هوای اصفهان تا ۴۸ ساعت آتی ناپایدار است

 نقشه‌های هواشناسی روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت بیانگر ادامه ناپایداری هوا در ۲ روز آینده در استان اصفهان است.

به گزارش ایرنا، نقشه‌های اداره‌کل هواشناسی اصفهان بیانگر جوی پایدار در امروز و گذر موج ناپایدار برای فردا بر روی استان است و بر این اساس امروز در بیشتر مناطق گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود و فردا با گذر موج ناپایدار در بیشتر مناطق آسمان قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید است.
بارش‌های رگباری و موقتی گاهی بارعد وبرق بویژه در نیمه شمالی همچنین توفان لحظه ای و گردوخاک در مناطق شرقی انتظار می‌رود.
دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲تا ۳ درجه افزایش خواهد داشت.
همچنین کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان در باره وضعیت کیفی هوای اصفهان با توجه به ناپایداری هوا به ایرنا گفت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان تا ظهر امروز سه‌شنبه در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره‌کل با میانگین ۸۵ در وضعیت سالم است.
محمود مزارع افزود: وضعیت امروز هوای شهر اصفهان در میدان احمدآباد سالم ،خیابان استانداری، خرازی سالم، خیابان دانشگاه ناسالم برای گروه‌های حساس، رودکی سالم و نزدیک به ناسالم و پروین در وضعیت سالم ثبت شده است.
شاخص کیفی هوا (A Q I ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد - ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش می‌دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار