ارزشیابی دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری انجام می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ارزشیابی در پایه‌های هفتم و هشتم، دهم و یازدهم به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و معلمان با توجه به آزمون‌های آنلاین و شرایط دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی و فعالیت‌های مجازی آنها نمره ارزشیابی را تعیین می‌کنند.

محمدرضا ناظم زاده در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص بازگشایی مدارس و چگونگی برگزاری امتحانات، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل جدید همه مدارس دولتی و غیردولتی در تمام نقاط استان به جز مدارس استثنایی از روز ۲۷ اردیبهشت فعال هستند اگر چه حضور دانش‌آموزان اختیاری است.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل شامل مدارس پیش دبستانی نمی‌شود، افزود: همه مدارس باز هستند و همکاران ما در هفته اول در مدارس حضور دارند و با توجه به نحوه و میزان حضور در هفته اول مدیران مدارس برای هفته‌های بعد برنامه‌ریزی می‌کنند.

معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که با این روند مدیران و شوراهای مدارس باید از تکمیل فرآیند آموزش اطمینان حاصل کنند، تصریح کرد: بدین معنی که برای مدرسه محرز شود که دانش‌آموزان از آموزش‌های مجازی به خوبی استفاده کردند و در این کلاس‌های رفع اشکال آموزش تکمیل شده و مشکلات آنها حل شود و در این مدت هم ارزشیابی پایانی دانش‌آموزان انجام شود.

وی در خصوص ارزشیابی پایانی دانش‌آموزان، گفت: ارزشیابی در دوره متوسطه اول در پایه‌های هفتم و هشتم و متوسطه دوم پایه‌های دهم و یازدهم به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و معلم با توجه به آزمون‌های آنلاین و شرایط دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی و فعالیت‌های مجازی آنها نمره ارزشیابی را تعیین می‌کند.

ناظم زاده با بیان اینکه معلمان می‌توانند آزمون‌های غیر حضوری آنلاین هم داشته باشند، خاطرنشان کرد: امکان برگزاری آزمون غیرحضوری و آنلاین در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم وجود دارد و این امر با صلاحدید مدارس و معلمان انجام می‌شود.

وی در خصوص پایه‌های نهم و دوازدهم تاکید کرد: امتحانات این دو پایه با توجه به اینکه انتهای یک مقطع تحصیلی هستند به صورت حضوری برگزار می‌شود که البته در پایه نهم امتحانات به صورت نهایی نیست و معلمان وظیفه طرح سوالات و آزمون را دارند اما در پایه دوازدهم امتحانات به صورت نهایی است و شرایط خاص امتحانات نهایی را خواهد داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار