اقتصاد پویای شهری، انتفاع و آبادانی شهر را به دنبال دارد

شهردار زرین شهر گفت: شکل خام زمین‌هایی که در اختیار شهرداری قرار دارند، کمترین بها را به خود اختصاص می دهند از این رو با سیاست های تدوین شده در شهرداری زرین شهر کمترین فروش زمین در سال گذشته در شهرداری انجام گرفت و بیش از 2 میلیارد تومان صرفه جویی در

میثم محمدی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: با آغاز فعالیت دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر، تمرکز ما بر روی برنامه‌ریزی در راستای کسب درآمدهای پایدار، رونق اقتصادی شهر، پرداخت دیون،به روزرسانی حقوق پرسنل، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و... معطوف شد، برهمین اساس درگام نخست تغییر رویکرد در بودجه نویسی شهرداری زرین شهر مورد توجه قرار گرفت.
وی تمرکز بر تحقق پذیری ارقام بودجه شهرداری را امری ضروی دانست و افزود: بودجه سال 97 شهرداری زرین شهر با توجه به هزینه درآمدهای شهرداری و احصا چالش های پیش روی مدیریت شهری و در نهایت توسل به کسب درآمدهای پایدار به شکلی واقع گرایانه و تحقق پذیر به نگارش درآمد.
شهردار زرین شهر تصریح کرد: سیاست شهرداری زرین شهر در دوره پنجم به گونه ای تدوین شده بود که با خدمت رسانی شایسته به شهروندان در حوزه های مختلف خدمت رسانی به ویژه در بحث توسعه عمران شهری نوید تحول و پویایی شهر داده شود.
وی ادامه داد: بودجه شهرداری زرین شهر در سال 97 بالغ بر 40 میلیارد تومان پیش بینی شد و با اقدامات صورت گرفته و همدلی ایجاد شده در بین پرسنل شهرداری در پایان سال شاهد تحقق 115 درصدی بودجه پیش بینی شده بودیم که با توجه به چالش های اقتصادی که شهرداری ها با ان مواجه بودند بی نظیر بود.
محمدی با اشاره حرکت شهرداری زرین شهر در مسیر پرداخت بدهی 40 میلیارد تومانی این مجموعه، اضافه کرد:رشد تحقق بودجه در شهرداری زرین شهر به خوبی حفظ شد به گونه ای که بودجه 45 میلیارد تومانی سال 98 شهرداری با 15 درصد افزایش و در حدود 51 میلیارد و 800 میلیون تومان محقق شد واین مسئله نویدبخش رونق اقتصادی شهر، پرداخت دیون و انجام پروژه های عمرانی با قدرتی دوچندان بود.
وی ادامه داد: بیش از 11 میلیارد تومان از درامد حاصله شهرداری در سال 98 به مالیات بر ارزش افزوده اختصاص داشت که ثمره تغییر مدیریت در سازمان امور مالیاتی در استان اصفهان بود که روند پرداخت سهم شهرداری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده را تسریع کرده بود.
شهردار زرین شهر با اشاره به سهم 60 درصدی منابع محلی در بودجه سال 98 این نهاد مردمی، اضافه کرد: 9 میلیارد تومان از بودجه محقق شده شهرداری زرین شهر به سهم عوارض آلایندگی اختصاص داشت و بیش از 31 میلیارد تومان از بودجه شهرداری به حوزه درآمدهای کسب شده از منابع محلی و... که با تلاش پرسنل شهرداری به دست امد اختصاص دارد و این مهم نشان داد با تلاش مضاعف و استفاده صحیح از امکانات شهری و توانمندی شهرداری می‌توان بودجه‌ پیش بینی شده را به خوبی محقق کرد.
وی عنوان کرد: فعالیت شهرداری‌ها به دلیل ماهیت فعالیت این نهاد مردمی از سخت‌ترین کارها به شمار می‌آید، چراکه مدیریت شهری به غیر از داشتن تخصص و توانمندی‌های مالی باید همت و زمان مضاعفی را برای به سرانجام رساندن پروژه های شهرداری صرف کند.
محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به انتظارات شهروندان از مدیریت شهری در خصوص اتمام پروژه های نیمه تمام 62 درصد بودجه سال 98 شهرداری زرین شهر به مباحث عمرانی اختصاص یافت از طرفی شهرداری با حجم سنگینی از انباشت بدهی ها مواجه بود برهمین اساس پرداخت بیش از 9 میلیارد تومان از بدهی های سال های گذشته شهرداری به سرانجام رسید و در تلاش هستیم با کمترین بدهی مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم را به پایان برسانیم.
وی یادآور شد: در حوزه نوسازی و بهای خدمات که از جمله درآمدهای پایدار شهری برای شهرداری ها به شمار می آید اقدامات شایسته ای انجام گرفت هرچند این موضوع سهم ناچیزی را در بودجه شهرداری دارد اما این مسئله به دلیل افزایش مشارکت شهروندان، تقویت حس شهرنشینی در بین انان و در نهایت حفظ روز افزون اموال شهرداری، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
شهردار زرین شهر شاه‌کلید موفقیت شهرداری زرین شهر را جلب اعتماد مردم دانست و افزود: درآمد کسب شده از عوارض نوسازی و بهای خدمات در شهرداری زرین شهر بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است و این مسئله نشان از افزایش مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض نسبت به سال های گذشته را دارد به گونه ای که در سال 98 شاهد مشارکت 60 شهروندان در پرداخت عوارض بودیم.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف خوش حسابی در دو سال اخیر با هدف به نمایش گذاشتن شعار شهرداری خوش قول، شهروند خوش حساب، تصریح کرد: 19 هزار واحد تجاری و مسکونی در زرین شهر وجود دارد که پس از صدور و ارسال قبوض عوارض بیش از 12 هزار قبض توسط شهروندان پرداخت شده و این مسئله نوید بخش ان بوده که حرکت در مسیر شفاف سازی عملکرد شهرداری سبب تقویت مشارکت شهروندان در اداره شهر در سال های پیش رو را بیش از پیش رقم خواهد زد.
محمدی ادامه داد: شهرداری‌های شهرهای مختلف ایران بخشی از هزینه‌های خود را با فروش اراضی که طبق قوانین در مالکیت شهرداری است، تامین می‌کنند.
وی اضافه کرد: شکل خام زمین‌هایی که در اختیار شهرداری قرار دارند، کمترین بها را به خود اختصاص می دهند از این رو با سیاست های تدوین شده در شهرداری زرین شهر کمترین فروش زمین در سال گذشته در شهرداری انجام گرفت و بیش از 2 میلیارد تومان صرفه جویی در این حوزه انجام گرفت چراکه بعد از تعیین کاربری و تراکم، ارزش ریالی این زمین ها چند برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
شهردار زرین شهر خلاقیت شهرداری ها در تأمین هزینه های شهر را امری ضروری دانست و عنوان کرد: شناسایی و اجاره اماکن شهرداری که در گذشته به نوعی به دلایل معطل مانده بودند از جمله اقداماتی است که ثمره آن کسب درآمد پایدار شهری بود.
وی بیان کرد: امروز بیش از 65 مورد از اماکن تحت تملک شهرداری زرین شهر در اختیار ادارت، بخش خصوصی و ... هستند که بین آنان و شهرداری قرادادی تنظیم شده و در سال گذشته بیش از 2 میلیارد تومان درامد کسب شده است.
محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده بودجه سال 99 شهرداری زرین شهر بالغ بر 51 میلیارد تومان پیش بینی شد که 38 درصد سهم جاری و 62 درصد سهم عمرانی است.
شهردار زرین شهر یادآور شد: از درآمدهایی که می توان بودجه شهرداری زرین شهر را با اتکا به انها را محقق ساخت
8 میلیارد تومان سهم عوارض آلایندگی،12 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده،10 میلیارد تومان فروش زمین بوده و 21 میلیارد تومان نیز به حوزه خودکوششی اختصاص داده شده است و امیدواریم با وجود مشکلاتی که ویروس کرونا در حوزه اقتصادی رقم زده است بتوانیم عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذاریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار