فرماندار: مسافران به سمیرم سفر نکنند

فرماندار سمیرم تاکید کرد: اعلام وضعیت سفید برای این شهرستان به این معنا نیست که مردم از سایر مناطق بار سفر ببندند و عازم این شهرستان شوند.

محمدرضا عسگریان روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا و برنامه‌ریزی برای تعطیلات در فرمانداری این شهرستان، اظهارداشت: هر سال در روز عید فطر و تعطیلات پس از آن شاهد حضور انبوه مسافران در جای جای سمیرم بودیم اما امسال شرایط با سال‌های قبل متفاوت و پرریسک است.
به گفته وی تنها در چهار روز گذشته حدود ۱۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان ثبت شده و این در حالی بود که دو هفته قبل از آن شرایط بهتر بود و چندین روز حتی یک نفر کرونا مثبت نداشتیم.
فرماندار سمیرم با یادآوری اینکه در همین مدت جامعه عشایری هم وارد ییلاق شده اند، ادامه داد: حضور این جمعیت بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در کنار تعطیلاتی که شاهد ورود انبوه مسافر به سمیرم باشیم، شرایط خطرناکی را برای این شهرستان ایجاد می‌کند.
عسگریان افزود: پیش بینی همین شرایط باعث شد در همین جلسه اعلام کنیم که ورود به همه تفرج‌گاه‌ها و مناطق گردشگری سمیرم بویژه آبشار و منطقه آب‌ملخ ممنوع است ضمن اینکه برخی از این مناطق نیز مسدود شده‌اند.
وی تصریح کرد: پلیس در تعطیلات کنترل و نظارت بیشتری در خیابان‌ها و ورودی‌های مناطق گردشگری خواهد داشت و محدویت‌های رفت و آمد را اعمال خواهد کرد.
فرماندار سمیرم با بیان اینکه دو روز قبل یک کودک با بی احتیاطی به داخل رودخانه آب‌ملخ سقوط کرد، اظهار داشت: ایمن سازی، نصب فنس و حفاظ در این منطقه خطرناک با وجود دره‌ها و آب‌های خروشان ضروری است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن این کار انجام شود.
وی تاکید کرد: همه طرح‌ها و فعالیت‌های عمرانی فعال در هر چهار بخش سمیرم هم از ابتدا تا نیمه خرداد ماه تعطیل است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم در ادامه این پیوند، اظها داشت: ۵۰ نفر تا امروز در این شهرستان کرونایی شده‌اند و شرایط همچنان مانند سابق است.
علی‌اصغر صبوحی افزود: آزمایش این تعداد از میان ۳۶۴ مورد مشکوک به کرونا مثبت شده و ۳ نفر تا زمان حاضر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت شده‌اند.
وی با اشاره به اعلام وضعیت سفید در سمیرم، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعداد بستری‌های بیماران کرونایی در ‏سمیرم کمتر شده و بیماران سرپایی هستند، برای بستری شدن ‏به مراکز درمانی شهرضا در ۷۰ کیلومتری سمیرم ارجاع می‌شوند.‏
از جمله آثار تاریخی و طبیعی سمیرم پارک تقرچه، چشمه 'خوانسار'، تخت سلیمان آب ملخ ، 'حمام کمال الملک وزیر'،'تل شاهی و وزیری'، 'قلعه بهمن'، آبشار 'خفر'، آبشار سمیرم، چشمه ' ناز ونک'، 'تالاب خان وردشت'، آبشار 'بی بی سیدان'، چشمه'بابا زرنگ کمه' ،چشمه 'نوول' غار 'دنگزلو' ، 'لای سرخ دنا' و 'امامزادگان ابراهیم، زید ابن علی، سیداحمد و سید محمد خفر، بی بی ناز خاتون و بی بی گل خاتون کمه و حنا' است.
شهرستان معتدل و ییلاقی سمیرم معروف به سرزمین هزارچشمه، دارای ۱۰۰ هزار جمعیت است که در جنوب استان اصفهان، شمال یاسوج، شرق اقلید و آباده استان فارس و غرب لُردگان استان چهارمحال و بختیاری واقع شده و پیشینه تاریخی، بافت عشایری، روستایی و شهری به همراه مواهب طبیعی از قبیل جنگل، کوهستان، پوشش گیاهی، روان آب های همیشه جاری و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر زاگرس، سمیرم را به عنوان یکی از مناطق پر ظرفیت گردشگری و بوم‌گردی در استان اصفهان زبانزد کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار