مهلت محدود برای تعیین تکلیف مدیریت سهام عدالت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: هریک از مشمولین محترم سهام عدالت تا هشتم خرداد فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir در صورت علاقه‌مندی به مدیریت مستقیم سهام خود نسبت به انتخاب مدیریت مستقیم سهام مذکور اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم مراجعه به سامانه، سهام متعلقه به سهامداران به روش غیرمستقیم و توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مدیریت خواهد شد.

به گزارش اصفهان امروز، علی صبوحی اظهار داشت: كلیه دارندگان سهام عدالت كه قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، می‌توانند از روز سه‌شنبه مورخ ششم خردادماه سال جاری به شعب بانک‌هایی كه قبلا در آن دارای حساب بانكی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی‌سازی معرفی کرده‌اند، مراجعه و با تكمیل فرم‌های مربوط نسبت به تكمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهدنامه مربوطه، اقدام نمایند.

او در خصوص تخصیص و انتقال مالکیت و مدیریت سهام عدالت، سهامداران سهام عدالت که آزادسازی سهام به روش مستقیم را انتخاب می‌نمایند، عنوان کرد: مالکیت و مدیریت سهام عدالت به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به ایشان تخصیص و انتقال می‌یابد به‌طوری‌که به میزان سهام تخصیص یافته به هر فرد در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، به تناسب ارزش مقطع واگذاری، تعدادی از سهام 36 شرکت بورسی تخصیص خواهد یافت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان در خصوص افرادی که فاقد کد معاملاتی هستند، گفت: کد معاملاتی بورس برای کلیه سهامداران سهام عدالت توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه صادر خواهد شد لیکن سهامداران می‌باید در بازه زمانی مقرر به سامانه سجام مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد معاملاتی اقدام نمایند.

او درباره سود و منافع سهام عدالت نیز اعلام کرد: مطابق قانون تجارت در هر دو روش، سهامداران از مزایای سهام تخصیص یافته از جمله سود بهره‌مند خواهند شد که پس از تکمیل اطلاعات، اقدام لازم از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار به عمل خواهد آمد.

صبوحی یکی از موضوعات بسیار مهم در خصوص سهام عدالت را تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری دانست که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مکلف‌اند آن‌ها را در مهلت مقرر تأسیس نمایند. براین اساس شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مجاز هستند پس از شناسایی پروژه‌های سودآور اقدام به تأسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه کرده و به‌منظور تأمین مالی پروژه، می‌توانند اقدام به فروش سهام شرکت‌های سرمایه پذیر در مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری استانی نمایند. معامله سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استاني صرفاً از طريق بورس و مطابق سازوکار و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.

او مطمئن‌ترین مأخذ دریافت اطلاعات درباره سهام عدالت برای همه افراد علاقه‌مند در این خصوص را سامانه سهام عدالت به نشانی ( www.samanese.ir ) اعلام نمود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار