صادرات اصفهان به نام دیگران

استاندار اصفهان گفت: عامل مهم صادرات کالاهای تولید این خطه از گمرکات سایر استان‌ها، تشریفات اداری و کاغذبازی است.

استاندار اصفهان گفت: عامل مهم صادرات کالاهای تولید این خطه از گمرکات سایر استان‌ها، تشریفات اداری و کاغذبازی است.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی در نشست کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان با بیان اینکه صادرات در رونق تولید موثر است، تصریح کرد: در سال رونق تولید و شرایط جنگ اقتصادی باید دست تولیدکنندگان و صادرکنندگان را بگیریم نه اینکه برای آنها مانع‌تراشی کنیم.

او افزود: بخشنامه‌ها و قوانین برای حل مشکلات مردم تدوین و اجرا می‌شود بنابراین در اجرای بخشنامه‌ها و قوانین باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که برای مردم مشکل‌آفرین نباشد.

او بیان کرد: صنعتگر و تولیدکننده به‌اندازه کافی مشکل دارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان کارگزاران نظام اسلامی نباید به مشکلات آنها اضافه کنند.

رضایی با بیان اینکه هدف مدیریت استان اصفهان رونق تولید در این منطقه است، گفت: هر کاری که از دستم برآید برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان انجام خواهم داد و در این راستا در حال رصد مشکلات این واحدها هستم.

او اضافه کرد: هدف ما برداشتن موانع تولید است و به همین دلیل ادامه همکاری با مدیری که تدبیر لازم را برای گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی نداشته باشد برایم میسر نیست.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های استان اصفهان در بخش صادرات گفت: باید زمینه همکاری‌های بین‌المللی را برای صادرات این خطه فراهم کنیم.

همچنین مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات گفت: سهم صادرات کشورمان در بازار 15 کشور همسایه یک هزار میلیارد تومان و فقط 5/2درصد است.

افروز بهرامی با اشاره به این‌که آخرین آمار صادرات کشورهای دنیا 25 تریلیون دلار است، افزود: کل صادرات زیر پوشش بیمه اعتباری دولتی و خصوصی در دنیا 10 درصد است درحالی‌که این رقم در کشور ما پنج درصد است.

او اظهار داشت: راهبرد صندوق ضمانت صادرات ایران این است که این میزان را افزایش دهد.

مدیرعامل صندوق تضمین صادرات با اشاره به اینکه امنیت مالی دغدغه صادرکنندگان است، اضافه کرد: بیمه‌نامه‌هایی که از سوی این صندوق صادر می‌شود، امنیت مالی صادرکنندگان را تامین می‌کند.

*استانداری اصفهان و صندوق ضمانت صادرات تفاهم‌نامه امضا کردند

در ادامه، تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری اصفهان و صندوق ضمانت صادرات در جریان برگزاری نشست کارگروه صادرات استان منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضای عباس رضایی استاندار اصفهان و افروز بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات رسید، صندوق یاد شده متعهد شد که خدمات بیمه‌ای را با قیمت پایین به صادرکنندگان استان اصفهان ارائه و بازگشت ارز حاصل از فروش کالای صادراتی را به صادرکننده تضمین کند.

استاندار اصفهان پس از امضای این تفاهم‌نامه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: انعقاد این تفاهم‌نامه افزون بر ارائه خدمات بیمه‌ای به صادرکنندگان استان، زمینه بازگشت ارز کالای صادر شده را تضمین می‌کند و می‌تواند نقش مهمی در توسعه صادرات این خطه داشته باشد.

عباس رضایی بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه ارزش صادرات استان اصفهان تا پایان سال جاری به یک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به اینکه در سال رونق تولید قرار داریم گفت: وقتی می‌خواهیم تولید را رونق دهیم باید همه مشکلات و موانع آن را از سر راه برداریم و تسهیلاتی را برای تولیدکنندگان اختصاص دهیم.

استاندار اصفهان ادامه داد: یکی از مسائلی که واحدهای تولیدی برای اجرایی کردن رونق تولید دارند صادرات است.

او با اشاره به اینکه صادرات به دلایل مختلف دچار مشکلات شده است، اظهار داشت: برای حل این مشکلات صندوقی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان صندوق ضمانت صادرات تشکیل شده است.

رضایی با بیان اینکه در این صندوق چند وزارتخانه همکاری دارند، افزود: با استفاده از این صندوق صادرات تسهیل و زمینه برگشت پول صادرکنندگان تضمین می‌شود. استاندار اصفهان زمان اجرایی شدن این تفاهم‌نامه را از 15 اردیبهشت اعلام کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار