شیوع کرونا در اصفهان بیشتر در کلونی‌ها است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استان‌هایی همچون اصفهان که قطب صنعت گردشگری هستند باید سطح بالاتری از کیفیت خدمات مسافرتی را برای خود تعریف کنند، بیش از گذشته به رعایت مسائل بهداشتی، آموزش نیروی انسانی و استفاده از تجهیزات محافظتی توجه کنند تا خدمات خود را به نحو متمایزی ارائه دهند.

شیوع کرونا در اصفهان بیشتر در کلونی‌ها است

به گزارش ایمنا، کمال حیدری ظهر امروز (پنج شنبه) در جلسه تقدیر نمایندگان صنف آژانس‌های مسافرتی و گردشگری اصفهان از کادر درمانی، اظهار کرد: از روزهای ابتدایی شیوع کرونا تلاش کردیم جلساتی با همه صنوف و صنایع داشته باشیم تا علاوه بر یادآوری رعایت دستورات بهداشتی بتوانیم به فرمایش مقام معظم رهبری که جهش تولید بوده توجه کنیم و در عین حال کمک کنیم تا صنوف و مشاغل از این بیماری کمترین آسیب را ببینند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص فعالیت صنوف و مشاغل باید همه نکات مورد توجه قرار می‌گرفت، افزود: سیاست ما این بود که در زمینه شروع فعالیت‌ها نه آنقدر منفعل باشیم که مشاغل از این انفعال متضرر شوند و نه آنقدر بی محابا فعالیت صنوف را از سر بگیریم که این خود عامل رشد بیماری کرونا شود.




معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه مهمترین ویژگی استان اصفهان گردشگری و توریسم است، تصریح کرد: در این شرایط صنف خدمات گردشگری و توریسم باید از این فرصت استفاده کنند تا سطح کیفیت بسته‌های مسافرتی خود را افزایش دهند و با این افزایش کیفیت ارتقای بیشتر این صنعت را دنبال کنند.

وی در تشریح این موضوع گفت: در سال‌های قبل که اپیدمی آنفلوانزا را داشتیم برخی مکان‌ها مانند مساجد کیفیت فعالیت خود را به روند مثبتی تغییر دادند و از آن به بعد رسیدگی بیشتر به بهداشت مساجد اعم از لزوم توجه به سرویس‌های بهداشتی و بهداشت فضای مساجد و نمازگزاران از روند عمده مثبتی برخوردار شد و این رعایت موازین بهداشتی از آن زمان در مساجد مورد توجه قرار گرفت.

حیدری با تاکید بر اینکه صنف گردشگری و آژانس‌های مسافرتی هم باید تغییرات عمده مثبتی در نحوه خدمات خود ایجاد کنند، اظهار کرد: بالا بردن سطح رعایت موازین بهداشتی باعث می‌شود مردم در آینده نگران استفاده از خدمات این صنف و شیوع بیماری نداشته باشند و با خاطری آسوده در آینده به مسافرت بروند.




وی با بیان اینکه استان‌هایی همچون اصفهان که قطب صنعت گردشگری هستند باید سطح بالاتری از کیفیت خدمات را برای خود تعریف کنند، خاطرنشان کرد: این استان‌های کشور باید بیش از گذشته به رعایت مسائل بهداشتی، آموزش نیروی انسانی و استفاده از تجهیزات محافظتی توجه کنند تا خدمات خود را به نحو متمایزی ارائه دهند تا آرامش خاطر بیشتری را برای مردم به ارمغان بیاورند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اعلام آمادگی این دانشگاه برای همکاری در تعریف پروتکل‌های بهداشتی برای این صنف، افزود: از ابتدای شیوع کرونا برای اکثر صنوف تعاریف جدیدی از رعایت موازین بهداشتی داشته‌ایم که به آنها اعلام شد برای صنف گردشگری هم آمادگی داریم کارشناسان ما تعاریف یک پروتکل جدید را تدوین و برای اجرا به آنها ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه درگیری بیماری کرونا در حال حاضر در کلونی‌هاست، تصریح کرد: شکل بیماری در حال حاضر به این شیوه است که کلونی‌هایی که تجمع در آنها وجود دارد را درگیر می‌کند به همین دلیل فضاهایی مانند زندان‌ها، پادگان‌ها، ادارات یا هر فضای عمومی تجمعی می‌تواند محلی برای تکثیر و شیوع بیماری باشد که باید همه موارد بهداشتی در این فضاها دو چندان رعایت شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار