اصفهانی‌ها، رکورددار سرعت در رانندگی

مقایسه آمار شهرهایی که در آن یک نقشه و مسیریاب بومی کاربران بیشتری داشته است نمایش‌دهنده این است که میانگین سرعت افراد در بزرگراه‌های اصفهان بالاتر از شهرهای دیگر بوده‌ است.

بررسی فعالیت کاربران «بلد» در سال ۱۳۹۸ گویای این است که به ترتیب تبریزی‌ها و تهرانی‌ها سرعت کمتری در رانندگی دارند. میانگین سرعت آنها در بزرگراه‌ها به ترتیب ۴۸ و ۴۷ کیلومتر بر ساعت بوده است. این موضوع می‌تواند به ترافیک بیشتر و یا به بزرگراه‌های کمتر آنها مربوط شود. در مقابل کاربران بلد در مشهد و اصفهان معمولا با سرعت بیشتری، به ترتیب ۶۳.۱ و ۶۳.۲ کیلومتر بر ساعت رانندگی کرده‌اند.
به گفته رئیس پلیس راهور استان اصفهان بیشتر مشکلات این استان رانندگی‌های پرخطر، همراه با حرکت‌های نمایشی در بزرگراه‌های این استان در ساعات اولیه بامداد بوده است که حوادث و تلفاتی را اردیبهشت امسال به بار داشته است. استان اصفهان دارای طولانی‌ترین بزرگراه‌های کشور است که مسافت آن به دو هزار و ۲۴ کیلومتر می‌رسد.
بر اساس گزارش سال ۹۸، کاربران این مسیریاب به طور میانگین در بزرگراه‌ها ۸۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کرده‌اند. این عدد فاصله زیادی با گزارش رئیس پلیس راهور کشور از متوسط سرعت در جاده‌های کشور (۷۸.۵ کیلومتر) در سال گذشته ندارد. در سال ۱۳۹۸ مانند سال‌های گذشته، رانندگی با سرعت غیرمجاز یکی از دلایل اصلی تصادف‌های جاده‌ای بوده و به گفته سردار سید کمال هادیانفر ۸۲ درصد از تصادف‌های جاده‌ای را تشکیل داده است.
این اطلاعات همچنین درباره روزهای شلوغ و خلوت خیابان‌ هم اطلاعاتی ارائه می‌کند. بر اساس آن روزهای جمعه همزمان با خلوت‌شدن خیابان‌ها کاربران بلد با سرعت بیشتری (۶۲.۹ کیلومتر بر ساعت) در بزرگراه‌ها رانندگی کرده‌اند و روزهای سه‌شنبه میانگین رانندگی سرعت رانندگی افراد به پایین‌ترین حد خود، یعنی ۵۹ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
در طول دو سال گذشته تعداد کاربران بلد به چهار میلیون نفر رسیده است که این تعداد به بیش از ۶۵۰ هزار نقطه پرمراجعه روی نقشه بلد دسترسی داشته‌اند. این مسیریاب در سال ۱۳۹۸ بیش از چهار میلیارد کیلومتر مسافت را با کمک این مسیریاب طی کرده‌اند. این یعنی اگر روی خط استوا حدود ۳۱۳ هزار بار دور کره زمین بچرخیم توانسته‌ایم تمام مسافتی که کاربران از این اپلیکیشن استفاده کرده‌اند طی کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار