جابجایی ۳۵۰ نفر در آتش سوزی‌ جنگل‌های گچساران

فرمانده هوانیروز ارتش: از ابتدای آتش سوزی‌ها بالگرد‌های ۲۱۴ هوانیروز در حالت آماده باش هستند و در ۴۸ ساعت اخیر ۶۰ سورتی پرواز داشتند.

امیر یوسف قربانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اعلام جابجایی ۳۵۰ نفر در آتش سوزی‌های اخیر گفت: از ابتدای آتش سوزی‌ها بالگرد‌های ۲۱۴ هوانیروز در پایگاه‌های مسجد سلیمان و اصفهان در حالت آماده باش هستند و در ۴۸ ساعت اخیر ۶۰ سورتی پرواز داشتند.
فرمانده هوانیروز ارتش در ادامه افزود: البته از دیروز دو فروند بالگرد به مناطق دهدشت، گچساران و بهبهان اعزام شده است و جابجایی نیرو‌ها را در ارتفاعات زاگرس و مناطق سخت گذر انجام داده اند. وی گفت: تاکنون از هشت استان تقاضای کمک در این زمینه به هوانیروز ارسال شده است.
امیر قربانی گفت: نیرو‌های هوانیروز تا آخرین لحظه خاموش شدن آتش در این مناطق خواهند ماند.
آمادگی بالگرد‌های هوانیروز برای نصب سبد‌های آب‌پاش
فرمانده هوانیروز ارتش: آمادگی داریم سیستم‌های آب‌پاش بر بالگرد‌های شنوک و ۲۱۴ هوانیروز نصب شود. البته در این زمینه طرح‌های خوبی داریم که هم اکنون قابل اجراست و با نصب سبد‌های آب پاش در کمتر از ۱۰ ثانیه محوطه زیادی از جنگل‌های آتش سوزی شده را می‌توانیم خاموش کنیم.
وی گفت: البته در این زمینه احتیاج به کمک و مشارکت دستگاه‌های مربوطه داریم تا بتوانیم این سیستم‌ها را بر روی بالگرد‌ها نصب کنیم.
امیر قربانی تصریح کرد: با این کار در بحث مهار آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌ها کمک بزرگی خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار