دستگاه‌های مسئول شاخص‌های کسب‌وکار را به سخره می‌گیرند

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، حاوی نکات مهمی است که باید از سوی اهالی کسب‌وکار مورد بررسی قرار گرفته و در راستای رفع نقصان‌های موجود در فضای کسب‌وکار به کار گرفته شود.

به گزارش فارس، مسعود گلشیرازی در جلسه بررسی اشکالات و نواقص قانون کار اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، حاوی نکات مهمی است که باید از سوی اهالی کسب‌وکار مورد بررسی قرار گرفته و در راستای رفع نقصان‌های موجود در فضای کسب‌وکار به کار گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به جامعه‌ای شاد، نیازمند رفع مشکلات اقتصادی هستیم و این اقدامات باید در فضایی جهاد گونه صورت پذیرند.

او یادآور شد: شاخص‌های محیط کسب‌وکار کشور، پیام خوشایندی را مخابره نمی‌کنند و در آخرین گزارشی که از سوی نهادهای جهانی منتشر شده، وضعیت اکثر مناطق کشور در شاخص‌های کسب‌وکار، بحرانی است.

گلشیرازی متذکر شد: استان اصفهان که در گزارش‌های قبلی نیز وضعیتی نامطلوب داشت، هنوز با مشکلات فضای کسب‌وکار مواجه است و موضوعات مالیاتی، تأمین اجتماعی و نحوه برخورد ادارات دولتی با فعالان اقتصادی در صدر مشکلات این استان است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: برای رونق تولید، هیچ راهی نداریم مگر اینکه تمام توان خود را در راستای بهبود شاخص‌های کسب‌وکار بگذاریم اما مشکل اینجاست که دستگاه‌های مسئول با کم تدبیری، این شاخص‌ها را به سخره می‌گیرند.

او تأکید کرد: جلسه‌ای با سازمان مالیاتی استان برگزار شد که نتایج این جلسه بسیار ناامیدکننده بود و اگر این دیدگاه بر اقتصاد استان حاکم باشد، به نتیجه امیدبخشی در رونق تولید نخواهیم رسید.

گلشیرازی متذکر شد: اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح قانون کار، سه رکن اصلی برای بهبود فضای کسب‌وکار است.

او خاطرنشان کرد: در تاریخ قانون کار آمده که مجلس برای تصویب این قانون، از امام خمینی (ره) حکم اجرای موقت گرفت و متعهد شد که سریعاً اشکالات آن را رفع کند اما مصلحت‌اندیشی سیاسی و تقدم سیاست بر اقتصاد باعث شد تا از این اصلاحات غفلت صورت گیرد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان همین غفلت باعث شده تا در حال حاضر با بحران بیکاری در کشور مواجه باشیم و نرخ بیکاری در استان اصفهان نیز 2 درصد بالاتر از متوسط کشوری باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار