکن با ویژگی‌های متفاوت، نقشی کلیدی در بازی فردا شب تیم‌هایشان بر عهده خواهند داشت. بازیکنانی که نشان داده‌اند ذاتا مهاجمان باهوش و گلزن هستند و به دنبال استفاده بهینه از اندک موقعیت‌ها می‌گردند.با این شرایط احتمال پرگل شدن بازی این دو تیم بسیار بالاست هرچند هم پرسپولیس و هم سپاهان در درون دروازه و خط دفاعی از مهره‌های کارآمدی سود می‌برند.

شجاع و ایرانپوریان غایبان بزرگ بازی

بازی فردا شب پرسپولیس و سپاهان دو غایب بزرگ دارد که به دلیل چهار اخطاره شدن این دیدار را ازدست‌داده‌اند. شجاع خیلی زاده و محمد ایرانپوریان ستاره‌های پرسپولیس و سپاهان باید نبرد همی تیم‌هایشان را از روی سکوهای ورزشگاه آزادی دنبال کنند و همین موضوع گرفتاری بزرگی را برای برانکو و امیر قلعه‌نویی فراهم کرده است.البته برانکو با از دست دادن شجاع دردسر فراوانی برای تشکیل زوج خط دفاعی و مکمل سید جلالی حسینی خواهد داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار