موتورسواران به هیچ وجه اجازه حضور در جاده سلامت را ندارند

بدل شدن چهارباغ به پیاده راه تاکنون فقط در حد زیرساخت بوده است و آماده سازی نهایی به پایان نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا،عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد:بیش از 20 سال در مباحث آموزشی فعال بودم و برای همین وارد کمیسیون فرهنگی شدم از سوی دیگر اصفهان شهر فرهنگ و هنر است و به هر حال از لحاظ تاریخی یکی از شهرهای مهم فرهنگی جهان به حساب می شود و باید به زیرساخت های فرهنگی بیش از پیش توجه شود.
فریده روشن گفت: سه شنبه های بدون خودرو فلسفه ای داشت که فضایی بسته شود و مردم بتوانند با دوچرخه در آن رفت و آمد کنند، اما حالا گذر چهارباغ نه فقط یک روز بلکه در تمامی روزهای هفته می تواند به دوچرخه و پیاده اختصاص یابد.
وی ادامه داد: بدل شدن چهارباغ به پیاده راه تاکنون فقط در حد زیرساخت بوده است وتغییرات فرهنگی وهنری این خیابان به پایان نرسیده است.

روشن گفت: نقشه و طرح‌هایی که در چهارباغ اجرا شده با تأیید کارشناسان بوده و از بازخوردهای شهروندان به نظر می‌رسد نتیجه کنونی آن مورد استقبال مردم قرار گرفته است؛ هرچند مراحل دیگری نیز در پیش است اما فضا و محیطی که به وجود آمده قطعاً ارزشمند است.

وی اظهار کرد: بعضاً شاهد گلایه شهروندان هستیم که معتقدند جاده سلامت نه برای دوچرخه سواران امنیت دارد نه برای افراد پیاده به همین سبب پیشنهاد شد جاده سلامت به دو مسیر جداگانه برای دوچرخه سواری و پیاده‌راه تبدیل شود که جلساتی در این خصوص با جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی گذاشته شده و مراحل قانونی آن در حال طی شدن است تا مشکلات پیشین دیگر تکرار نشود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در شرایط کنونی موتورسواران به هیچ وجه اجازه حضور در جاده سلامت را ندارند و به مدیریت ناژوان بارها تذکر داده‌ایم که باید با این افراد برخورد فانونی شود؛ شهروندان اگر چنین مواردی را مشاهده کردند به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

وی افزود: همواره در شورای شهر از حقوق زنان در راستای ارتقای این قشر از جامعه دفاع می‌کنیم و مصوبه‌ای برای کاهش حضور بازنشستگان در شهرداری داشتیم تا شاهد بهره‌گیری بیشتر از نیروی جوان باشیم.

روشن خاطرنشان کرد: با این وجود به شهردار اصفهان تاکید شده حضور جوانان و بانوان به نحوی باشد که افراد منصوب توانمندی و تخصص کافی را داشته باشند تا مجموعه تحت مدیریت آن‌ها به بهترین شکل اداره شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار