گالری عکس‌های نجومی و رادیو نجوم در هفته اصفهان

برنامه های رادیو نجوم و نمایشگاه عکس نجومی آسمان شب ویژه علاقمندان به نجوم در هفته فرهنگی اصفهان از سوی مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان برگزار شد.

برنامه های رادیو نجوم و نمایشگاه عکس نجومی آسمان شب ویژه علاقمندان به نجوم در هفته فرهنگی اصفهان از سوی مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان برگزار شد.
سرپرست مركز آموزش نجوم اديب اصفهان در گفت و گو با ایسنا از برگزاری دو رویداد توسط این مرکز در هفته فرهنگی اصفهان خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه عکس‌های نجومی با عنوان «آسمان شب» شامل مجموعه‌ای از بهترین آثار عکاسان نجومی اصفهان از هفتم تا یازدهم اردیبهشت ماه به طور همزمان در دو گالری شهر اصفهان برگزار می‌شود.
رضا شهباز افزود: گالری نخست شامل حدود 20 عکس از جدیدترین عکس‌های عکاسان نجومی اصفهان در زمینه‌های عکاسی نمای باز آسمان شب، عکاسی اعماق آسمان و عکاسی اجرام منظومه شمسی است که در محل خانه صفوی در اصفهان برگزار می‌شود.
او ادامه داد: در گالری دوم نیز که در کتابخانه مرکزی اصفهان برپا می‌شود، گلچینی از بهترین عکس‌های دوره‌های گذشته مسابقات عکاسی شامل تصاویر نمای باز آسمان شب، عکاسی اعماق آسمان و عکاسی اجرام منظومه شمسی به نمایش درمی‌آید.
سرپرست مركز آموزش نجوم اديب سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه 15 عکاس نجومی آثار خود را برای برپایی این نمایشگاه ارسال کرده‌اند، گفت: علاقمندان به بازدید از این عکس‌ها می‌توانند از 7 تا 11 اردیبهشت ماه به خانه صفوی و گالری کتابخانه مرکزی مراجعه کنند.
شهباز به شعار برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان با عنوان «همدلی برای ایران» اشاره کرد و گفت: با همکاری عکاسان نجومی اصفهان، این عکس‌ها برای حمایت از هم‌وطنان آسیب‌دیده در استان‌های سیل‌زده به فروش رسیده و عواید آن به این امر اختصاص می‌یابد.
او تصریح کرد: شهروندان می‌توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه‌ها، با خرید عکس به هم‌وطنان آسیب‌دیده از سیل اخیر کمک کنند.
سرپرست مركز آموزش نجوم اديب گفت: نمایشگاه عکس‌های نجومی آسمان شب در خانه صفوی از ساعت 17 تا 21 و نمایشگاه گالری کتابخانه مرکزی از ساعت 9 تا 19 پذیرای علاقمندان است.
شهباز «رادیو نجوم» را دیگر برنامه مرکز آموزش نجوم ادیب در هفته فرهنگی اصفهان اعلام کرد و افزود: پخش این برنامه در فضای مجازی صورت گرفته است.
او آشنایی با مبانی نجوم و آیین‌های ملی مذهبی در فرهنگ عامه را از اهداف پخش این برنامه دانست و اظهار کرد: در برنامه رادیو نجوم کارشناسان مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان درباره نوروز باستان، خرافه‌های نجومی و شبه ‌علم در نجوم صحبت می‌کنند.
مدیر مرکز آموزش نجوم ادیب خاطرنشان کرد: برنامه رادیو نجوم از رادیو صدای شهر، صدای مرکز اصفهان و شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار