لیگ هجدهم در پیچ سرنوشت

در پایان هفته بیست و هفتم لیگ برتر نتایج به‌گونه‌ای رقم خورد که پرسپولیسی‌ها را بیشتر از همه خوشحال کرد. شاگردان برانکو که با تساوی مقابل سپاهان، فاصله‌ای پنج امتیازیشان با طلایی پوشان اصفهانی را حفظ کردند از شکست استقلال مقابل پدیده هم به‌اندازه کافی لذت بردند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: آبی پوشان تهرانی که می‌توانستند با برتری مقابل حریف سرخ‌پوش مشهدی خودشان را به سه امتیازی رقیب تهرانی برسانند این نبرد سرنوشت‌ساز را به حریف مشهدی واگذار کردند تا پرسپولیسی‌ها با خیالی آسوده سه هفته پایانی لیگ برتر را دنبال کنند. البته شاگردان برانکو این هفته نبرد بسیار دشواری را مقابل تراکتورسازی پیش رو خواهند داشت. بازی با حریفی که سه شکست پشت سر هم را تحمل کرده و عملا از جمع مدعیان قهرمانی خارج‌شده هرچند هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارد. پرسپولیس اگر در مقابل با نماینده تبریز موفق به برتری شوند به قهرمانی در لیگ هجدهم بسیار نزدیک خواهند شد. این در حالی است که سپاهان و استقلال هم مقابل ماشین‌سازی و استقلال خوزستان به پیروزی برسند. تساوی مقابل تراکتورسازی هم برای شاگردان برانکو نتیجه‌ای قابل‌قبول خواهد بود چراکه فاصله آن‌ها با دو رقیب تعقیب‌کننده در بدترین حالت به سه امتیاز خواهد رسید و آن‌ها می‌توانند در هفته بیست و نهم با شکست ماشین‌سازی در آزادی به یک‌قدمی قهرمانی در لیگ هجدهم برسند چراکه سپاهان و استقلال بازی‌های بسیار دشواری را در مشهد و آبادان پیش رو خواهند داشت. بر این اساس احتمالا با نتایجی که در همین دو هفته رقم خواهد خورد از چهره قهرمان لیگ هجدهم هم رونمایی خواهد شد و به نظر می‌رسد هفته پایانی لیگ برتر در صدر جدول حالت تشریفاتی پیدا کند.

پرسپولیس و سپاهان همچنان در کورس قهرمانی

از ابتدای لیگ فصل جاری مشخص بود پرسپولیس و سپاهان تا پایان فصل نبرد جذاب و نفس‌گیری را برگزار خواهند کرد. شیوه یارگیری دو تیم و مربیان که بروی نیمکت آن‌ها قرار دارند هم حکایت از رقابت تنگاتنگ پرسپولیس و سپاهان تا پایان لیگ داشت. با شروع مسابقات و از همان هفته‌های ابتدایی جدال فوتبالی این دو تیم کلید خورد و تا نیم‌فصل با حرارت بالایی تداوم پیدا کرد. از سویی سپاهان قصد داشتند در همان نیم‌فصل نخست با توجه به درگیر بودن پرسپولیس در فاصله امتیازی لازم را با قهرمان دو فصل گذشته لیگ ایجاد کنند تا در نیم‌فصل دوم کار آسان‌تری پیش رو داشته باشند. اما برخلاف پیش‌بینی‌ها، شاگردان برانکو باوجود حضور در مراحل پایانی لیگ قهرمانان و بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی، لیگ برتر را فراموش نکردند و توان چند برابری مقابل حریفان به میدان رفتند. حاصل این رقابت تنگاتنگ در پایان نیم‌فصل با قهرمانی سپاهان، نایب‌قهرمانی پدیده و عنوان سومی پرسپولیس مشخص شد. تیم‌هایی که هم امتیاز باهم و تنها به دلیل تفاضل گل رتبه‌های نخست تا سوم را تصاحب کردند. در این میان حضور پدیده مشهد در میان مدعیان قهرمانی شگفتی همه را به دنبال داشت چراکه این تیم مشهدی هیچ‌کس بروی این تیم مشهدی حساب باز نکرده بود اما شاگردان یحیی گل محمدی تااندازه‌ای چشم‌نواز و قدرتمند پیش آمدند که در پایان همه را به تحسین وا‌داشتند. پدیده در نیم‌فصل بیش از سپاهان و پرسپولیس پیروزی به دست آورد هرچند دوشکست در کارنامه‌اش به ثبت رسید، درحالی‌که دو تیم دیگر هرگز مقابل حریفان تسلیم نشدند. با این اوصاف تراکتورسازی و استقلال جایی در میان مدعیان قهرمانی پیدا نکردند و همچنان همه نگاه‌ها به سپاهان و پرسپولیس معطوف شد.

پرسپولیس برنده نیم‌فصل نقل‌وانتقالات

در نیم‌فصل دوم با توجه به فراغت پرسپولیسی‌ها از حضور در مرحله نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات، آن‌ها با تجدیدقوا نیم‌فصل دوم را به‌گونه‌ای متفاوت آغاز کردند و نیمکت آن‌ها جان تازه‌ای گرفت. سپاهانی‌ها در نیم‌فصل با جذب چند بازیکن سعید کردند تا نقاط ضعف خودشان را ترمیم کنند و نیمه سرنوشت‌ساز لیگ را با آمادگی کامل آغاز کنند. دیگر مدعیان همچون پدیده، تراکتورسازی و استقلال هم در بازار نقل‌وانتقالات فعالیت‌های انجام دادند اما این تکاپو تااندازه‌ای چشمگیر نبود که لیگ برتر را تحت تأثیر قرار دهد. آنچه در سه هفته پایانی لیگ برتر در میان مدعیان لیگ بروز و ظهور پیداکرده به تیم پرسپولیس بازمی‌گردد. سرخ‌پوشان تهرانی با استفاده از محمد نادری، مهدی شیری و به‌ویژه مهدی ترابی قدرت تیمی خودشان را به‌شدت افزایش دادند و یکی از عوامل مهم صدرنشینی آن‌ها هم به همین موضوع بازمی‌گردد. این در حالی بود که سپاهانی‌ها هم چند خرید به‌ظاهر شیرین در نقل‌وانتقال نیم‌فصل انجام دادند اما تاکنون هیچ بهره‌ای از آن نبرده‌اند. محسن مسلمان، علی قربانی و محمدابراهیمی ستاره‌های بودند که در نیم‌فصل پیراهن سپاهان را بر تن کردند بلکه کمک حال تیمشان باشند. بازیکنانی که تاکنون اثرگذاری لازم را نداشته و بیشتر از روی نیمکت کار هم‌تیمی‌هایشان را دنبال کرده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار