۲۳۷ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان اصفهان اجرا می‌شود

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به توسعه شبکه فاضلاب در استان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در سال جاری بیش از ۲۳۷ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در شهرها و روستاهای استان با اعتباری بالغ‌بر یک‌هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

امیرحسین حکمتیان با بیان اینکه در سال جاری در ۳۲ شهر استان، بیش از ۱۸۷ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون استان اصفهان بعد از تهران بیشترین اجرای طول شبکه فاضلاب را در کشور دارد، اما باوجود تنگناهای مالی که با آن مواجه هستیم طرح‌های توسعه شبکه فاضلاب همچنان در دستور کار قرار دارد.
وی برخوداری روستائیان از خدمات شبکه فاضلاب را مهم ارزیابی کرد و گفت: هنوز به‌طور کامل زیرساخت‌های اجرای شبکه فاضلاب در روستاهای اصفهان فراهم نشده، با این حال اجرای بیش از ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در چهار روستای شهرستان فلاورجان عملیاتی شده است، همچنین برای اجرای شبکه فاضلاب ۱۴ روستا در این شهرستان، به میزان یکصد کیلومتر برنامه‌ریزی شده است.
حکمتیان اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب در سطح استان را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: قدمت شبکه فاضلاب در استان به بیش از پنج دهه می‌رسد، بر این اساس اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب، بسیار حائز اهمیت است چرا که فرسودگی شبکه فاضلاب احتمال وقوع حوادث در بخش فاضلاب را دوچندان می‌کند.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای استان اصفهان افزود: در سال ۱۳۹۹ علاوه بر توسعه شبکه‌های فاضلاب، با وجود محدودیت منابع مالی، اصلاح و بازسازی ۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب در ۱۳ شهر با اعتباری بالغ بر ۲۲۲ میلیارد ریال اجرایی می‌شود.
به‌گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، وی یادآور شد: با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر در بخش فاضلاب، احداث ۸ باب ایستگاه پمپاژ در ۶ شهر نجف آباد، مبارکه، لنجان، فلاورجان، برخوار، مناطق یک و پنج اصفهان، با اعتباری بالغ بر ۱۵۶ میلیارد ریال در حال اجرا است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار