تیم های مدیریت بحران تا پایان اردیبهشت ماه در آماده باش هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیل فروردین ماه امسال به ۴۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی اردستان آسیب زده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیل فروردین ماه امسال به ۴۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی اردستان آسیب زده است.

منصور شیشه فروش امروز (سه شنبه- ۲ اردیبهشت) در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان اردستان، اظهار کرد: سیلاب در فرودین ماه در سه مقطع در مناطق مختلف شهرستان اردستان جاری شده است.
وی با بیان سیل بیشتر به مناطق شهری آسیب وارد کرده است، افزود: سیل به راه ها حدود ۲۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد. در بخش راه هفت پل در نقاط مختلف شهرستان نیاز به احداث دارند که اداره کل راهداری باید این اقدامات را انجام دهد.
وی با بیان اینکه بارش شدید باران و تگرگ در فرودین ماه باعث خسارت به باغات پسته شهرستان اردستان شده است، افزود: بارش ها حدود ۴۵۰ میلیارد ریال خسارت به این بخش وارد کرده است. قرار شد بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی منطقه میزان خسارت را برآورد کند و آن مقدار که شامل بیمه می شود را پرداخت کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه وقوع سیل در بخش قنوات ۱۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است، خاطرنشان کرد: از جهاد کشاورزی خواستیم به صورت ویژه نیروهای تخصصی خودش را در بخش هایی که آسیب دیده مستقر و خیلی سریع مشکل مسدود شدن قنات ها را برطرف کند.
به گزارش ایسنا، شیشه فروش با بیان اینکه ۴۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی اردستان در فروردین ماه بر اثر سیل حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آسیب دیده است، گفت: بنیاد مسکن مکلف شده به واحدهایی که آسیب دیده تسهیلات بانکی اعطا کند.
وی ادامه داد: همچنین اداره آب منطقه ای شهرستان در بخش ساماندهی و لایروبی رودخانه های مهم شهرستان از محل های استانی و شهرستانی اقدامات پیشگیرانه ای را انجام خواهد داد.
وی اضافه کرد: مدیریت بحران شهرستان حدود ۷۰ میلیارد ریال از خسارت هایی که توسط سیلاب ها از سال گذشته و دو سال گذشته اتفاق افتاده بود را تخصیص اعتبار کرده است. همچنین در بخش آبخیزداری حدود ۲۰ میلیارد ریال خسارت از سال گذشته پرداخت شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در سطح استان اصفهان حدود ۱۷۰ میلیارد تومان در بخش تگرگ به باغات و مزارع خسارت وارد شده است، گفت: همچنین حدود ۲۶ میلیارد تومان نیز در بخش راه و قنوات و منازل روستایی خسارت وارد شده است.
شیشه فروش با بیان اینکه در فرودین ماه بیشترین بارش ها در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان اتفاق افتاده است، گفت: شهرستان های اردستان، نطنز و کاشان بیشترین بارش ها را داشتند که قاعدتا بیشترین خسارت ها هم در این مناطق اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه در وقوع سیل فروردین ماه امسال ۱۷ شهرستان استان درگیر سیلاب شدند، گفت: با تمهیداتی که انجام شده بود خوشبختانه خسارت جانی گزارش نشده است و حدود ۱۵ مورد امداد رسانی به افرادی که در سیل گرفتار شده بودند انجام شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، خاطرنشان کرد: پیش بینی هواشناسی این است که تا پایان اردیبهشت ماه بارش های فصلی را داشته باشیم، بنابراین تیم های مدیریت بحران استان تا پایان این زمان در آماده باش کامل به سر می برند و تمام شهرداری های استان در شهرها و بنیاد مسکن و دهیاری ها در روستاها موظف شدند سیل بندها را بازرسی و اقدامات ایمنی را بررسی کنند
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار