قیمت زولبیا و بامیه در اصفهان اعلام شد

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان گفت: طی روزهای اخیر با گرانی و دو نرخی شدن قیمت کاغذ و مقوا، فروش زولبیا و بامیه با احتساب وزن جعبه در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

حسن شریفی در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه نرخ زولبیا و بامیه طی سال گذشته 14 هزار تومان بود، اظهار داشت: امسال زولبیا و بامیه درجه‌یک با نرخ 18 و درجه‌دو 15 هزار تومان در شیرینی‌فروشی‌های شهر اصفهان عرضه می‌شود.

وی پیرامون افزایش چشمگیر مواد اولیه موردنیاز شیرینی‌فروشان و قنادان طی سال‌جاری، افزود: امسال نرخ روغن سرخ‌کردنی از 65 به 140 هزار تومان، آرد شیرینی‌پزان از 70 تا 140 هزار تومان، زعفران از کیلویی 23 به 60 هزار تومان افزایش داشته اما نرخ شکر تغییر چندانی نداشته است.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان درباره اعلام سهمیه شکر توسط ستاد تنظیم بازار در کشور برای بازار ماه رمضان به تمام استان‌ها، بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت قول همکاری داده‌اند که نیاز مصرفی شکر قنادان و شیرینی‌فروشان اصفهانی را در ماه رمضان تامین کنند.

وی نیاز مصرفی شکر شیرینی‌فروشان شهر اصفهان را 2 هزار تن اعلام کرد و گفت: با وجود افزایش چندین برابری اقلام موردنیاز و مواد اولیه نرخ شکر نسبت به ماه‌های گذشته تغییر قیمتی نداشته است.

شریفی با اشاره به گرانی و دو نرخی شدن قیمت کاغذ و مقوا طی روزهای اخیر، اظهار داشت: در حال حاضر تولید جعبه شیرینی‌فروشان گران‌تر از نرخ زولبیا و بامیه تمام می‌شود و طبق عرف امسال فروش زولبیا و بامیه به دلیل گرانی کاغذ و مقوا با احتساب وزن جعبه در سراسر کشور فروخته می‌شود.

وی افزود: با وجود گرانی مواد اولیه موردنیاز طی سال جاری، قیمت زولبیا و بامیه بسیار منصفانه است زیرا این کالا نسبت به دیگر اقلام افزایش قیمتی چندانی نداشته است.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 200 واحد صنفی در اصفهان مشغول فعالیت هستند، گفت: در شهر اصفهان هیچ واحد صنفی غیرمجاز فعالیت نمی‌کند و اتحادیه، بازرسی سازمان صنعت و معدن و بازرسی اتاق اصناف نظارت ویژه‌ای بر این موضوع دارند.

وی با بیان اینکه در ایام عید و ماه مبارک رمضان نظارت‌ها و بازرسی‌ها تشدید می‌شود، اظهار داشت: این دو زمان اوج کار اتحادیه است و بازرسان اتحادیه با همکاری بازرسان بهداشت و اتاق اصناف نظارت کاملی روی کیفیت و قیمت محصولات دارند.

شریفی افزود: در ایام ماه رمضان درصورتی‌که واحدهای تولید و فروش خطایی در کیفیت، بهداشت و قیمت داشته باشند، شناسایی شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند تا اعمال قانون شده و واحدهای غیرمجاز و متخلف پلمب می‌شوند.

وی پیرامون تعیین قیمت زولبیا و بامیه در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: قیمت‌ها رقابتی و آزاد است و نرخ مصوب نداریم، اما بر اساس عرف و سیاست اتحادیه قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه ممتاز در شیرینی‌فروشی‌های اصفهان 18 هزار تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان افزود: طی سال‌های گذشته در حوزه‌های نظارتی تدابیر ویژه‌ای اندیشیده می‌شد امسال نیز به منظور ارائه بهترین محصول با مناسب‌ترین قیمت، با کیفیت و کمیت بیشتر بر تمام واحد صنفی نظارت می‌شود.

وی بیان کرد: کیفیت زولبیا و بامیه که در شیرینی فروشی‌های اصفهان به فروش می‌رسد توسط بازرسان اتحادیه، بازرسی اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد و با مشاهده هرگونه تخلف با واحد متخلف برخورد می‌شود.

شریفی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان همچنین در طول سال شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با شماره 124 و 32369115 بازرسی اصناف، اتحادیه شیرینی‌فروشان 33355183 تماس بگیرند تا به شکایات آنها رسیدگی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار