سد باغکل خوانسار سرریز می‌شود

فرماندار خوانسار گفت: ظرفیت سد باغکل خوانسار اکنون به 4.5 میلیون متر مکعب رسیده است و در روزهای آینده با ذوب شدن برف‌ کوه‌ها ظرفیت سد به تراز کامل رسیده و سرریز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، منصور کمالی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به اینکه هر سال با افرایش موج قیمت‌ مسکن در کل کشور و به تبع در شهر خوانسار نیز مواجه هستیم اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در شهر خوانسار عدم استفاده از نظرات کارشناسان غیربومی و دادگستری است.
فرماندار خوانسار خطاب به مدیران ادارات با تاکید بر تلف نشدن ساعات اداری گفت: حضور مدیران به دلیل تصمیم گیری‌ در جلسات الزامی است و در جلسات آتی گزارش مدیران غایب به مدیران کل استان اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی تاکید کرد: ادارات باید به سمت درآمدزایی تبدیل شوند و تنها به تملک دارائی تمرکز نکنند به طوری که اگر ساختمان اضافی دارند مرمت و بازسازی و در اختیار اداراتی که مستأجر هستند قرار دهند.
وی ضمن قدردانی از مقام شامخ معلم، کسب علم و دانش مدیران را مرهون تلاش معلمان دانست و گفت: با روشن شدن پمپاژ آب سرچشمه خوانسار به سمت سد باغکل ظرفیت آبگیری سد اکنون به 4.5 میلیون متر مکعب رسیده است و در روزهای آینده با ذوب شدن برف‌ کوه‌ها ظرفیت سد به تراز کامل رسیده و سرریز خواهد شد.
کمالی خاطرنشان کرد: با کاهش فروش نفت در کشور تخصیص اعتبارات تملک دارایی به شهرستان‌ها نیز کاهش می‌یابد، با راهکار مبتکرانه، مدیریت جهادی و تفضل الهی تحریم‌ها را به فرصت تبدیل و اقتصاد بدون نفت را تجربه خواهیم کرد.
وی گفت: با سرمایه گذاری در واحدهای کوچک و زودبازده می‌توان به تولید رونق داد و به خوداتکایی و اقتصاد پویا دست یافت، برای جذب سرمایه گذار باید بروکراسی اداری برطرف شود.
تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم
در ادامه حجت‌الاسلام رسول خواجه کریمی امام جمعه خوانسار با بیان اینکه برترین اعمال اخلاص عمل است و اعمال انسان به شرط اخلاص عمل مورد قبول خداوند واقع می‌شود اظهار کرد: مدیری در جامعه اسلامی موفق‌تر است که قدرت درک و بینش بالایی داشته باشد.
وی گفت: جبران خسارات ناشی از سیل در استان‌های درگیر به سال‌های طولانی می‌رسد، بخش عظیمی از منابع کشاورزی کشور در خوزستان در پی سیل اخیر از بین رفت.
امام جمعه خوانسار با اشاره به اینکه ملت ایران در امدادرسانی به سیل زدگان از خودگذشتگی نشان دادند، گفت: مردم شهرستان با کمک نقدی و غیر نقدی به سیل زدگان نقش موثری داشتند و همچنین موکب حضرت زینب(س) خوانسار در کمک به سیل زدگان خوزستان فعال‌ترین موکب کشور است.
وی ضمن قدردانی از بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج خوانسار در کمک به سیل زدگان گفت: کمک‌های مردمی به سیل زدگان حس همبستگی و همدلی را بار دیگر در کشور احیا کرد.
خواجه کریمی با بیان اینکه ملت ایران از تحریم‌ها نمی‌هراسد و باید تحریم‌های اقتصادی به خوداتکایی و خودکفایی و فرصت تبدیل شود گفت: ملت ایران 40 سال که مورد تحریم آمریکا است، کشوری هماهنگ و متحدتر از ایران در دنیا وجود ندارد و من‌بعد قدرتمندتر و مصمم‌تر از گذشته می‌توانیم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل و آمریکا را شکست دهیم.
هزینه جشن روز کارگر به سیل زدگان اهدا می‌شود
در ادامه عاطفه کریمی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار با بیان اینکه کارگران نقش ارزنده‌ای در رونق تولید دارند، اظهار کرد: هر سال به مناسبت هفته کار و کارگر جشن روز کارگر به همراه جشن ازدواج کارگری برگزار می‌شد اما امسال با تصمیم ستاد بزرگداشت هفته کارگر هزینه جشن روز کارگر به مناطق سیل زده اهدا خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار