بازدید ایمنی مدارس کاشان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان کاشان گفت: کارشناسی، بازدید و ارزیابی مدارس کاشان از حیث ایمنی محیطهای آموزشی توسط کارشناسان سازمان صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان کاشان گفت: کارشناسی، بازدید و ارزیابی مدارس کاشان از حیث ایمنی محیطهای آموزشی توسط کارشناسان سازمان صورت گرفته است.

محمد مسعود چایچی افزود : این بازدید ها وضعیت ایمنی مدارس و محیط های پیرامونی شامل: کلاسهای آموزش، اتاقهای اداری ،انبارها ،تاسیسات و موتورخانه ها بررسی و نواقص و معایب احصاء و دستورالعمل های ایمنی جهت رفع نواقص به اداره آموزش و پرورش و مدیران مدارس ابلاغ شده است.

چایچی بیان کرد گروه های کارشناسی سازمان با هماهنگی اداره آموزش و پرورش به مدارس شهرستان اعزام ودر این بازدیدها با استفاده از چک لیست های مربوطه وضعیت ایمنی مدارس بررسی و ارزیابی نموده و آموزش هاو توضیحات لازم به مسئولین ارائه و ابهامات کارکنان و دانش آموزان در خصوص حوادث و آتش سوزی و نحوه اطفاء حریق ،بررسی و پاسخ داده شد .

چایچی گفت: دراین بازدیدها چک لیستی که دارای40 آیتم برای ایمنی اجزای غیر سازه‌ای مدارس است ازسوی کارشناسان تکمیل و سطح خطرپذیری مدارس مشخص می‌شود.

چایچی با اشاره به نتایج بررسی‌های انجام شده تا کنون اظهار کرد: برای اعلام نظر قطعی باید بررسی‌ها روی تمامی مدارس انجام شود؛ اما کارشناسان این سازمان پس از بازدید 282 مدرسه وضعیت ایمنی حدود 90 درصداز آن ها را در شرائط نامطلوب اعلام کرده اند

مدیرعامل سازمان با بیان اینکه برای رفع مشکلات ایمنی موجود در مدارس دستورالعمل های ویژه جهت آن محل داده می‌شود، گفت: بعنوان مثال براساس بازدیدهای صورت گرفته بیان می شود که سیستم گرمایشی مدرسه باید دارای چه ویژ گیهایی باشد ، خطر بروز حریق در فضاهای مختلف مدرسه ، وضعیت حفاظ پنجره‌ها، حوادث برق گرفتگی، خروج اضطراری و ... بررسی می‌شود و در نهایت با توجه به شرائط 40 آیتم مختلف به مدیران مدرسه ابلاغ می‌شود که برای ارتقای ایمنی چه اقداماتی باید صورت گیرد.

چایچی با بیان اینکه همکاری و پیگیریهای مدیر مدرسه و مسئولین مربوطه در آموزش و پرورش در زمینه رفع معایب و نواقص ایمنی بسیار مهم می باشد گفت : پس از بازدید اولیه و تکمیل چک لیست‌ها ، کارشناسان پیشگیری مجددا از این مدارس بازدید کرده و بررسی می‌کنند که موارد و نکات ایمنی که قبلا نسبت به آن تذکر داده بودند، چقدر اجرایی شده است.

وی درباره اینکه اولویت بازدید با کدام مدارس است، گفت: بازدیدها از مدارس دولتی و غیردولتی انجام شده ؛ اما یکی از مشکلات در مورد مدارس غیردولتی (غیر انتفاعی) این است که ساختمان این مدارس گاها سالانه تغییر کرده و ممکن است پس از انجام بازدید ایمنی در سال آینده مدرسه در همان ساختمان قبلی مستقر نباشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار