تصادفات فوتی دراستان اصفهان 12درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: آمار تصادفات فوتی در جاده های این استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 12 درصد کاهش یافت.

به گزارش اصفهان امروز، سرهنگ حسین پورقیصری روز شنبه در نشستی با عنوان بررسی نقش رسانه در ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای در جمع خبرنگاران افزود: آمار جان باختگان در حوادث ترافیکی درون شهری این استان در این مدت نیز 13 درصد کاهش پیدا کرد.
وی گفت: کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در این استان، نشان دهنده افزایش توجه و دقت رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و اهتمام بیشتر به هشدارهای پلیس است.
رئیس پلیس راه استان اصفهان اظهار داشت: تصادفات منجر به جرح استان نیز در این مدت سه درصد کاهش را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: نقش رسانه ها، سازمان های خدماتی و امدادی، نصب دوربین های ثبت تخلفات در جاده ها و حضور مستمر ماموران پلیس در جاده ها در کاهش آمار تصادفات فوتی و جرحی در جاده های استان اصفهان موثر بوده است.
پورقیصری عامل بیش از 70 درصد از تصادفات فوتی در جاده های استان واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی دانست و گفت: به رانندگان توصیه می کنیم که پس از2 ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کنند و پس از انجام ورزش های کششی و رفع خستگی، رانندگی را از سرگیرند.
وی از دیگر اقدامات پلیس در نوروز 98 را ایجاد 30 ایستگاه ایمنی و سلامت در جاده های برای کاهش تصادفات عنوان کرد و بیان کرد: نبود ستراحتگاه در بزرگراهها و اتوبان های استان دلیل بسیاری از این واژگونی ها محسوب می شود.
رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: احداث بزرگراه و اتوبان، بهترین راه برای ایجاد راههای بدون خطر و حادثه است اما بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از تصادف ها و واژگونی ها به دلیل وجود نداشتن استراحتگاه مناسب و ایمن در اتوبان اصفهان- کاشان - قم ناشی از خستگی و خواب آلودگی اتفاق افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: محور اصفهان - کاشان و قم در نوروز امسال به عنوان محور ایمن تعیین شد و 20 استراحتگاه و توقفگاه را در حاشیه این آزاد راه مشخص شد که به کاهش 400 درصدی تصادفات فوتی منجر شد.
پورقیصری توجه به رویکرد فرهنگی را یکی دیگر از کارهای مشترک پلیس راه و حمل و نقل جاده ای استان در این ایام اعلام کرد و اضافه کرد: بنرهایی با مضامین مختلف از جمله این که 'همه کمربندها را استفاده کنیم' بصورت هشداری در جاده های استان نصب شد.
وی گفت: 45 نقطه ای که در ایام نوروز هشت سال گذشته بیشترین تصادف ها استان را به خود اختصاص داده بود شناسایی، و استقرار و پوشش ترافیکی پلیس در این نقاط بیشتر شد.
رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: دوربین های ثابت کنترل سرعت در 105 نقطه از راههای استان نصب و تخلفات و تردد ها مورد رصد قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در ایام نوروز 2 حادثه غیر مترقبه طوفان شن در نائین و آب گرفتگی در سمیرم بوقوع پیوست که با همکاری سازمان های راهداری و حمل و نقل جاده ای هلال احمر و اورژانس کنترل شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف اصلی سازمان راهداری، فرهنگ سازی در حوزه حمل و نقل است.
مهدی خضری با اشاره به نقش رسانه ها در ارتقا فرهنگ حمل و نقل و آموزش به شهروندان در این زمینه افزود: آموزش مدارس و ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در سالهای گذشته به خوبی انجام شده است.
وی اظهار داشت: در ایام نوروز 98 نیز با عزم ملی و همگانی و اقدامات مناسب و همکاری صد درصدی پلیس و راهداری، تصادفات و واژگونی ها در استان کاهش پیدا کرد.
استان اصفهان دارای 11 هزار و 500 کیلومتر راه شامل 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.
هفتم اردیبهشت روز ایمنی و حمل و نقل نامگذاری شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار