اجرای مصوبات ستاد کرونای استان در باغبادران نیازمند تامین زیرساخت ها

شهردار باغبادران گفت: با وجود آنکه ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان، شهر باغبادران را به دلیل وجود مراکز گردشگری در لیست شهرهای پر خطر قرار داد متأسفانه شاهد حضور گردشگران در شهر بودیم و اعمال محدودیت‌ها در این شهر با چالش مواجه شد.

حجت الله امینی باغبادرانی اظهار کرد: از زمان طرح موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور و ارائه هشدارهای متعدد از سوی وزارت بهداشت ، درمان و علوم پزشکی با توجه به گردشگرپذیر بودن باغبادران و تعطیلی هایی که برای مقابله با شیوع این ویروس در نظر گرفته شد بود احتمال حضور گردشگر در این شهر ساحلی افزایش یافت.
وی با بیان اینکه کمتر شهری در استان اصفهان وجود دارد که بیش از 800 ویلا و 200خانه مسافر در دل خود جای داده باشد، افزود: به دلیل ناشناخته بودن این ویروس مرموز و احتمال جابجایی و انتقال کرونا ویروس توسط گردشگران، مردم و مسئولین شهر باغبادران احساس خطر کردند چرا که در این موضوع نقطه آسیب این شهر ساحلی وجود اماکن گردشگری، ویلاها و خانه مسافر در بافت شهر است.
شهردار باغبادران تصریح کرد: مدیریت شهری باغبادران با توجه به اهمیت موضوع در گام نخست با برگزاری جلسه ای کارشناسی شده با کلیدداران و صاحبان ویلاهای شهر به سمتی گام برداشت که همکاری این قشر تاثیرگذار در حوزه گردشگری را جلب کرده و انان را در مسیر مبارزه با شیوع ویروس کرونا همگام با شهرداری سازیم.
وی ادامه داد: اکثریت کلیدداران شهر در کنار خود ممنوعی اجاره ویلاهایی که در اختیار داشتند برای کنترل ورودی شهر به کمک مدیریت شهری و نیروهای خودجوش مردمی در ایستگاه غربالگری شهر آمدند تا ممنوعیت حضور گردشگر در شهر باغبادران عملیاتی شود.
امینی اضافه کرد: با گذشت زمان ، ستاد ملی کرونا مصوباتی را درخصوص محدودسازی سفرهای غیر ضرور به تصویب رساند و شورای تامین شهرستان لنجان نیز در این راستا جلساتی را برگزار کرد از این رو ما نیز با برگزاری جلسات کارشناسی با حضور ادارت مختلف، نیروی انتظامی، دستگاه قضا و... ممنوعیت تردد گردشگر و کرایه ویلاها را به صورت قانونمند پیگیری کردیم.
وی با تقدیر از همراهی شهروندان شهر باغبادارن در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، عنوان کرد: باتوجه به سناریوهای مختلفی که برای ویروس کرونا وجود داشت اقدامات آموزشی نیز مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت و در کنار ضدعفونی اماکن عمومی با نصب بنرهای هشدار دهنده، تولید محتوای آموزشی و فعالیت تبلیغاتی و اطلاع رسانی درفضای مجازی و... به سمتی گام برداشتیم تا مشارکت حداکثری شهروندان در ایام قرنطینه به خوبی رقم بخورد که این مهم نیز با مسئولیت پذیری مثال زدنی آنان محقق شد.
شهردار باغبادران تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده علی رقم اینکه شهر ساحلی باغبادران به دلیل گردشگرپذیر بودن می توانست به عنوان یکی از نقاط بحرانی استان باشد این شهر با کمترین آسیب از ویروس کرونا روزهای بحرانی که در کشور شاهد ان بودیم را پشت سر گذاشت.
وی ادامه داد: مدیریت شهری باغبادران در کنار انجام وظایف محوله به صورت شبانه روزی و با کمک نیروهای خود جوش مردمی، بسیج ، نیروی انتظامی و ... ضدعفونی شهر،مبلمان شهری، پارک‌ها، مراکز پرتردد، ادارت و ... را به صورت جهادی انجام داد و این مهم همچنان ادامه دارد و این مسئله رضایت حداکثری را بین مردم و مسئولان رقم زده است.
امینی اضافه کرد: در گام دوم طرح مقابله با بیماری کرونا بخشی از محدودیت ها برداشته شد و برهمین اساس کنترل ورود و خروج شهروندان به شهر کاهش یافت از طرفی شاهد فعالیت اصناف و ادارات مختلف در شهر باغبادران بودیم و این مسئله سبب عادی شدن خطرات این بیماری در بین شهروندان شد.
وی عنوان کرد: با توجه به برداشته شدن محدودیت ها و همچنین تعدد ورودی ها به شهر باغبادران کنترل ورود و خروج از دست مردم و مسئولان خارج شد و علی رغم اینکه ستاد مبارزه با کرونا در استان اصفهان شهر باغبادران را به دلیل وجود مراکز گردشگری در لیست شهرهای پر خطر قرار داد متاسفانه شاهد حضور گردشگران در شهر بودیم و اعمال محدودیت‌ها در شهر باغبادران با چالش مواجه شد.
شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: طی هفته های گذشته تنها روزهای پنجشنبه و جمعه اعمال محدودیت ها اجرایی شد و دیگر روزها این مهم به دلیل کمبود نیرو به مرحله اجرا نرسید، اما به دلیل فرهنگسازی که طی دو ماه گذشته انجام گرفته بود شهروندان همچنان ماندن در منازل را به حضور غیر ضرور در شهر ترجیح می دهند و تمرکز جمعیتی را در حاشیه زاینده رود توسط شهروندان نداشته ایم.
وی یاداور شد: متاسفانه آنگونه که باید اطلاع رسانی دقیقی در خصوص عدم حضور گردشگران در شهر ساحلی باغبادارن از سوی رسانه های جمعی صورت نگرفت تا مانع خروج شهروندان از دیگر شهرها و حضور در شهر باغبادران شوند و قطعا افرادی که مسافتی را برای گذراندن اوقات فراغت طی کرده باشد به راحتی این مسیر بازنخواهند گشت ، از این رو نیاز است مسئولان ذی ربط برای اجرای مصوبات ستاد کرونای استان هماهنگی لازم را بین دستگاه ها به مرحله اجرا برسانند.
امینی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی لازم از سوی مسئولان ذی ربط درخصوص ممنوعیتهای اعمال شده، متذکر شد: اجرای مصوبات ستاد کرونای استان برای جلوگیری از حضور گردشگر و اجاره ویلا در شهر باغبادران نیازمند اطلاع رسانی قوی و مداوم ، تامین نیرو و افزایش هم افزایی لازم بین دستگاهی است تا شهروندان به شهر باغبادران سفر نکنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار