۱۸ پروژه عمرانی شهرداری شاهین شهر بهره برداری و کلنگ زنی شد

استاندار اصفهان گفت: از تلاش ها و زحمات شهردار شاهین شهربرای به ثمر رسیدن پروژه های عمرانی در شهر تقدیر و تشکر می نمایم.

طی برنامه ای ۱۸ پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری شاهین شهر با صرف هزینه ای بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با حضور استاندار اصفهان بهره‌برداری و کلنگ زنی شد.

به گزارش روزنامه اصفهان امروز، عباس رضایی استاندار اصفهان در آیین بهره برداری از طرح های فوق گفت: لازم است از دید مثبت اعضای شورای اسلامی و شهردار این شهر که یکی از شهردارهای خوب استان است و همچنین نگرش امام جمعه و تلاش‌های فرماندار تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: در حال حاضر شرایط اقتصادی خاصی در کشور جاریست که به ثمر رسیدن پروژه ها امید و شادی در دل همه ما ایجاد می کند.

رضایی با بیان اینکه دشمنان در تلاش اند تا به وحدت ملت ما خدشه وارد کنند ادامه داد: بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی در شرایط حال حاضر و تحریم اقتصادی موجب خوشحالی و امید و نشاط به مردم می شود.

استاندار گفت: دنیای علم به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و به طور قطع نگرش سنتی برای تکمیل طرح های عمرانی در دنیای امروز کارایی لازم را ندارد و باید به روش های نوینی که در شرایط تحریم به اقتصاد ما کمک می‌کند روی آوریم که یکی از آنها بحث مشارکت در اجرای پروژه ها می باشد و بسیار سپاسگزاریم از مسئولینی که دید و نگرش مشارکتی دارند.

رضایی با اشاره به مشکلات مالی بسیاری از اقشار مردم گفت: باید تلاش کنیم تا همه افراد جامعه بتوانند از این امکانات و خدمات شهری استفاده کنند و لازم است اخلاق مداری را در این راه رعایت کنیم.

استاندار با بیان اینکه امروز2 پروژه مهم و خوب شامل احداث ورزشگاه و فرهنگسرا در محله مسکن مهربا همت شهرداری شاهین شهرافتتاح شد گفت: با توسعه فضاهای ورزشی جوانان را به استفاده از ورزش ترغیب می کنیم و در این رابطه باید فضای مناسبی به ورزش بانوان میانسالان و افراد مسن جامعه اختصاص دهیم.

رضایی اضافه کرد: توسعه فضای سبز با توجه به شرایط آبی موجود باید با تدبیر صورت گیرد و لازم است نگرش و دیدمان را نسبت به چمن و فضای سبز تغییر دهیم و بسوی گیاهان کم آب روی بیاوریم، دیگر زمان کشت آبی گذشته است و باید با آینده نگری به مصرف بهینه آب توجه ویژه داشته باشیم.

وی از شهردار و اعضای شورای شاهین شهر خواست پروژه متروی شاهین شهر اصفهان را در راس کارهای خود قرار دهند تا هم فضای شهری حفظ شود و هم رضایت‌مندی مردم مورد توجه قرار گیرد.


دو پروژه مهم در سال جاری در دستور کار داریم‌


در این آیین حمید عشقی شهردار شاهین شهر ضمن تشکر از حضور استاندار و تیم همراه برای افتتاح پروژه ها به عناوین پروژه ها اشاره کرد و گفت: عملیات کلنگ زنی فاز ۲ پارک حافظ به مساحت ۶۵ هزار متر مربع، احداث کانال هدایت آب های سطحی، ساماندهی خیابان شیخ بهایی، زیر سازی و آسفالت کوی کارمندان، بازسازی قنوات سطح شهر، ایستگاه پمپاژ و انتقال پساب در گنل تصفیه خانه، خیابان کشی، پیاده رو سازی، آسفالت معابر، بدنه سازی مسیل، فرهنگسرا و ورزشگاه مسکن مهر و پارک محله ای در منطقه گلدیس تنها بخشی از پروژه های بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: جاده سلامت به طول ۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در مرکز شهر و احداث تقاطع غیر همسطح ورودی شهر از آزادراه معلم به شاهین‌شهر و گرگاب نیز جزو برنامه های سال جاری این شهرداری می باشد.

عشقی به پروژه سیتی سنتر نور این شهر اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از پروژه های مطرح شهرداری می باشد که با مشارکت بخش خصوصی و زیربنای ۲۷ هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده است و پس از بهره برداری کامل برای ۶۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

شهردار گفت: این پروژه نخستین طرح مشارکتی شهرداری و شورای شهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۹۴ می باشد که ۳۶.۲ درصد آن سهم شهرداری و ۶۳.۸ درصد سهم سرمایه گذار است و آورده شهرداری در این طرح ۴۵۰۰ متر مربع زمین و پروانه ساختمانی و آورده سرمایه‌گذار ۲۷ هزار مترمربع زیربنا شامل دو طبقه پارکینگ، هایپر مارکت، واحدهای تجاری، تالار یک هزار متر مربعی، تریا، شهربازی، واحدهای اداری و بام سبز می باشد.

عشقی به دو پروژه مهم این شهر اشاره کرد و گفت: متروی شاهین شهر به اصفهان به طول۱۳.۱ کیلومتر با برآورد ۵۵ میلیون دلار و همچنین معرفی شاهین شهر به عنوان شهر پایلوت هوشمند در استان دو پروژه مهم سال جاری به شمار می آیند.


جوانان این شهر سهمی از اشتغال صنایع اطراف ندارند


در این مراسم حسین ابراهیمی ناغانی رئیس شورای شهر به مهم‌ترین دغدغه خانواده های ساکن شهر اشاره کرد و گفت: بیکاری جوانان تحصیل کرده این شهر دغدغه‌ای است که بیشتر خانواده ها با آن روبرو هستند و متاسفانه جوانان این شهر سهمی از اشتغال در صنایع اطراف ندارند.

وی ادامه داد: طرح اجرای مشاغل شهری با هدف ایجاد ۳ هزار نفر شغل در این شهر به زودی اجرا می شود.

گفتنی است شاهین شهر مرکز شهرستان شاهین شهر و میمه در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان می باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار