زنگ هشدار دانشجویان برای موج دوم کرونا در اصفهان

قرارگاه مقابله با کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان بیانیه شماره ۲۱ خود را پس از بررسی و نظارت صورت گرفته از بیش از ۱۲۲ داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های استان در روزهای ۶ الی ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قرارگاه مقابله با کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان بیانیه شماره ۲۱ خود را خطاب به دادستان اصفهان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی، استاندار اصفهان و مردم شریف استان اصفهان پیرامون ارائه محصولات بهداشتی مقابله با کرونا در استان اصفهان، منتشر کرد.
با اعلام این قرارگاه این بیانیه پس از بررسی و نظارت صورت گرفته از بیش از ۱۲۲ داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های استان در روزهای ۶ الی ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تنظیم شده است.
در ابتدای این گزارش تحلیلی عرضه کالاهای پزشکی و اقلام بهداشتی آمده است: با توجه به هشدار مسؤولان استانی کرونا و عدم رعایت مسائل بهداشتی و تجمع در فضاهای عمومی امکان برگشت موج دوم شیوع ویروس مربوطه وجود دارد. لذا با تأکید بر رعایت الزامات بهداشتی توسط مردم عزیز مثل سابق، نظارت و بررسی صورت گرفته از داروخانه‌های استان در 3 روز اخیر توسط دانشجویان انقلابی آمار مطلوبی از وضعیت عرضه اقلام بهداشتی در استان گزارش گردیده که خوشبختانه از 4 قلم کالای پرمصرف بهداشتی مبارزه با کرونا (انواع دستکش، انواع ماسک، انواع ژل ضدعفونی‌کننده و انواع الکل) هیچ کالایی از اقلام یاد شده، نایاب و غیرقابل دست یافتن نیست و با یک جستجوی معمولی، همه موارد یاد شده قابل‌دسترسی است. اما نکته مهم این هست که قیمت کالاهای نامبرده در طول یک هفته گذشته در مسیر افزایش قرار گرفته است که نیاز به پیگیری ویژه مسؤولان مربوطه دارد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بررسی انجام شده از ۱۲۲ داروخانه در سطح استان؛ نشان‌دهنده این موضوع است که در بیش از ۸۵ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع الکل، در ۷۵ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع ماسک، در ۳۵ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع دستکش و در ۸۵ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع اسپری یا ژل ضدعفونی‌کننده، موجود است و این بدین معنی است که در حدود ۸۵ درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع ۴ مورد کالای پرمصرف مبارزه با کرونا، قابل دستیابی است. این اعداد حکایت از آن دارد که تقاضا نسبت به اقلام بهداشتی از جانب مردم کمتر شده و اجناس با برندهای مختلف وارد بازار شده و در اکثر داروخانه‌ها شاهد افزایش قیمت نسبی می‌باشیم. ولی لازم بذکر است نیاز می‌باشد که مردم در این روزها فاصله‌گذاری هوشمند را در داروخانه‌ها و محیط‌های اجتماعی و پرتردد رعایت نمایند تا شاهد افزایش دوباره شیوع این ویروس در استان نباشیم.
این بیانیه در ادامه با اشاره به نکات قابل‌توجه افزوده است: با توجه به آغاز روند کاهش شیوع ویروس کرونا تردد مردم در داروخانه‌ها افزایش پیدا کرده است و متأسفانه فاصله‌گذاری هوشمند در اکثر داروخانه‌ها رعایت نمی‌گردد. مجدداً به نهادهای مسئول گوشزد می‌گردد؛ در این روزهای کاهش بیماری کوئید 19 اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند را در اماکن عمومی و مکان‌های پرخطر بالأخص در داروخانه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی را جدی بگیرند و این امر نیازمند توجه بیشتر نهادهای نظارتی است.
همچنین دانشجویان بسیجی اصفهان متذکر شده‌اند: با توجه به ورود کالاها و اقلام بهداشتی مختلف در بازار و داروخانه‌های استان، شاهد افزایش قیمت نسبی می‌باشیم. با توجه به بازگشایی اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها، انتظار می‌رود مسؤولان محترم مسائل بهداشتی را در این مکان‌ها جدی بگیرند و نکات بهداشتی را به مردم عزیز در این مکان‌ها اعلام نمایند.
بر این اساس گزارش بعدی قرارگاه مقابله با کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان، از اوضاع ارائه اقلام پرمصرف مبارزه با کرونا و نیز رعایت فاصله‌گذاری‌های هوشمند در داروخانه‌های استان اصفهان در روزهای آینده ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار