پرداخت72 هزار فقره تسهیلات به اصفهانی‌ها در سال 97

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نشست خبری با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های این بانک اظهار کرد: مهم‌ترین وظایف این بانک در سطح کشور ارائه تسهیلات مناسب به عموم مردم است.

احمدرضا منزه: مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نشست خبری با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های این بانک اظهار کرد: مهم‌ترین وظایف این بانک در سطح کشور ارائه تسهیلات مناسب به عموم مردم است.

مرتضی اکبری ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال 97 در حدود 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات به حدود یک‌میلیون و 200 هزار نفر در سراسر کشور پرداخت کرد و در این زمینه عملکرد مناسبی به ثبت رساندیم و از نظر میزان تسهیلات پرداختی با رشد 70 درصدی روبرو بودیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: تمامی تسهیلات پرداختی این بانک از محل منابع قرض‌الحسنه که توسط مردم در اختیار بانک قرار گرفته است، پرداخت می‌شود لذا در سال 97 مانده منابع قرض‌الحسنه بانک به 18 هزار میلیارد تومان رسید.

او تصریح کرد: در راستای عمل به رسالت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چند قرارداد به امضا رسید که از آن جمله می‌توان به قرارداد با کمیته امداد در دو مقوله معیشت و اشتغال اشاره داشت، با توجه به رویکرد کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، در سال 97، حدود600 میلیارد تومان تسهیلات به 100 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد پرداخت شد.

اکبری در ادامه با اشاره به قرارداد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بنیاد برکت، عنوان کرد: در همین راستا و با هدف ایجاد اشتغال برای روستاییان بیش از 180 میلیارد تومان تسهیلات به 10 هزار نفر پرداخت شد.

او تاکید کرد: قراردادی نیز با بنیاد مسکن به منظور مقاوم‌سازی مسکن روستایی به امضا رسید که 150 میلیارد تومان تسهیلات به منظور مقاوم‌سازی 12 هزار خانه روستایی پرداخت شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکید کرد: در سیل اخیر به سه استانی که بیشترین خسارات را از سیل دیدند، حدود یک میلیارد تومان کمک بلاعوض اختصاص یافت و 25 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه نیز برای مناطق سیل‌زده در نظر گرفته شد.

*سودآوری مناسب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال 97

او گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اقدام به ساخت و تحویل شش واحد خانه بهداشت و مدرسه در کرمانشاه کرد و دو مدرسه در سیستان و بلوچستان را نیز در حال ساخت داریم.

اکبری افزود: این بانک در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج نیز عملکرد موفقی دارد، سال 97 بیش از 24 هزار فقره تسهیلات ازدواج در سطح استان پرداخت شد و در این بخش به‌تمامی تعهدات خود عمل کردیم.

او با بیان اینکه حداکثر کارمزد تسهیلات این بانک 4 درصد است، اضافه کرد: تمامی هزینه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از محل این کارمزدها تامین می‌شود، خوشبختانه بانک از لحاظ سودآوری عملکرد موفقی دارد به‌گونه‌ای که در سال 97 بیش از 260 میلیارد تومان سودآوری داشتیم و این برکت قرض‌الحسنه را نشان می‌دهد. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سودآوری خوب و عملکرد شفافی دارد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: استان اصفهان در زمینه جذب منابع بعد از استان تهران در جایگاه دوم قرار دارد، رشد منابع استان اصفهان در سال 97 در حدود 45 درصد به ثبت رسید که البته مقداری از متوسط کشوری پایین‌تر است.

او ادامه داد: در استان اصفهان شاهد رشد چشمگیری در زمینه پرداخت تسهیلات هستیم به‌گونه‌ای که در سال 96 در حدود 58 هزار فقره تسهیلات بااعتبار 700 میلیارد تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت اما این میزان در سال 97 به 72 هزار فقره تسهیلات بااعتبار یک هزار میلیارد تومان رسید که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

اکبری گفت: در سال 97 در زمینه تسهیلات ازدواج یک هزار و 500 فقره تسهیلات، در خصوص کمک به زنان سرپرست خانوار یک هزار و 500 فقره تسهیلات، در ارتباط با اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد 500 فقره تسهیلات و برای اشتغال‌زایی بهزیستی 200 فقره تسهیلات در اختیار متقاضیان در سطح استان اصفهان قرار گرفت. همچنین در خصوص طرح‌های بنیاد برکت برای اجرای 600 طرح تسهیلات موردنیاز پرداخت شد.

او افزود: در 10 سال اخیر بیش از 350 هزار فقره تسهیلات در استان اصفهان پرداخت شده که سال‌به‌سال شاهد رشد در این بخش هستیم که جای خرسندی دارد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار کرد: این بانک 530 شعبه در سراسر کشور دارد که از این تعداد 32 شعبه در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و بیشترین تعداد شعب این بانک در استان اصفهان مستقر هستند.

*ایجاد آرشیو الکترونیکی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

او گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمینه بانکداری الکترونیک وضعیت مطلوبی دارد و خدمات متنوعی به مشتریان خود ارائه می‌دهد و با برنامه‌ریزی‌های شکل گرفته در تلاش هستیم ارائه خدمات متنوع از طریق بانکداری الکترونیک را گسترش و میزان مراجعه به شعب را کاهش دهیم.

اکبری افزود: تا چند ماه آینده آرشیو بانک به‌طور کامل به شکل الکترونیکی در خواهد آمد و کاغذ در این بخش حذف خواهد شد، این موضوع هم به کاهش هزینه‌ها و هم به بالا بردن سرعت و کیفیت کار کمک می‌کند.

او با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تنها بانکی است که بنگاه‌داری نمی‌کند، اضافه کرد: این بانک تنها در زمینه پرداخت تسهیلات با کارمزد بسیار ناچیز به اقشار مختلف مردم فعالیت می‌کند، لذا هر چه منابع قرض‌الحسنه جذب می‌شود به‌عنوان تسهیلات در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: با توجه به تورم موجود، پیشنهاد افزایش مبلغ تسهیلات را به بانک مرکزی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم تسهیلات با مبالغ بالاتری در اختیار مردم قرار دهیم و در انتظار تصمیم بانک مرکزی در این زمینه هستیم.

او در خصوص برنامه‌های بانک برای سال 98 نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های شکل گرفته هدف‌گذاری ما بر این است که در سال 98 به حدود یک‌میلیون و 500 هزار نفر تسهیلات پرداخت کنیم و برای این منظور 15 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر رفته شده است.

اکبری با اشاره به رویکردهای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: از اهداف مهم این بانک، اعطای تسهیلات خرد و ایجاد اشتغال و کارآفرینی و حمایت از کالای ایرانی است و خوشبختانه تا امروز به اهداف موردنظر دست پیدا کرده‌ایم، با توجه به نحوه فعالیت این بانک هیچ بدهکار بزرگی در این بانک وجود ندارد و عملکرد بانک در این بخش کاملا مشخص است.

او در خصوص میزان معوقات این بانک هم گفت: خوشبختانه در خصوص میزان معوقات از استاندارهای جهانی هم جلوتر هستیم به‌گونه‌ای که میزان معوقات این بانک در کشور یک درصد و در استان اصفهان 4/0 درصد است و باید گفت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شرایط بسیار خوبی دارد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکید کرد: تلاش ما در بانک بر این موضوع استوار بوده که همواره بر تعهدات خود نسبت به مشتریان عمل کنیم و تکریم ارباب‌رجوع به بهترین و بالاترین شکل صورت پذیرد که خوشبختانه این موضوع نیز به‌طور کامل محقق شده است، در حال حاضر 30 درصد منابع قرض‌الحسنه بانک از طریق اشخاص حقوقی تامین می‌شود که این موضوع فوایدی برای شرکت‌ها هم به همراه دارد، به این صورت که اگر گردش مالی شرکت‌ها و واحدهای مختلف در این بانک صورت پذیرد، برای آنها امتیاز محسوب می‌شود و نیروهای این مراکز می‌توانند تسهیلات مناسب دریافت کنند، این کار کمکی به نیروی انسانی حاضر در مجموعه‌های مختلف است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار