خشونت‌های خانگی شمار تماس با اورژانس ۱۲۳ اصفهان را افزایش داد

کارشناس مسوول اورژانس اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان از افزایش ۵۰ درصدی و قابل توجه تماس شهروندان از زمان شروع بحران کرونا و در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه در سال قبل با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی خبر داد.

عباس توفیقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عمده موضوع تماس‌ها با این مرکز مربوط به خشونت‌های خانگی شامل کودک‌آزاری، همسرآزاری و تا حدود کمی معلول‌آزاری بود.
وی اضافه کرد: علت اصلی افزایش این تماس‌ها، کنار هم قرار گرفتن اعضای خانواده برای مدت طولانی و همچنین مشکلات، فشارهای اقتصادی و بیکاری ناشی از بحران کرونا گزارش شد.
کارشناس مسوول اورژانس اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان تصریح کرد: در این مدت نیروهای اورژانس اجتماعی در ۱۸ شهرستان استان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی تماس شهروندان بوده است.
وی با اشاره به وظیفه ذاتی اورژانس اجتماعی در امر مداخله یادآور شد: در بسیاری از مواقع به ویژه در زمان گزارش همسرآزاری و کودک‌آزاری به عنوان خط قرمز بهزیستی نیروهای اورژانس وارد عمل می‌شدند و سپس با هماهنگی دستگاه قضایی اقدامات بعدی صورت می گرفت.
توفیقی گفت: بحران کرونا علاوه بر مخاطراتی که به همراه داشته و دارد شرایط را برای تبدیل تهدید به فرصت در بخش‌های مختلف جامعه از جمله خانواده‌ها فراهم کرد تا شیوه همزیستی کنار یکدیگر را بهتر از پیش یاد بگیرند.
وی با تاکید بر نیاز جامعه مبنی بر فراگیری مهارت‌های ارتباطی گفت: بسیاری از خشونت‌ها و آسیب‌های اجتماعی به دلیل ناآشنایی با فنون گفت و گو و حل مساله ایجاد می‌شود که این مدت هشداری برای اهمیت این موضوع بود.
کارشناس مسوول اورژانس اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: همکاران ما در اورژانس اجتماعی در ابتدا مخاطبان را دعوت به آرامش می‌کنند و سپس با شیوه و راه‌های مختلف به بهبود وضعیت آسیب‌دیدگان می‌پردازند.
وی، بهزیستی را یک نهاد حمایتی دانست که باید با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه با هم‌افزایی سیستم‌های حاکمیتی به کنترل و بهبود اوضاع کمک کنند.
توفیقی افزود: مراکز اورژانس اجتماعی استان به صورت شبانه‌روزی با تیم تخصصی روانپزشک، پزشک، مشاور حقوقی، مشاور تربیتی، مددکار اجتماعی و روانشناس به آسیب‌دیدگان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
دست‌کم ۱۰۸ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند که از این تعداد ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، هفت هزار معلول بینایی و ۲۱ هزار سالمند هستند.
تا ظهر روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت، ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار