استاندار اصفهان در پیامی روز ملی شوراها را گرامی داشت

دکتر عباس رضایی طی پیامی روز نهم اردیبهشت ماه روز شورا را تبریک گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، متن پیام استاندار اصفهان بدین شرح می باشد:
نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها، یادآور تجلی اراده ی استوار مردم در تشکیل شوراهای اسلامی کشور و نقطه عطفی در تاریخ تحولات جامعه ایرانی با رویکرد حاکمیت بر سرنوشت خویش است.
بی شک پیشرفت و تکامل هر جامعه ای مستلزم اتخاذ تدابیر هوشمندانه با محوریت خرد جمعی و کنش های مدبرانه ای همچون هم اندیشی، هم افزایی و مشارکت فعال مردم در تصمیم سازی کلان جامعه در قالب تشکل-های شورایی است.
شوراها بعنوان مردمی¬ترین نهادی که از بطن مردم برخاسته است تا کنون فراز و نشیب های زیادی را پشت سر نهاده اند و در فرایند رشد و تکامل، نقش موثر و ارزنده ای در جلب مشارکت های مردمی، اعتماد سازی، توزیع عادلانه و متوازن در شهرها و روستاها و بهبود کیفی امور جاری جامعه و کشور ایفا نموده اند.
بنابراین این نهادهای سرنوشت ساز و تعالی بخش مدنی، نه تنها از مظاهر و مصادیق بارز مشارکت مردم در امور و نیز سازوکارهای مناسبی برای تسهیل امور مردم بشمار می آیند، بلکه اهداف عالیه و راهبردی قانون اساسی را محقق ساخته و موجبات استحکام و پایداری انقلاب را در گذرگاه تاریخ و فرایند توسعه و پیشرفت فراهم می آورند.
بی شک با توجه به شواهد و تجارب ارزشمندی که طی بیش از دو دهه از فعالیت های شوراهای شهر و روستاها در سراسر کشور به دست آمده است، هرجامعه ی شهری و روستایی که همدلی و همگرایی مستحکم¬تری و بین شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها وجود داشته، نتایج بهتری در اصلاح امور جاری، خدمتگزاری به مردم و توسعه پایدار و متوازن حاصل شده است، زیرا حمایت از فرهنگ و حاکمیت شورایی و ایجاد فرصت-های جدید برای جلب مشارکت مردم در تحقق آرمان های انقلاب و رفع محرومیت بوده است.
اینجانب ضمن تبریک نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها به مردم شریف استان و اعضای محترم شوراها، امیدوارم شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تحقق بخش اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راه پیشرفت و تعالی روز افزون کشور، رفع محرومیت های اجتماعی و گشوده شدن افق های روشن به روی آینده این مرز و بوم باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار