مرکز خواجو آماده دریافت پلاسمای بهبودیافتگان کرونا

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه بهبودیافتگان کووید۱۹ که حداقل یک ماه از بهبودی آنها گذشته است، می توانند پلاسمای خود را جهت تزریق به بیماران بدحال اهدا کنند، گفت: داوطلبان اهدای پلاسما می توانند به مرکز جامع اهدای خون در میدان خواجو اصفهان مراجعه کنند.

مجید زینلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش آمار اهدای خون در ماه رمضان هر سال، اظهار کرد: به دلیل شروع انجام اعمال جراحی انتخابی از اول ماه رمضان، درخواست بیمارستان ها برای خون و فرآورده های آن افزایش می یابد که امیدواریم با همکاری اهداکنندگان خون مشکلی برای تامین نیاز خونی این مراکز نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه در ماه رمضان مرکز جامع اهداکنندگان خون در میدان خواجو از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۶ بعد از ظهر فعال است، افزود: جهت رفاه حال شهروندان این مرکز بعد از افطار و از ساعت ۹ تا ۱۲ و نیم شب نیز آماده خون گیری از اهداکنندگان است.
مدیرکل انتقال خون استان همچنین به فعالیت مرکز ثابت اهدای خون عاشق اصفهانی و مرکز اهدای خون خمینی شهر از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۱ بعد از ظهر اشاره و خاطرنشان کرد: مراکز انتقال خون کاشان، شهرضا، نجف آباد و خوانسار در شیفت صبح از ۷ و نیم تا ۲ بعد از ظهر آماده خون گیری از اهدا کنندگان هستند.
وی اضافه کرد: مرکز ثابت اهدای خون گلپایگان و مرکز ثابت اهدای خون اباذر کاشان از ساعت ۷ و نیم تا ۱ بعد از ظهر میزبان اهداکنندگان هستند.
زینلی همچنین از فعالیت مرکز ثابت اهدای خون نائین و مرکز ثابت اهدای خون شاهین شهر از ۷ و نیم تا ۱ بعد از ظهر خبر داد و گفت: مرکز ثابت اهدای خون زرین شهر روزهای سه شنبه از ۷ و نیم تا ۱ بعد از ظهر آماده خدمات رسانی به اهدا کنندگان است.
وی با بیان اینکه وضعیت ذخیره خونی استان اصفهان تاکنون مطلوب بوده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، تصریح کرد: با این وجود خون بافت زنده است و تاریخ انقضای محدودی دارد، از طرفی روزانه به خون و فراورده های آن احتیاج داریم، بنابراین از شهروندان می خواهیم به صورت مستمر و تدریجی به مراکز مراجعه و خون خود را اهدا کنند.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال مجموعاً ۱۴ مرکز در کشور و از جمله اصفهان میزبان داوطلبان اهدای پلاسما است، گفت: بهبود یافتگان ویروس کووید۱۹ که حداقل یک ماه از بهبودی آنها گذشته است می توانند برای اهدای پلاسما جهت تزریق به بیماران بدحال مراجعه کنند.
وی با اعلام اینکه داوطلبان اهدای پلاسما می توانند به مرکز جامع اهدای خون در میدان خواجو اصفهان مراجعه کنند، تاکید کرد: مراکز اهدای خون و پلاسما کاملا ضد عفونی می شود و با رعایت اصول بهداشت پذیرای اهداکنندگان خون است و اهداکنندگان بدون هیچ نگرانی می توانند به یاری بیماران و نیازمندان بشتابند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار