رشد اقتصاد و تولید در گرو توسعه راههاست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: رشد اقتصاد و رونق تولید در گرو توسعه راههاست و همه امکانات راهداری برای توسعه زیرساخت های استان و بستر سازی برای رونق تولید و تحقق آرمانهای کشور بسیج می شود.

به گزارش اصفهان امروز، مهدی خضری روز شنبه در نشستی با عنوان بررسی نقش رسانه در ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای در جمع خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید، تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی سازمان راهداری، فرهنگ سازی در حوزه حمل و نقل است.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در ارتقا فرهنگ حمل و نقل و آموزش به شهروندان در این زمینه افزود: آموزش مدارس و ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در سالهای گذشته به خوبی انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار داشت: در ایام نوروز 98 نیز با عزم ملی و همگانی و اقدامات مناسب و همکاری صد درصدی پلیس و راهداری، تصادفات و واژگونی ها در استان کاهش پیدا کرد.
وی اضافه کرد: نوروز امسال و در طول 21 روز طرح ویژه نظارت نوروزی چهار میلیون و 212 هزار و 55 دستگاه خودرو از محورهای مواصلاتی استان تردد کردند.
خضری خاطرنشان کرد: سفر ایمن، شعار نوروزی امسال راهداری و حمل نقل جاده ای بود و با اعتقاد به این شعار و در سایه همدلی، اتحاد به سلامت از بحران های متعدد عبور کردیم.
وی با بیان این که مجتمع های خدماتی رفاهی تاثیر مثبتی در کاهش تصادفات دارد اظهار داشت: 45 مجتمع خدمات رفاهی در راستای ارائه خدمات به مسافران و رانندگان خودروهای عبوری در استان فعال است.
به گفته وی، مسافران و رانندگان با توقف و استراحت کوتاه در این مجتمع ها می توانند از بروز تصادفات جلوگیری کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان آرامش راننده و مسافر، امنیت، وجود خدمات مناسب، استراحت مسافران و رسیدگی به مسائل فنی خودرو را از جمله مزایای احداث مجتمع ‌های خدماتی رفاهی بین‌ راهی عنوان کرد.
وی با اشاره به این که ایجاد مجتمع های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان ضروری است بیان کرد: همزمان با آخرین روزهای سال گذشته هم 2 مجتمع خدماتی رفاهی جدید به تعداد این مجتمع ها در استان اضافه شد.
استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد.
بیش از 41 هزار دستگاه خودرو با 48 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعالیت می کنند که نزدیک به10 درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می شود.
459 شرکت حمل و نقل بار، 6 پایانه حمل بار، 26 پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و 45 مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان وجود دارد.
استان اصفهان دارای 11 هزار و500 کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
این استان دارای 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزادراه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار