حادثه آتش‌سوزی در چهارباغ عباسی اصفهان مستندسازی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۲ حادثه آتش سوزی در چهارباغ عباسی اصفهان و یک مجتمع مسکونی در هفته گذشته مستندسازی شد و برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه اقداماتی تعریف شد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرگزاری مهر با اشاره به دو حادثه آتش سوزی در چهارباغ عباسی و مجتمع مسکونی در هفته گذشته اظهار داشت: یکی از اقدامات در مدیریت بحران، مستندسازی است؛ در جلسه اخیر با حضور مسئولان مربوطه با مستندیابی، این حوادث علت یابی شد و برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه اقداماتی تعریف گردید.

وی افزود: کارگروه شناسایی سازه‌های فرسوده، آسیب پذیر و بلند مرتبه در شهرها با محوریت شهردار هر منطقه فعال شد و مقرر شد با همکاری آتش نشانی، سازمان نظام مهندسی و شرکت‌های آب و برق سازه‌ها بررسی شوند و به مالکان در جهت رعایت ضوابط ایمنی اخطار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه حفاظت ساختمان در جلوگیری از حریق از نکات مهم بازرسی‌های سازه‌های احداث شده است، تصریح کرد: با تشکیل کمیته‌های مربوطه مقرر شد، شهرداری‌ها نسبت به رعایت ضوابط ایمنی در هنگام بهره برداری از ساختمان‌ها با حساسیت ویژه ای دنبال کنند.

افزایش ضریب ایمنی در بازار اصفهان

وی اضافه کرد: در جهت افزایش ضریب ایمنی بازار اصفهان نسبت به حریق هم مقرر شد شبکه آب و برق ایمن سازی شود و آموزش‌های لازم به صنوف فعال در بازار داده شود.

شیشه فروش با اشاره به همکاری میراث فرهنگی با معاونت شهرسازی شهرداری در جهت بررسی وضعیت سازه‌ها و سقف بازار اصفهان گفت: با تعریف محورهایی در بازار جهت مستقر شدن نیروهای پشتیبانی و آتش نشانی مکان‌های اولویت دار در بازار شناسایی می‌شود.

وی بیان داشت: صنوفی که ریسک حریق بالایی دارند به سازمان صمت و اتاق اصناف معرفی شده و برای ممانعت از مشکلات ترافیکی در بازار طرح ترافیکی مناسب با هدف عبور و مرور ایمن و دسترسی به عوامل امدادی تعیین می‌شود.

حادثه فرونشست خیابان میرزا طاهر مستندسازی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به فرونشست زمین در خیابان میرزا طاهر هم اشاره‌ای کرد و گفت: با مستندسازی این اتفاق مقرر شد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با همکاری شهرداری مکان‌های پرخطر در فرونشست زمین که به علت فرسودگی سیستم آب و فاضلاب است بررسی تعیین کنند و نسبت به ایمن سازی آن اقداماتی مبذول نمایند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار