صنعت گردشگری شهرهای اصفهان در حال توسعه است

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: صنعت گردشگری در بخش های مختلف شهرستان های این استان اصفهان در حال توسعه و تقویت است.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: صنعت گردشگری در بخش های مختلف شهرستان های این استان اصفهان در حال توسعه و تقویت است.

فریدون الهیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت های گردشگری متنوعی در شهرستان های استان وجود دارد كه در هر بخش قابلیت خاصی برای سرمایه گذاری دارد و باید متناسب با استعداد هر منطقه صنعت گردشگری توسعه یابد.
وی بیان كرد: در گذشته این فرصت های مطلوب و اقتصادی مغفول مانده و تمام تمركز حوزه گردشگری اصفهان در مركز استان ایجاد و از شهرستان ها غفلت شده بود كه در سیاستگذاری های سال های اخیر اداره كل توسعه این صنعت در تمامی بخش های استان مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: این توجه به ظرفیت های بخش های مختلف استان باعث شده كه بیش از 50 درصد گردشگران نوروزی امسال به شهرستان ها سفر كنند و توزیع مسافر در تمامی نقاط استان انجام شود كه البته نقطه هدف توزیع مسافر بیش از این حد است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه كرد: در گذشته تنها 30 درصد از مسافران و گردشگران به شهرستان ها سفر می كردند و بقیه در مركز استان بودند اما تغییر در رویكرد باعث تفاوت در توزیع گردشگر شده و این موضوع متوسط اقامت در كل استان رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، در تعطیلات نوروی امسال افزون بر سه میلیون مسافر به استان اصفهان سفر كردند.
وی در سفر به تیران وكرون ، این شهرستان را یكی از مناطق شاخص در حوزه گردشگری اعلام كرد و گفت: وجود روستاهای تاریخی، شهرزیر زمینی، قلعه تاریخی قمیشلو، درهای سنگی و كوچه باغ های تاریخی در این منطقه دارای جذابیت خاصی برای جذب گردشگر است.
وی اضافه كرد: فرصت های گردشگری طبیعی تیران و كرون یكی از شاخص های این شهرستان است كه با سرمایه گذار در این حوزه بسیاری از مسافران و گردشگران به این منطقه سفر می كنند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی (یك هزار و 850 اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر 600 خانه تاریخی در كانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر است.
برنامه ریزی جهت افزایش ورود گردشگر خارجی به كشور از اولویت های برنامه ششم توسعه است كه این موضوع در استان اصفهان با توسعه زیرساخت ها در حال پیگیری است.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر با ظرفیت حدود 20 هزار تخت است كه از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در كلانشهر اصفهان قرار دارد.
در تعطیلات نوروزی میزان سفر گردشگران به استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار