هفته بیست و هفتم به کام اصفهانی ها

هفته بیستم و هفتم لیگ برتر برای دو تیم اصفهانی حاضر در این مسابقات با شیرینی خاصی به پایان رسید. هر دو تیم حریفانی تبریزی و هرمزگانی را با برتری دو بر صفر از پیش رو برداشتند تا هفته‌ای کم‌نظیر برای آن‌ها رقم‌زده شود.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: در فصل جاری تنها در چند هفته سپاهان و ذوب‌آهن موفق به شکست حریفان شده بودند تا شش امتیاز کامل به کیسه فوتبال اصفهان واریز شود؛ اما در هفته بیستم و هفتم یکی از همان هفته‌های استثنایی بود که با برتری هر دو تیم به پایان رسید. از سویی ذوبی‌ها در ورزشگاه تختی شهرستان جم دست‌به‌کار بزرگی زدند و با دو گل پارس جنوبی جم را از پیش رو برداشتند و در ورزشگاه نقش‌جهان هم سپاهانی‌ها هم نتیجه را مقابل ماشین‌سازی تبریز تکرار کردند.

ذوب‌آهن زود از خاک بلند شد

تیم فوتبال ذوب‌آهن با برتری دو بر صفر مقابل پارس جنوبی جم، خیلی زود شکست خانگی مقابل سایپا را فراموش کرد. سبزپوشان اصفهانی که حالا برای اعاده حیثت و کسب جایگاه ششمی به میدان می‌روند مقابل پارس جنوبی شجاعانه بازی کردند و مزد جاه‌طلبی خود را هم گرفتند. شاگردان علیرضا منصوریان‌ که در دیدار پیشین بازی را به سایپا واگذار کرده بودند با حریفی سرسخت که در خانه به کمتر تیمی باج می‌دهد روبرو شدند. تیمی که هرچند نیم‌فصل را با کسب رتبه شمی به پایان رساندند اما در نیم‌فصل دوم سیر نزولی آن‌ها آغاز شد و حالا رتبه‌ای بهتر دوازدهمی را در اختیار ندارند. یا این وجود پارسی‌ها هنوز هم در خانه تیم خطرناکی به شمار می‌روند و به نظر می‌رسید برای ذوبی‌ها دردسر ایجاد کنند. از سوی دیگر سبزپوشان اصفهانی که هفته جاری نبرد سرنوشت سازی را با الزورا عراق در چهارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پیش رودارند با ترکیبی متفاوت نسبت به بازی مقابل سایپا به میدان آمدند. مهم‌ترین تغییر تیم اصفهانی هم در درون دروازه رخ‌داده بود، جایی که محمدباقر صادقی جایگزین رشید مظاهر دروازه‌بان شماره یک ذوب‌آهن بود. همچنین علیرضا منظمی هم از ابتدا در میدان حاضر بود تا به‌جای ارسلان مطهری در نوک خط حمله تیمش انجام‌وظیفه کند. مجتبی مقتدایی هم دیگر بازیکنی به شمار می‌رفت که از ابتدا در ترکیب سبزها بازی می‌کرد. با این شرایط ذوبی‌ها به مصاف شاگردان مهدی تارتار رفتند و در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست با ضربه هوشمندانه محمد نژادی مهدی مدافع پیش‌تاخته‌شان به گل دست یافتند تا با برتری یک‌بر صفر راهی رختکن شوند. در نیمه دوم میزبان سعیدی بسیاری کرد تا از این شکست خانگی رهایی پیدا کند اما مقاومت خط دفاعی ذوب‌آهن و دستپاچگی مهاجمان پارس جنوبی حاصلی به همراه نداشت تا این‌که چراغعلی با یک توپ دزدی از مدافع پارس جنوبی تیر خلاص را به پیکره میزبان شلیک کرد. ذوبی با این برد 35 امتیازی شدند وامی‌ده‌ای آن‌ها برای کسب جایگاه ششمی جدول دوباره زنده شد.

برتری سپاهان زیر سلطه میهمان

تیم فوتبال سپاهان با برتری مقابل ماشین‌سازی تبریز خودش را بک قدمی پرسپولیس رساند و حالا جدی‌ترین تهدید برای سرخ‌پوشان تهرانی محسوب می‌شود. شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی حریف تبریزی را از پیش رو برداشتند که یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های فصلشان را ارائه کردند. سپاهانی‌ها در 20 دقیقه ابتدایی طوفانی ظاهر شدند و دروازه میزبان را آماج حملات خودشان قراردادند. حاصلی این هجوم همه‌جانبه هم گلی بود که استنلی کی روش با ضربه سر وارد دروازه دخسوس کرد. در 25 دقیقه دوم نیمه نخست ماشین سازان تبریزی جلو کشید و چند خطر جدی را روی دروازه میزبان ایجاد کردند اما بی‌دقتی مهاجمان میهمان همه آن‌ها را بر باد داد. در نیمه دوم شاگردان رضا مهاجری نمایش متهورانه‌ای را عرضه کردند هرچند گل دقیقه 56 مهرداد محمدی کار را برای آن‌ها بسیار دشوار کرد. در این نیمه سپاهانی‌ها تنها با دفاع از اندوخته‌های خود مشغول بودند و با خوشانسی دروازه‌شان باز شد. چه‌بسا اگر فوتبال روی خوش به آن‌ها نشان می‌داد کسب سه امتیاز کامل بازی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی بسیار دشوار می‌شد. در 30 دقیقه پایانی بازی فشار مضاعف میزبان برای به‌تساوی کشیدن بازی شکلی دیدار را تا حدودی یک‌طرفه کرد به‌ویژه آن‌که ماشین سازان با حضور در زمین سپاهان عرصه را بر میزبان بسیار تنگ کرده بودند. خطرناک‌ترین بازیکن میزبان هم فرید بهزادی کریمی بود که با سرعت‌بالای خودش بارها مدافعان سپاهان را دور زد و برای هم‌تیمی‌هایش فرصت گلزنی پدید آورد. جالب این‌که شاگردان رضا مهاجری با همان روشی که سپاهانی‌ها در آن تبحر دارند، یعنی ضربات سر و شوت‌های از راه دور به دنبال تلافی گل‌های خورده بودند. حضور محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ملی‌پوش ماشین‌سازی در پیشانی خط حمله که چند بار هم برزدن ضربه سربه‌هوا برخاست، نشان از میل تهاجمی تیم تبریزی برای گرفتن امتیاز داشت، اتفاقی که تا پایان بازی نیفتاد و سپاهانی‌ها سه امتیاز را از تیمی سخت‌جانی همچون ماشین‌سازی به دست آوردند. سه امتیازی که طلایی پوشان اصفهانی را هفته‌های پایانی لیگ برتر همچون امیدوار نگه داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار